Zobacz pełną wersję : Fiat croma 1.9 dziwny dźwięk
Bartekaga19891
09-12-2024, 19:30
Dzień dobry mam problem z Fiatem Croma Problem polega na tym że słychać dziwny dźwięk chrupotania z lewej strony dźwięk w środku na zewnątrz głośniejszy tak głośny że aż ludzie się patrzą nie jest on cały czas jest to sporadyczne auto było już od czterech mechaników i żaden nie znalazł problemu auto również miało miesiąc temu przegląd lecz nic nie wykazywało żadnej wady bardzo bym prosił o pomoc dołączę film tego chrupowania dziękuję za pomoc
Trudno powiedzieć ale jeżeli jest to słyszalne też na postoju to zazwyczaj rozpada się koło 2 masowe napędu osprzętu (gumowe po przeciwnej stronie akumulatora). a jak nie ono to jakieś rolki/pompa układu chłodzenia w tym rolka na alternatorze.
Jeżeli jest to słyszalne tylko podczas jazdy to sprzęgło, 2-mas, przeguby, łożyska w kołach, łożysko w skrzyni biegów szczególnie jak ktoś skrzynię manualną ma M32 i nie wymieniał w niej oleju to jest to bardzo prawdopodobne..
el_homer
20-12-2024, 00:07
zazwyczaj rozpada się koło 2 masowe napędu osprzętu
...które rozpie.dala się, o tak(załącznik).
stało się to w trasie, i gdy dojechałem do celu, dopiero po zatrzymaniu auta poszło dymu jak w klasycznym pożarze. dramat. xD
pasek oczywiście potargany, wkręcil się w rozrząd, który się oczywiście przestawił.
szczęściem, że bez konsekwencji poważniejszych. ;)
44369
44370
...które rozpie.dala się, o tak(załącznik).
stało się to w trasie, i gdy dojechałem do celu, dopiero po zatrzymaniu auta poszło dymu jak w klasycznym pożarze. dramat. xD
pasek oczywiście potargany, wkręcil się w rozrząd, który się oczywiście przestawił.
szczęściem, że bez konsekwencji poważniejszych. ;)
44369
44370
Dlatego należy wymieniać to gumowane koło profilaktycznie po 10 latach;-)
Co do rozrządu to jeżeli się pasek przestawił/była kolizja to radzę zdjąć pokrywę górną zaworowa i sprawdzić czy i ile dźwigienek zaworowych zostało połamanych!!!
To że silnik pracuje nie oznacza że jest wszystko OK bo być może nie otwiera się któryś z zaworów
PS..
A ty masz 8 Zaworowy silnik... ;-)
el_homer
20-12-2024, 22:05
radzę zdjąć pokrywę górną zaworowa i sprawdzić czy i ile dźwigienek zaworowych zostało połamanych!!!
To że silnik pracuje nie oznacza że jest wszystko OK bo być może nie otwiera się któryś z zaworów
PS..
A ty masz 8 Zaworowy silnik...
o jezu, panie...ale to trzeba obudowę silnika zdejmować, nie chce mi się bo zimno w garażu...
przeciez silnik mruczy jak pszczółka, kopa ma nawet chyba wiekszego niz przed awarią. xD
co sugerujesz? co to zmienia, że 8v? już zginąłem, albo silnik mam na złom? nie strasz bo już mam dość wydatków na tą przygodę. xD
Koledze chodziło o to, że 8v raczej nie ucierpiał. 8v ma pewne zalety jednak, nie tylko wady. ;)
el_homer
20-12-2024, 22:12
gdyby napisał "A, ty masz 8 Zaworowy silnik..."
ale on tego przecinka nie dał, więc to brzmi jak demoniczna zapowiedź czegoś co mnie zabije. ;)
nieważne, i tak jest mi już wszystko jedno. ;)
Nie, żle to czytasz, 8v jest długowieczny i ciężko ubijalny, za to niestety mulasty. 16v mulasty nie jest i ma jeszcze spory potencjał w sobie, ale nie jest taki wytrzymały i łatwiej go ubić. Zwróć uwagę choćby na nominalną moc. 30KM między nimi fabrycznie jest jednak.
el_homer
20-12-2024, 22:35
Nie, żle to czytasz, 8v jest długowieczny i ciężko ubijalny, za to niestety mulasty. 16v mulasty nie jest i ma jeszcze spory potencjał w sobie, ale nie jest taki wytrzymały i łatwiej go ubić. Zwróć uwagę choćby na nominalną moc. 30KM między nimi fabrycznie jest jednak.
nie no, różnicę to ja kumam.
kumpel ma vectre 16v, i pracuje aksamitnie.
mój 8v to prosty cham(bez egr dpf), którego jednak lubię, a mocy mam wystarczająco, mówiąc już zupełnie serio. ;)
o jezu, panie...ale to trzeba obudowę silnika zdejmować, nie chce mi się bo zimno w garażu...
przeciez silnik mruczy jak pszczółka, kopa ma nawet chyba wiekszego niz przed awarią. xD
co sugerujesz? co to zmienia, że 8v? już zginąłem, albo silnik mam na złom? nie strasz bo już mam dość wydatków na tą przygodę. xD
Masz inną konstrukcję popychaczy. W silniku 16V po kolizji pękają specjalnie przygotowane do tego celu dźwigienki w 8V jest to trochę inaczej.
Po za tym jeżeli silnik pracuje poprawnie to znaczy że wszystkie z zaworów ssących i wylotowych się otwierają u ciebie XD :smile: bo masz tylko 1 zawór ssący i 1 wylotowy na tłok więc weryfikację już przeprowadziłeś XD
Miłej zabawy ;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.