PDA

Zobacz pełną wersję : Punto 1.4 benzyna nerówna praca silnika



Lesiu99
03-04-2025, 22:53
Cześć Wszystkim,
Mam problem z moim Punciakiem. Mianowicie problem jest z nierówną pracą silnika. Ogólnie nie świecił się check, lecz wyskoczył jeden błąd związany z ze zwarciem do masy czujnika przepływu powietrza. Czujnik znajduje się na kolektorze od strony pasażera, 4 pinowy. Wymieniony, ale nierówna praca została. Profilaktycznie wymienione świece, oraz później cewka z przewodami. Już nie wiem co dalej. Nadmienię, że niepokoi mnie fakt, że jak podłączam kompa i sczytuje parametry w czasie pracy silnika, okazuje się, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi 28 stopni, a na desce rozdzielczej wskaźnik pokazuje tak jak by było 90 stopni. Ogólnie samochód rozgrzany. Grzeje nagrzewnica. Profilaktycznie wymieniony czujnik temperatury. Te same parametry. Dodatkowo przy odczycie temperatury powietrza w kolektorze dolotowym parametr -7 stopni. Czy w Punto Evo znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? Jedynie nie wymieniałem przepustnicy.
Macie jakiś pomysł?

GrandePunto8V
03-04-2025, 23:58
Mamy pomysł. Ogarnij trochę podstawy, np. podaj jakie masz auto, w profilu Doblo, diesel, a tu pytanie o benzyniaka.
Chyba, że masz dwa samochody...
Poza tym, co to znaczy "1,4"? JAKIE 1,4? Było ich ze 4-5 odmian w Grande/Evo...a poza rynek EU jeszcze ze 2-3 wynalazki.
Proste benzyniaki nie mają żadnego "czujnika przepływu powietrza", więc robisz/gadasz bzdury ("diagnozujesz" złym interfejsem, programem).
Sprawdź w Google/Wikipedii, co to jest "MAP" oraz "MAF" (czym się różnią i w jakich silnikach są typowo).
Skoro już wyłapałeś, że są niezgodności w odczytach np. temperatur, to trzeba ustalić co oszukuje, co źle działa (czujniki, wiązki nie łączą, ECU się psuje, czy np. ma złe zasilanie - jak alternator jest na wykończeniu to może ogłupiać elektronikę).
To nawet nie jest wiedza motoryzacyjna, tylko logiczne myślenie/zdrowy rozsądek ("na chłopski rozum" podstawowe rzeczy idzie ogarnąć)...
A podmiana bezmyślna, to nie jest naprawa (tylko wiocha). Nie masz prawa nic więcej podstawiać "profilaktycznie".
Masz znaleźć uszkodzony podzespół (czy wiązkę). Punto to świetne auto szkoleniowe, masz okazję poćwiczyć.

Przepustnicę można sprawdzić elektrycznie oraz zajrzeć do środka pod pokrywę. A nie wymieniać w ciemno!
Drugie forum (Punto): https://fiatpunto.com.pl/topic60125.html

Lesiu99
18-05-2025, 21:53
Ok. Problem rozwiązany. Dzięki za podpowiedź. Faktycznie problemem był mój Launch. Po aktualizacji oprogramowania pokazywał prawdziwe parametry. Głównym problemem był wtryskiwacz. Używka 50 zł i śmiga.
Odnośnie wtryskiwaczy. Zdziwiłem sienze nowe na allegro są po 110 zł. Czy ktoś kupował te zamienniki i może się coś wypowiedzieć?