Zobacz pełną wersję : Tipo 1.4 t-jet spalanie lpg
Witam. Jakie jest średnie spalanie 1.4 t-jet w jeździe poza miastem. Podobno moje wtryski trochę za mocno leją i zaleca się wymianę. Czy jazda na lejących wtryskach szkodzi silnikowi czy można tak jeździć póki całkiem nie padną , albo będę miał gotówkę na wymianę , bo komplet 1500 zł i nie da się inaczej. Pozdrawiam
Witam. Jakie jest średnie spalanie 1.4 t-jet w jeździe poza miastem. Podobno moje wtryski trochę za mocno leją i zaleca się wymianę. Czy jazda na lejących wtryskach szkodzi silnikowi czy można tak jeździć póki całkiem nie padną , albo będę miał gotówkę na wymianę , bo komplet 1500 zł i nie da się inaczej. Pozdrawiam
Poza miastem możesz jeździć 70, 90, 110,140 i więcej km/h. Spalanie zależy od prędkości więc trudno odpowiedzieć o średnie spalanie poza miastem.
Możesz jeździć aż zacznie przeszkadzać ci nierowna praca silnika na biegu jałowym na LPG. Zamienniki wtrysków kupisz za ok 800zl np w sklepie enerma.
Zakładam, że mowa o fabrycznej instalacji.
Robię na zbiorniku tj 40 litrów LPG +/- 460-500 kilometrów, +/- bo różnie jeżdżę ale raczej nie oszczędnie ..... Więc nie wiem jak to się ma do lejących niby wtrysków , nie chce być po prostu naciągnięty na coś czego nie trzeba robić....zmieniłem stacje z LPG na inną i na razie nie rozłączył LPG ani razu ....być może to wina gazu??? Czytam tylko że tipo lubi paliwo a szczególnie jak mamy cięższe buty😁
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A instalacje mam fabryczna LandiRenzo...z zegarem pomiaru stanu LPG w wyświetlaczu centralnym , podobno to też istotna informacja , bo to inny komputer , tzn od LPG i reszty auta w jednym...
To ja takim w kombi i na klimie robię na 40 litrach jakieś 360.
Lejące wtryski objawiać się będą nierówna praca na biegu jałowym, błędami wypadania zapłonów na cylindrach gdzie leje, czyli jest poza zakresem pracy, który ten komputer hybrydowy jest w stanie skorygować dawką.
Jak nie masz takich problemów to jeździj, zdążysz jeszcze wymienić wtryski.
Jaki masz przebieg?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodatkowo, jak Ci przechodzi na pb a masz jeszcze LPG to masz pewnie zawalony trzpień. W temacie o problemach z fabryczną instalacją jest opis jak to samodzielnie wyczyścić.
Przebieg to ledwo 60 tys, byłem w serwisie LandiRenzo w Bydgoszczy, przejrzeli niby wszystko, łącznie z tym trzpieniem, niby był czysty choć na własne oczy nie widziałem , zostałem zaproszony do poczekalni na czas serwisu. Właśnie nie jest odczytany błąd który wyskakuje gdy rozłączy LPG bo dzieje się to sporadycznie , a ja mam do serwisu 50 km i jakoś nie było mi po drodze jechać tam z błędem, bo po zgaszeniu silnika błędy kasują się....tak jak przełączy mi na pb , zgasze auto i ponownie odpalę to pracuje prawidłowo i nie rozłączy przez jakiś dłuższy czas, przeważnie występuje to w mieście stojąc na światłach, nigdy w trasie podczas jazdy... pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Serwis tylko podczas przeglądu instalacji , po odczytach komputera stwierdził że wtryski są trochę powyżej normy i to może być powodem rozłączenia LPG....
Check jak się pojawi i zgasnie za jakiś czas to błąd i tak zostaje zapisany w pamięci i widnieje po podpieciu komputera.
I ten zapisany w pamięci kod potrafi wiele powiedzieć jeżeli chodzi tylko LPG.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodatkowo, 60000 to przebieg, kiedy zazwyczaj sporo wtrysków med niebieskich (a takie masz) pada. Ja wymieniłem przy chyba 67000 a wkurwialy mnie od 57000 przebiegu. Drugi raz zmieniłem wtryski przy 149000 tym razem na zamienniki IG6.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.