Berserker
12-11-2024, 06:57
Witam serdecznie
Mam pytanie jak to jest z tym rozrzadem w silniku 1.4 8v ze zmienna fazą. t
Niektórzy mówią że przy jego wymianie trzeba mieć blokady a inni że blokady są potrzebne przy wymianie koła walka rozrządu bądź gdy nie wiemy jak był ustawiony wcześniej pasek.
Czy po zablokowaniu walka blokadą i zdjeciu paska koło walka rozrządu jest nieruchome czy ma jakiś zakres ruchu lewo prawo? bo jeśli nie to w czym problem aby pasek wymienić na znaki które można nanieść?
GrandePunto8V
12-11-2024, 12:16
Przed zadaniem takich pytań po 20 latach istnienia tego silnika z wariatorem, najpierw się szuka (Google i drugie forum).
Wymiana rutynowa na znaki własne (bez odkręcania koła faz): http://fiatpunto.com.pl/topic54365.html
O ustawieniu mówią parametry, pozycje VVT (a nie wałka jak tam piszą, ale to szczegół), pierwsza ma być w okolicy 106 stopni (plus/minus 3). Na równi z blokadami trzeba mieć interfejs OBD2 i program do Fiatów (FES, MES, AlfaOBD).
Blokady (konkrety strona 2, np. dlaczego 1 z 3 śrubek "lizaka" czasem nie pasuje): http://fiatpunto.com.pl/topic58162.html
Ludzie, blokady kosztują (2 elementy = do wymiany bez luzowania wariatora) 20-30 złotych na Allegro. A wy "dziadujecie" (kupić, nie kupić, trzeba, nie trzeba)! Żałosne, że ktoś jeszcze pyta (zamiast sobie kupić i mieć na wszelki wypadek).
Precyzja ustawienia (blokad) nie jest potrzebna (trzeba być debilem, aby pasek przeskoczył o ząbek z użyciem blokad, a są takie asy = wtedy może będzie błąd P0016), liczy się całość procedury, umiejętności "mechanika". Same blokady NIE są źródłem grubych błędów. To taka uwaga na marginesie.
Później są cyrkowe tematy po forach, że najpierw klaun zrobił P0016 na blokadach, a później poprawił i już nie ma błędu (cud) - tylko NIGDY nikt się nie przyznał (nie zauważył nawet) co i gdzie źle zrobił, że się przestawiło w trakcie prac (cienkie bolki nie czują takich niuansów).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.