Bengi2
10-02-2025, 10:14
No i mam problem...
Podczas jazdy przy ok. 125 km/h na tempomacie, poczułem lekkie szarpniecie, wyświetliła sie informacja o skontrolowaniu silnika i wyskoczył checkengin. Przy próbie ponownego uruchomienia słyszałem rozrusznik, jak idzie na "luźno".
Moje pytanie, czy pasek miał prawo pęknąć i czy da się coś jeszcze uratować?
Obecny przebieg to 333500 km. Rozrząd był wymieniany przy 215 tys., natomiast przy 246 tys., przy naprawie silnika (pęknięta uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy), wymienili tylko pasek. Po tej naprawie słyszałem lekkie, powolne, o długiej sinusoidzie falowanie silnika, ale warsztat nic sobie nie zrobił z tej moje uwagi. Wzięli go na jazdę próbną i stwierdzili, że wszystko ok. Samochód podróżuje głównie po trasie - rzadko w mieście. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, miałem jeszcze do planowej wymiany ok 30 kkm.
Zastanawiam się nad reklamowaniem tego, ale nie wiem czy się nie ośmieszę, bo to może głupi pomysł?
Wydaje mi się jednak, że przy kapitalce silnika powinni wymienić cały rozrząd, a nie tylko pasek. Nie reagowałem wtedy, bo powiedzieli, że rozrząd też jest zrobiony.
O tym, że wymienili tylko pasek wiem z historii pojazdu z dynafleet.
Za wszelkie wasze opinie z góry dziękuję
Podczas jazdy przy ok. 125 km/h na tempomacie, poczułem lekkie szarpniecie, wyświetliła sie informacja o skontrolowaniu silnika i wyskoczył checkengin. Przy próbie ponownego uruchomienia słyszałem rozrusznik, jak idzie na "luźno".
Moje pytanie, czy pasek miał prawo pęknąć i czy da się coś jeszcze uratować?
Obecny przebieg to 333500 km. Rozrząd był wymieniany przy 215 tys., natomiast przy 246 tys., przy naprawie silnika (pęknięta uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy), wymienili tylko pasek. Po tej naprawie słyszałem lekkie, powolne, o długiej sinusoidzie falowanie silnika, ale warsztat nic sobie nie zrobił z tej moje uwagi. Wzięli go na jazdę próbną i stwierdzili, że wszystko ok. Samochód podróżuje głównie po trasie - rzadko w mieście. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, miałem jeszcze do planowej wymiany ok 30 kkm.
Zastanawiam się nad reklamowaniem tego, ale nie wiem czy się nie ośmieszę, bo to może głupi pomysł?
Wydaje mi się jednak, że przy kapitalce silnika powinni wymienić cały rozrząd, a nie tylko pasek. Nie reagowałem wtedy, bo powiedzieli, że rozrząd też jest zrobiony.
O tym, że wymienili tylko pasek wiem z historii pojazdu z dynafleet.
Za wszelkie wasze opinie z góry dziękuję