PDA

Zobacz pełn± wersję : Spalanie, zapach 500, 1,2 2007



KaNo
24-04-2025, 00:08
Witam,

Posiadamy w rodzinie od 2 lat Fiata 500 z silnikiem 1.2. 500ka miała problemy większe lub mniejsze, wszystkie udało się rozwi±zać poza 2ma, które mnie dręcz±.
Pierwszy dotyczy spalania. Przez 2 lata notowałem każde tankowanie i przebieg. Mimo, że po zatankowaniu komputer pokazuje zasięg 700-710 km, żona nie jest w stanie przejechać więcej niż 400 km do czasu następnego tankowania. Tankowanie zawsze po zapaleniu się kontrolki rezerwy ¶rednio 30 litrów, ¶rednie spalanie na poziomi 7,5-8,5 litrów. Czy to normalne? Na jakiej podstawie komputer wylicza zasięg 700 km wiedz±c jakie jest ¶rednie spalanie? Czy podane ¶rednie spalanie na poziomie prawie 8 litrów przy silniku 1.2 i bez jazdy w korkach to co¶ normalnego?
Drugi problem to zapach pod mask± po podróży. Dla mnie jest to zapach przegrzanej elektroniki, przegrzanych kabli. Od samego pocz±tku gdy kupili¶my samochód towarzyszył mu ten zapach. Pierwsze co zostało zrobione to wymiana alternatora ponieważ zamontowana tam jednostka wołała już o pomoc, samochód miał problemy z ładowaniem. Niestety wymiana alternatora nie pomogła na problemy z zapachem, rozwi±zała problemy z ładowaniem. Na dalszy ogień poszedł akumulator, problem nie znikn±ł. Sprawdzałem termometrem temperaturę kabli, i żadne z nich nie wskazywały na to że się przegrzewaj±. Czy taki zapach to normalka, czy jestem przewrażliwiony? Mechanik nie zauważył żadnych innych niepokoj±cych objawów pod mask±, które mogłyby powodować ów problem. jakie inne urz±dzenie może się przegrzewać do tego stopnia by powodować ten dziwny zapach

Pozdrawiam

GrandePunto8V
24-04-2025, 15:53
Proszę, proszę, jaki¶ ty dokładny, skrupulatny. Żeby¶cie byli tacy dokładni w trakcie Przegl±dów, czyli zbierać wyniki spalin i hamulców.
Starzenie się sond lambda widać po parametrach składu spalin, z biegiem lat może zachodzić "przesunięcie charakterystyki".
Co ma wpływ na osi±gi i spalanie. W najlepszym wypadku (w najgorszym również może podgryzać zawory/gniazda = luzy zaworowe je¶li to 8V).
Spalanie licz klasycznie (ile tankujesz/po jakim przebiegu), a nie z komputera pokładowego. To jest taka zabawka, pokazuje bzdety.

Co do zapachów, to je¶li nie pracujesz w zawodzie technicznym, nie wiesz jak na prawdę ma walić spalona elektronika (jeszcze z rozróżnieniem, czy to przewody, izolacja silników i transformatorów, spalona płytka PCB, kondensatory, półprzewodniki), to nie wymy¶laj porównań.
Gor±cy silnik zawsze ma prawo co¶ wydzielać (przeważnie gor±ce plastiki i guma co¶ emituj±, ale nie jest to "spalona elektronika").
Patrzyłe¶ chociaż pod samochód, czy np. olej ze skrzyni nie kapie na wydech?

KaNo
24-04-2025, 17:41
Proszę, proszę, jakiś ty dokładny, skrupulatny. Żebyście byli tacy dokładni w trakcie Przeglądów, czyli zbierać wyniki spalin i hamulców.
Starzenie się sond lambda widać po parametrach składu spalin, z biegiem lat może zachodzić "przesunięcie charakterystyki".
Co ma wpływ na osiągi i spalanie. W najlepszym wypadku (w najgorszym również może podgryzać zawory/gniazda = luzy zaworowe jeśli to 8V).
Spalanie licz klasycznie (ile tankujesz/po jakim przebiegu), a nie z komputera pokładowego. To jest taka zabawka, pokazuje bzdety.


Co do zapachów, to jeśli nie pracujesz w zawodzie technicznym, nie wiesz jak na prawdę ma walić spalona elektronika (jeszcze z rozróżnieniem, czy to przewody, izolacja silników i transformatorów, spalona płytka PCB, kondensatory, półprzewodniki), to nie wymyślaj porównań.
Gorący silnik zawsze ma prawo coś wydzielać (przeważnie gorące plastiki i guma coś emitują, ale nie jest to "spalona elektronika").
Patrzyłeś chociaż pod samochód, czy np. olej ze skrzyni nie kapie na wydech?
Zawsze przy nowym samochodzie jestem dokladny i sprawdzam jak sie™ zachowuje, ile pali, itp. Pozwala to wyeliminowac‡ usterki lub pomoc mechanikowi w diagnozie.
Sklad spalin mialem tragiczny poniewaz poprzedni wlasciciel wycia katalizator, co faktycznie wyszlo na badaniu. Jednak po zakupie nowego i po jego montazu samochod mial celujace parametry skladu spalin. Gosc‡ na stacji diagnostycznej robil pomiary 2 razy, bo wyszlo nawet za dobrze. Faktycznie sondy lambda nie sprawdzalismy.
Podane przez mnie spalanie podalem jako faktyczne czyli ilosc zatankowanego paliwa/przejechane kilometry *100

Akurat pracuje w zawodzie technicznym i doskonale wiem jaki zapach wydaje z siebie przegrzana elektronika, lub spalona plytka PCB czy tez transformator. Pytanie moje bylo czy to normalne i jestem za bardzo przewrazliwiony, czy faktycznie dzieje sie™ cos, na co nie zwrocilem uwagi. Moze ktos mial podobnie i wie co to moze byc. Potrafie odrozic zapach palonego na silniku, czy wydechu oleju od przegrzanej elektroniki. Posiadalem juz kilka samochodow i nigdy z takim objawem sie nie spotkalem, stad moje pytanie.