PDA

Zobacz pełną wersję : Brak reakcji na pedał gazu, brak przyspieszenia



janek8585
22-09-2024, 11:45
Cześć, z góry przepraszam jeśli było, ale szybciej będzie napisać niż znaleźć coś w tysiącach wpisów.

Otóż problem jest taki:
Odpalam rano samochód, bez żadnych problemów. Wyjeżdżam z posesji, dojeżdżam do drogi głównej, zwalniam lub zatrzymuję się by ustąpić pierwszeństwa i gdy chcę się włączyć do ruchu wciskam pedał gazu, ale reakcji brak. Silnik pracuje normalnie, równo, nic nie szarpie, nic się innego dziwnego nie dzieje, ale samochód nie przyspiesza. Czasami wystarcza przycisnąć kilka razy pedał gazu i w końcu "zaskakuje", czasami trzeba wyłączyć i włączyć auto. Ostatnio brak reakcji wystąpił też przy normalnej jeździe po drodze, bez potrzeby zwalniania niemal do zera. Zwalniam, obroty spadają do powiedzmy 1200-1300, redukuję, próbuję przyspieszyć i nic. Wciskam pedał gazu i albo nie dzieje się nic, albo reakcja jest baaaaaaardzo powolna aż do włączenia się turbiny. W zakresie pracy turbiny problem nie występuje ale zauważyłem, że gdy tej reakcji na pedał gazu nie ma, turbina włącza się jakby później, powyżej 2100 obrotów.

Problem występuje tylko na zimnym silniku. Wystarczy, że zamiast po zapaleniu od razu ruszyć poczekam 5 minut z włączonym silnikiem i problemu nie ma.

Komputer podłączany przez mechanika kilka razy - żadnego błędu nie ma. Czasami przez kilka dni nic się nie dzieje, czasami codziennie rano lub po pracy na zimnym silniku jest problem.

Ktoś z czymś takim się spotkał? Jakieś pomysły?

Dodam, że auto ma 186 tys. przebiegu (realnego), w ostatnim czasie wymieniałem termostat (maj) i czujnik biegu wstecznego (sierpień).

iron64
23-09-2024, 05:57
A czy mechanik podglądał jak pracuje potencjometr gazu? W sensie odczyt kompa z realnym wciśnięciem pedału?
Jeżeli nie to niech to zrobi, albo wymień w ciemno ten potencjometr.

lisekg
23-09-2024, 08:21
Tylko poprawna diagnostyka komputerowa... i sprawdzenie wartości rzeczywistych z oczekiwanymi - mechanik może mieć uniwersalne jakieś urządzenie które tego nie pokaże..

Bez diagnostyki to mogę strzelać, że turbina ( zawór sterujący nią , wężyki podciśnienia ) lub EGR
Zobacz czy cięgno turbiny pracuje - na biegu jałowym jak ktoś dodaje gazu, ale w takim przypadku auto przyspiesza od 2700-3000 obr/min
jeżeli auto przyspiesza od około 2000 obr to zablokowany EGR w pozycji otwartej.
Może być też regulator w pompie CR, niskie ciśnienie paliwa z powodu zatkanego filtra paliwa.... pedał raczej nie skoro to tylko występuje na zimnym.

kalpat95
23-09-2024, 17:45
Witaj, ostatnio walczyłem u siebie z przypadłością muła na wolnych obrotach, występowało to głownie jak piszesz na zimnym silniku, na ciepłym trochę mniej. Turbina do 2000 jakby spała. Powodem tego był tak zapchany mapsensor, ze nie było widać okienek. Przy okazji czyszczenia mapsensora , wyczyściłem klapę gaszącą i częściowa zaślepka EGR. Auto jak nowe , mniej kopci, i ładnie gaśnie :) Może coś ci to pomoże. Croma 1,9 jtd 120 km :)

iron64
23-09-2024, 21:16
Czyli czas na diagnostykę. Diagnostyka to nie odczyt błędów, przypominam tyko. ;)

karwoj25
24-09-2024, 23:12
Nie szukaj problemów z innymi elementami, tylko w potencjometrze. Jeśli wciskasz pedał gazu na postoju i nie ma reakcji to albo potencjometr albo jego okablowanie. Tak czy inaczej trzeba odczytać wartość początkową potencjometru i potem zobaczyć jakie wartości podaje przy wciskaniu pedału. Zapewne będzie zero lub znikome wartości :)

lisekg
25-09-2024, 08:32
Nie szukaj problemów z innymi elementami, tylko w potencjometrze. Jeśli wciskasz pedał gazu na postoju i nie ma reakcji to albo potencjometr albo jego okablowanie. Tak czy inaczej trzeba odczytać wartość początkową potencjometru i potem zobaczyć jakie wartości podaje przy wciskaniu pedału. Zapewne będzie zero lub znikome wartości :)

Tu bym polemizował ;-)
Pedał gazu to jest kilka potencjometrów i MES ładnie pokazuje czy pracuje poprawnie. Ja wątpię aby to był ten element bo przecież właściciel napisał że po nagrzaniu pracuje poprawnie. To może być nawet zatkany wydech/DPF lub/i EGR...

iron64
27-09-2024, 11:18
Pewnie że może być i EGR i DPF i potencjometr też. Mes prawdę powie, o ile autor podłączy i sprawdzi, bo coś cisza w tym temacie.