Zobacz pełną wersję : Croma 1.9jtd 2009r - problem z odpalaniem
Konradd29
16-09-2024, 09:02
Witam. Problem występuje przy odpalaniu Cromy, czasami zapali na strzała, a czasami męczę się po kilka razy. W aucie zostały wymienione wszystkie filtry, nowy akumulator, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski. Przed wymianą świec zarowych wyskakiwał komunikat aby je sprawdzić, dziś po zregenerowaniu wtrysków ponownie wyskoczył błąd związany ze świecami. Ręce opadają, nie wiem co jeszcze może być nie tak... Proszę mądre głowy o pomoc. Pozdrawiam
Witam. Problem występuje przy odpalaniu Cromy, czasami zapali na strzała, a czasami męczę się po kilka razy. W aucie zostały wymienione wszystkie filtry, nowy akumulator, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski. Przed wymianą świec zarowych wyskakiwał komunikat aby je sprawdzić, dziś po zregenerowaniu wtrysków ponownie wyskoczył błąd związany ze świecami. Ręce opadają, nie wiem co jeszcze może być nie tak... Proszę mądre głowy o pomoc. Pozdrawiam
Świece możesz sam sprawdzić omomierzem - ale może tylko któraś z wtyczek została źle włożona a może i sterownik padł... Najlepszym testem jest jednak wykręcenie i przyłożenia do akumulatora ( podłączenie na krótko) i sprawdzenie, czy końcówka się nagrzewa świecy do czerwoności bo zdarzają się zwarcia wewnątrz korpusu świecy. Silnik ten i tak powinien odpalić nawet bez tych świec przy obecnych temperaturach.
Co do odpalania to powodów może być wiele. Ogólnie ja zaczął bym od diagnostyki i sprawdził jaka jest prędkość obrotowa silnika podczas odpalania. W Cromie jeżeli prędkość spada poniżej 200 obr/min ( i o ile pamiętam 170 jest limitem) to silnik nie odpali. Jeżeli prędkość obrotowa i ciśnienie paliwa przed pompą CR jest OK - Pompa w zbiorniku (Uwaga -filtr tylko Oryginalne lub UFI do paliwa !!!) to sprawdził bym mimo wszystko wtryskiwacze - test na przelew, który też sam możesz zrobić.
Jeżeli wszystko jest OK to sprawdził bym jeszcze czy czujniki hallotronowe położenia wału/wałka jest podawany do sterownika i ewentualnie kompresję. Sprawdzić też ciśnienie na szynie CR podczas kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu. Może masz za niskie i wtryskiwacze nie dostają paliwa bo pompa a raczej zawór sterujący pada... Nic nie wymieniaj tylko podłącz komputer i zobacz jakie masz parametry. Może jakiś czujnik (np powietrza zasysanego) wskazywać ci będzie +50C gdy silnik jest zimny... i wtedy sprawdzić EGR czy nie zablokowany w pozycji otwartej, test na przelew, sprawdzenie kompresji...
Problem z odpalaniem dotyczy zimnego czy ciepłego silnika?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4073392.html#21227813
Bliźniaczy temat, może nawet ta sama Croma. Niestety kolega zamiast diagnozować, to wymienia na pałę elementy. Kiedyś pewnie trafi, tylko ile kasy straci?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.