PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 3.0 2011 skrzynia selespeed przestała zmieniać biegi



Ferrit
30-10-2024, 23:36
Dziś podczas normalnej jazdy po autostradzie silnik podniósł obroty 2x na chwilę do 4000 i straciłem biegi. Skrzynia selespeed przestała zmieniać biegi. Stanąłem, wybieram R i nie jedzie, zmiana na przód i też nie jedzie. Laweta. Wizualnie z góry i z dołu w komorze silnika nic nie widać. Płyny są ok. Wcześniej żadnych problemów nie było.. Szukam warsztatu z kujawsko-pomorskiego lub pomorskiego, który naprawi tą skrzynię. Chyba, że ktoś coś podpowie. Przebieg 176000 km. Auto mam 4 miesiące i przejechałem ok 4000 km.

Wg mnie skrzynia poprawnie załącza biegi wg mojego wybrania dźwignią np R, i nie można popchnąć auta. Tak samo jak włączę 1 to nie można popchnąć auta. Wynika z tego, że bieg zostaje załączony, zębatki zazębione. Puszczam pedał hamulca i dodaję gazu a auto stoi. Wynika z tego, że sprzęgło nie dociska i nie ma przekazania napędu z silnika do skrzyni i dalej na koła. Przy wyborze N auto można pchać. Nie ma zazębionych kół w skrzyni. Podsumowując: nie działa sprzęgło.

Ferrit
10-11-2024, 14:40
Podjęliśmy samemu działania razem z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który wcześniej naprawiał już selespeeda. Sprawdziliśmy błędy programem MES. Nie było żadnych. Testy podzespołów selespeeda wypadały pozytywnie. Regulacje wykonane programem wypadły pozytywnie oprócz kalibracji sprzęgła. Mechanik rozebrał sprzęgło. Uszkodzone. Zerwało się po obwodzie, zewnętrzna część ścierna od wewnętrznej. Wymienione sprzęgło, koło dwumasowe, łożysko. Wymieniony olej w skrzyni oraz w selespeed. Teraz regulacje. Uwaga ! Regulacje powinny być robione na rozgrzanym silniku. Na zimnym m.in. nie działa pompa hydrauliczna selespeed. Rozgrzaliśmy silnik, zrobione wszystkie regulacje zakończone pozytywnie. Test jazdy: auto jedzie na R oraz tylko na 1 biegu. Robimy wszystkie regulacje jeszcze raz. Wynik pozytywny. Test jazdy: jest OK. Wszystko poprawnie pracuje i zmienia biegi.

Piasek80
11-11-2024, 08:53
Wg mnie skrzynia poprawnie załącza biegi wg mojego wybrania dźwignią np R, i nie można popchnąć auta. Tak samo jak włączę 1 to nie można popchnąć auta. Wynika z tego, że bieg zostaje załączony, zębatki zazębione. Puszczam pedał hamulca i dodaję gazu a auto stoi. Wynika z tego, że sprzęgło nie dociska i nie ma przekazania napędu z silnika do skrzyni i dalej na koła. Przy wyborze N auto można pchać. Nie ma zazębionych kół w skrzyni. Podsumowując: nie działa sprzęgło.

słuszna diagnoza jak widać. Po takim zachowaniu się auta również w pierwszym strzale obstawiałbym walnięte sprzęgło. Nie wiedziałem że tyle ceregieli jest potem z kalibracją tego Selspeeda

Krycha1981
09-04-2025, 21:51
Podjęliśmy samemu działania razem z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który wcześniej naprawiał już selespeeda. Sprawdziliśmy błędy programem MES. Nie było żadnych. Testy podzespołów selespeeda wypadały pozytywnie. Regulacje wykonane programem wypadły pozytywnie oprócz kalibracji sprzęgła. Mechanik rozebrał sprzęgło. Uszkodzone. Zerwało się po obwodzie, zewnętrzna część ścierna od wewnętrznej. Wymienione sprzęgło, koło dwumasowe, łożysko. Wymieniony olej w skrzyni oraz w selespeed. Teraz regulacje. Uwaga ! Regulacje powinny być robione na rozgrzanym silniku. Na zimnym m.in. nie działa pompa hydrauliczna selespeed. Rozgrzaliśmy silnik, zrobione wszystkie regulacje zakończone pozytywnie. Test jazdy: auto jedzie na R oraz tylko na 1 biegu. Robimy wszystkie regulacje jeszcze raz. Wynik pozytywny. Test jazdy: jest OK. Wszystko poprawnie pracuje i zmienia biegi.

Hejka Możesz dać namiary na tego mechanika? Widzę że jesteś z Nowego (ja Fletnowo) Mam selespeeda i póki co działa,ale już jakieś komunikaty wyskakują abym skontrolował przekładnię ....

Ferrit
16-08-2025, 15:22
W Nowem mechanik ze sklepem z częściami. Inicjały JM. Znajdziesz łatwo. Czy ktoś z forumowiczów wie jakie są połączenia przekaźnika od pompy selespeeda ? Pod maską przy bezpiecznikach jest przekaźnik 50A, który załącza prąd do pompy od selespeeda. Gdzie są podłączone kabelki z niego ? Tak sobie myślę i podejrzewam, że otwierając drzwi kierowcy włącza się wspomniana pompa, czyli zasilanie przekaźnika jest nie po stacyjce. Grube kable pewnie zasilanie z bezpiecznika obok a drugi koniec do pompy. Może ktoś podpowiedzieć ?