PDA

Zobacz pełną wersję : 500 1.4 16V 100km 130000 - nie równa praca na biegu jałowym



gpszymopn
14-04-2025, 13:05
Dzien dobry. Zwracam sie do Was o pomoc w diagnozie mojej 500 :)gdyż juz pomysły sie skonczyły, a usterka dalej jest.
Problemem jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Ogólnie obroty trzyma lecz czesto poszarpuje. Dzieje sie to nie zależnie od temperatury silnika. Wymieniłem swiece na ngk, są tez nowe cewki championa, wszystkie filtry oraz czujnik mapsensor takze wymieniony.Sprawdziłem przewody i wezyki (nic podejrzanego nie zauważułem) oraz wyczysciłem odme i przepustnice (nie moge tylko zrobic adaptacji gdyż w MES 4.9 nie pokazuje takiej opcji).
Nie mam pomysłu juz co jeszcze moge sprawdzić lub wymienic a chcialbym bardzo zeby silnik pracował równo.


pomożcie prosze

GrandePunto8V
15-04-2025, 01:07
Co za silnik? Prawie to samo co wersja 95 koni znana z innych modeli (Grande, Bravo2, Tipo2)?
Zwykłe 16V bez turbo? Klapa/zasuwa w dolocie jest (StarJet)? Zmienne fazy? Odma wyczyszczona, a sprawna (typ z membraną)?
To szukaj podobnych tematów po tych modelach. Internet jest już pełen syfu (nierówny bieg jałowy), ile można pytać o to samo?
Poza tym, samochody się diagnozuje, a nie zgaduje i podmienia na oślep świece/cewki i już się kończą pomysły - coś za szybko.
OBD2 służy do diagnozy parametrów, rejestrujesz dane, wykresy robisz (np. w Excelu). A nie kasowanie błędów i adaptacje.
Spaliny się bada. Ciśnienie paliwa, oleju, (pod)ciśnienie w dolocie, kompresje i tak dalej. Szczelność dolotu, wydechu.
Masz narzędzia do wykonania tak podstawowych testów?
Wymieniłeś w ciemno MAP sensor, dlaczego (co to zmieniło w parametrach OBD)? Dlaczego nie sondy lambda na przykład?
Świece zmienione, a jak wyglądały? TO jest cel wymiany profilaktycznej świec (ich oględziny i ocena stanu silnika).
W cylindry się zagląda (tani endoskop na USB) przy okazji.
Pobór oleju jaki jest?

gpszymopn
15-04-2025, 18:14
Dzieki za odpowiedz. 500 (zwykle 1.4 16V 100KM 6biegowa) w moich rekach jest od kilku dni, takze nie znam odpowiedzi na wiele pytan które zadałes.
Pobor oleju, kompresja itp nie jest mi znana. Posiadam interfejs Viaken'a + MES'a 4.9 takze wszystko co potrzebne moge sprawdzic (pewnie bede sie takze wspomagał i porównywał wyniki w chacie GPT jak i tu na forum). Mam tez kamere endoskopowa którą użyje. W moim domu jest jeszcze inne auto w sumie z blizniaczym silnikiem (1.4 16V 95km 6biegów) więc jest możliwosc "pożyczenia" pasujących czesci w celu trestów.

błędy które były to :

P1135-1B
P0130-13
P0520-67
P0300-98
P0301-98

zostały one skasowane i juz nie powrociły.