PDA

Zobacz pełną wersję : Punto II jako OFF-road'owa wyprawówka - jakie części zapasowe zabrać ze sobą?



steve13
24-03-2025, 23:37
Wybieram się Punto II 1.2 60KM z LPG do Tadżykistanu. Do pokonania w obie strony 20tyś km, z czego duża część to szutry, oraz drogi i bezdroża wysokogórskie.
Punciakiem tak jeżdżę już od dawna, dotarło do Afryki, Azji, na Arktykę, Islandię. Warunki w których autko jest użytkowane pokazuje film:
https://youtu.be/elOcjC0R2ss?t=65
Pytanie: Jakie części zapasowe warto ze sobą zabrać? Do tej pory był niezawodny, ale w końcu coś się posypie...
Zamierzam zabrać świece, przewody, cewki, alternator, termostat, pompę paliwa, czujnik wału i wałka rozrządu.
Zastanawiam się nad zapasowym sterownikiem silnika. Ktoś mi mówił że są jakieś wyzerowane wersje sterownika które same dopasowują się do immobilizera. Będzie taki działał? LPG też będzie działać na takim wyzerowanym sterowniku?
Jakie jeszcze części zabrać?

GrandePunto8V
25-03-2025, 08:14
Podpowiedzi, pomysły już padły na forum Punto: https://fiatpunto.com.pl/topic62165.html

miszko
25-03-2025, 19:19
Ktoś mi mówił że są jakieś wyzerowane wersje sterownika które same dopasowują się do immobilizera. Będzie taki działał?
Nie tyle, że wyzerowane, a to, że ECU ma zdjęte to zabezpieczenie. Czyli po prostu pomija stan immo i pozwala mieć uruchomiony silnik. Takie ECU możesz dobrać z rynku na podstawie nr VIN i następnie oddać do kogoś kto zajmuje się np. tuningowaniem, oni mają odpowiednie oprogramowanie do zabawy z ECU aby zrobić immo off.


LPG też będzie działać na takim wyzerowanym sterowniku?
LPG potrzebuje pewnych danych z ECU do poprawnej pracy, ale nie są to dane, które się jakoś parują z instalacją. Będzie działać.


Zamierzam zabrać świece, przewody, cewki, alternator, termostat, pompę paliwa, czujnik wału i wałka rozrządu.
Może jeszcze pasek do osprzętu i nawet i ten do rozrządu, lub po prostu zrób to przed wyjazdem i będziesz spokojniejszy.
Jako, że to dłuższy dystans to może też filtr powietrza, a co z olejem? Chcesz go po trasie wymieniać czy zakładasz, że nie trzeba?

No i jeszcze co to coś do diagnostyki, jakiś MES + Kabel. Jak coś by się działo to chociaż podejrzysz co tam się dzieje.
Instalację LPG od kogo masz? One też mają swoje komputerki i możliwości podłączenia, i sprawdzenia co się tam dzieje.

Braval
25-03-2025, 21:16
Przeguby lub czesci do poloski co mozna wymienic w drodze?! Generalnie chyle...czoła. Ja pie.... Juz trzymam kciuki za pomyslną eskapadę!!!

steyr
26-03-2025, 07:55
Zazdroszczę, w 2018r byłem Punto 2 1.2 16v lpg w Bułgarii zwiedzając po drodze Rumunię i przejeżdżając trasę Transfogarską i Transalpinę. Oczywiście bez przygód, w następnym roku Albania ale to już Tipo. Później dziecko się pojawiło i takie eskapady się skończyły, ograniczam się do wyjazdu do CRO tak żeby zajechać za 10-11h na 1 strzała.

Co do sterownika bez immo, kupujesz po nr taki sprawny setrownik bez immo i normalnie to działa na org kluczykach immo w sterowniku jest wyłączone. Do pracy silnika na lpg taki sterownik nie ma nic do rzeczy. Półosie brałbym całe kompletne, żeby w razie czego można było wymienić szybko. Do tego olej do skrzyni lub wlewasz stary. Pamiętaj o regulacji zaworów zwłaszcza jak jezdzisz na lpg. Ogarniam mechanikę jakbyś coś potrzebował, również lpg. Również diagnostyka komputerowa i itp, pracuje w Krk w tygodniu jakbyś potrzebował porady i itp.