PDA

Zobacz pełną wersję : Wyłączenie radia w opcjach i montaż innego.



MarcinElektronik
06-10-2024, 15:06
Witam serdecznie.
Jestem na etapie dokładki BT do podstawowego radia z BT tylko na telefon do rozmów.
Wiem że się da przez aux jednak nie mam gniazda.
Radio wyciągłem na warsztat jednak bez CAN nie rusza.
Wiem że radio widzi niepodłączone głośniki i wysyła błąd np: który głośnik był rozłączony.
Może komuś udało się uruchomić radio na zewnątrz bez modułu z samochodu.
Dziś pomyślałem że może by tak podłączyć to radio do auta i ustawić że tego radia w ogóle nie ma i wówczas albo się uruchomi radio na stole albo po podłączeniu innego radia do auta bez CAN np: chińczyka nie będzie mrugał licznik.
Dziękuję za sugestie.

guzior
06-10-2024, 23:21
Wiem, że to nie do końca odpowiada na Twoje pytanie, ale może łatwiej będzie po prostu dołożyć AUX? Jeśli masz wiązkę poprowadzoną z radia do panelu USB, to jest kwestia wymiany na taki ze złączem AUX (ten powinien pasować:
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-gniazdo-aux-usb-156102168-16407094453
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-usb-aux-fiat-ducato-iii-lift-2018r-europa-16144000450 ) i aktywacji przez obd. Jeśli nie ma wiązki to wiadomo, trzeba dołożyć.
Chyba że poprowadzisz wyjścia z modułu bluetooth do wejść w radiu gdzie fabrycznie wchodzi AUX, wtedy nie będziesz potrzebował panelu.
A co do zmiany konfiguracji auta (ogłupienie go że radia nie ma w ogóle), da się to zrobić. Co prawda nie wiem, czy oryginalne radio ruszy wtedy bez sygnału can, a chińczyk z tego co wiem w jakimś ograniczonym zakresie komunikuje się po can, bo pokazuje otwarte drzwi, a na zegarach widoczna jest informacja o częstotliwości radia.

MarcinElektronik
07-10-2024, 22:42
Właśnie próbowałem zmienić bajty 115 i 148 i pokazało błąd proxi układu wspomagania kierownicy.
Potem zmieniłem na AUX i USB pozycja 2 i jeszcze więcej błędów.
Wyskakują błędy przy osiowaniu proxy.
Moduły niby ze sobą się nie dogadują.
W końcu zmieniłem wszystkie bajty na orginalne i dałem radio typ 7.
Po poprawnym osiowaniu i skasowaniu błędów zostawiłem.
Przypuszczam że moje radio jest nie przystosowane do aux.
Pewnie zwrócę zakupiony moduł usb aux i będę musiał się wpiąć w płytę główną w radio.
Zastanawia mnie dlaczego nie muszę zmieniać w MES na niebieski kabel przy module OBDLink MX +.
W AlfaOBD tam mam odchaczone i sam program przełącza CAN z szybkiej na wolną transmisję na pinach.
Pozdrawiam.

JackTheNight
08-10-2024, 00:02
Każde radio obsługuje Aux. Wpadnij do mnie do Łodzi to ci wszystko poustawiam w proxi.

guzior
08-10-2024, 01:47
Błąd w układzie wspomagania jest ciekawym motywem. Może jak wrzucisz swoje proxy to coś uda się wykombinować. Bo dobrze rozumiem, że końcowo, bez AUX osiowanie Ci przeszło bezbłędnie? I rozumiem, że masz zarówno Alfaobd jak i MES i na obu próbujesz działać? Co rozumiesz przez "moduły niby ze sobą się nie dogadują"?

MarcinElektronik
08-10-2024, 12:37
Pisząc że sterowniki się nie dogadują mam na myli to że program danego sterownika oczekuje innych danych CAN niż otrzymuje z ustawień danego urządzenia.

MarcinElektronik
09-10-2024, 21:10
Okazuje się że gdy włożymy wtyczkę wówczas pin aktywacyjny robi przerwę do lewego kanału.

MarcinElektronik
12-10-2024, 00:06
Udało się aktywować AUX i osiowanie przeszło bezbłędnie..
Uruchomiłem wpisując parametry przez AlfaObd.
Następnego dnia zgasło AUX.
Spotkam się z JTN by zrobić do porządku bo przypuszczam że te kody nie pasują do benzyniaka i musiał bym mieć program FCA który do mojej konfiguracji auta wygeneruje całe nowe proxy z AUX.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam.

krowka1978
16-10-2024, 09:08
musiał bym mieć program FCA który do mojej konfiguracji auta wygeneruje całe nowe proxy z AUX.
Witechem tego nie zrobisz. Witechem przywrócisz konfigurację fabryczną.