PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 2019r. problem z połączeniem multiecuscan



Myrney
29-01-2025, 19:25
Witam,

Jestem świeżo po zakupie doblo II 2019r 1.4 benzyna 120km
Ostatnio wymieniłem w aucie kierownicę (stara była zajechana), radio na chińczyka, dołożyłem przełącznik zespolony z tempomatem.
Po wszystkim jak wiadomo trzeba zrobić osiowanie (przy wymianie ruszyłem czujnik kąta skrętu, przez nowe radio miga przebieg), oraz włączyć tempomat.
I tutaj moje zdziwienie - kupiłem elt327 usb (taki niebiesko-żółty, po kablu do laptopa) oraz żółty adapter, mam pełną wersję Multiecuscan 4.8 przy próbie połączenia wyskakuje że czas przekroczony, nic nie działa.
Stwierdziłem dobra nie znam się jadę do speca, znalazłem w necie fachowca, próba podpięcia 2 komputerów zakończona niepowodzeniem, podobno fiaty po 2018 mają jakieś zabezpieczenie (bramka bezpieczeństwa), trzeba wyciągać jakiś kabel i gdzieś coś podłączać... :/
Moje pytanie brzmi czy rzeczywiście to jest jedyny sposób?
Czy możecie polecić jakiegoś speca z Wrocławia lub okolic? podjadę :)
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem

Pozdrawiam

KOBRA
29-01-2025, 21:52
Potrzebujesz cos takiego :
https://allegro.pl/oferta/adapter-fiat-sgw-bypass-security-gateway-fca-sgw-11489033443?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_workshop_car-acc_chem_workshop_pla_pmax&ev_campaign_id=21763657106&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAwOe8BhCCARIsAGKeD57dvcbdTJMINyYrVK48 M1VzuVtZkaBMrXS_-X0Td9oi8gZmr9axw0EaAl_vEALw_wcB

piter
29-01-2025, 22:04
Wrocław ul Klimasa na Tarnogaju. Jest spec od tych spraw.
Szwagier jechał do niego kilkaset kilometrów Alfą Romeo Stelvio w wersji amerykańskiej, żeby ogarnąć całą elektronikę, bo wiadomo jakie są auta z Ameryki.
Na forum Alfaholików powinien być dokładniejszy namiar na niego.

Braval
29-01-2025, 22:06
Moduł SGW znajdziesz nad kierownicą...
https://www.flashtec.ch/sgw-help

Sam to ogarniesz , proste...:lol:

Myrney
30-01-2025, 12:28
Dziękuję za podpowiedzi, adapter zamówiony, jak nie ogarnę to lecę na Klimasa :)

Braval
30-01-2025, 20:14
Jak wepniesz bypassa, to dalej poleci po masle. Po podlaczeniu programu ,gdy wywali zly kod "ISO" olej to i klikaj dalej.Zrobisz osiowanie i gitarra. Fachman Cie wysmieje ,ze mu D...zawracasz pierdolami.. powodzenia!.:lol:

Myrney
10-02-2025, 15:35
Witam, niestety nie poradziłem sobie (program w ogóle nie chce się połączyć z elm, czasami jak skanuję to nic nie wykrywa, innym razem pokazuje brak dostępu do portu com3), próbowałem wszystkiego co znalazłem i internecie i klops…
Dlatego szukam fachowca z Wrocławia i okolic który odpłatnie mi to ogranie, jeśli ktoś umie lub zna kogoś kto potrafi to będę bardzo wdzięczny za namiary ;)

Myrney
20-02-2025, 14:08
AKTUALIZACJA:

Okazało się że zamówiłem zły kabel od viakena, dostałem nowy i wszystko pięknie połączyło, błędy skasowane bezproblemowo, czujnik kąta skrętu skalibrowany ale tempomat...44522445234452444525 w ustawieniach włączony tempomat po 2009r (próbowałem też ten przed 2009), osiowanie zrobione, po restarcie widać w ustawieniach że tempomat aktywny, ale fizycznie nie działa (próbowałem na wszystkich biegach przy różnych prędkościach) nie zaświeca się ikonka tempomatu, brak reakcji na manetkę. Nie widzę nigdzie w testach możliwości odpalenia ikonki tempomatu, na zegarach widzę że jest. Macie może jakiś pomysł? Zły tempomat? jeszcze jakiś bezpiecznik może mieć? uszkodzony przełącznik zespolony? (można to jakoś sprawdzić?) Jak wybieram w mes-ie test tempomat zał/wył pokazuje wył.

GonnaBePro
22-03-2025, 14:36
A sprawdziłeś czy jest wiązka do tempomatu? W innym temacie na forum jest to dość dobrze opisane. Ja w zeszłym roku montowałem do doblo z 2013 roku 1.4 t-jet i trzeba było dołożyć jeden przewód między body a przełącznikiem (ogólnie są dwa przewody i czasem jest komplet a czasem brakuje). Potem zmiana w komputerze, osiowanie i wszystko działa.