PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Doblo nie odpala



Laiksamochodowy
21-04-2025, 21:32
Witam wszystkich,
Mam problem z fiatem doblo maxi 1.6 diesel z 2022 roku. Auto podczas jazdy drogą ekspresową nagle straciło moc, w sensie naciskałem gazu, ale nie reagował, zmieniłem na 4 bieg i kilka sekund działało jak gaz dałem, ale zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i nie mogłem odpalić auta. Jak przekręcam kluczyk to wyświetla mi się kontrola check engine żółta oraz czerwona oleju. Dodam, że nie wyczuwałem wcześniej jakichkolwiek problemów. Podczas którejś próby odpalenia wyskoczyła mi informacja sprawdz czujnik oleju , coś takiego chyba. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Poziom oleju sprawdzałem i jest ok. Paliwo też dolalem, żeby wykluczyć zacięty spławik. Będę bardzo wdzięczny za pomoc

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Witam wszystkich,
Mam problem z fiatem doblo maxi 1.6 diesel z 2022 roku. Auto podczas jazdy drogą ekspresową nagle straciło moc, w sensie naciskałem gazu, ale nie reagował, zmieniłem na 4 bieg i kilka sekund działało jak gaz dałem, ale zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i nie mogłem odpalić auta. Jak przekręcam kluczyk to wyświetla mi się kontrola check engine żółta oraz czerwona oleju. Dodam, że nie wyczuwałem wcześniej jakichkolwiek problemów. Podczas którejś próby odpalenia wyskoczyła mi informacja sprawdz czujnik oleju , coś takiego chyba. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Poziom oleju sprawdzałem i jest ok. Paliwo też dolalem, żeby wykluczyć zacięty spławik. Będę bardzo wdzięczny za pomoc






Tak teraz myślę, że może pompa paliwa...

GrandePunto8V
21-04-2025, 21:48
A sam się nie domyślisz, aby ten "czujnik ciśnienia" sprawdzić (skoro ostrzeżenie wyświetlił, to coś takiego musi być w silniku)?
OBD2 podpiąć, sprawdzić błędy, parametry (czy mają sens fizyczny, wszelkie ciśnienia, temperatury), warunki do startu czy są.
Czyli na początek oczywiste(?) pierdoły (do których dorosły chłop nie powinien potrzebować internetu).
Nie znam tego silnika (i nie muszę), ale tam może być więcej elementów w układzie smarowania, np. jakiś elektrozawór (https://www.google.com/search?q=55246162+fiat)?
Przekombinowane odmy/separatory, chłodnica oleju, na koniec smok może być nieszczelny. To też są podstawowe hasła.
Elektronikę może ogłupiać złe zasilanie (słaba masa, zdychający akumulator i/lub alternator), korozja połączeń - to też klasyka Fiata.