PDA

Zobacz pełną wersję : Wypadanie zapłonu



Maniek7814
23-08-2024, 18:38
Witam..ręce trochę mi opadły pacjent fiat sedici 1.6 16v 120km automat z LPG..przebieg 130k na gazie od 40k auto teścia 4-5 mechaników rozłożyło ręce powstała naprawa nie do naprawy...mieszkam daleko od teścia ale postanowiłem zabrać auto w swoje rejony i uporać się z nim ...wywalało checka co jakiś czas i na gazie i na benzynie p301 wypadanie zapłonu ...świece ok cewki podmieniane ,powietrza lewego nie łapie luz zaworowy ustawiony(był sporo za mały ),12 bar na każdym cylindrze,ktoś miał podobny problem i radził aby zmienić sterownik silnika bo niby mogły się mapy rozjechać...sterownik dziś wrócił od tunera i nic to nie pomogło......w tej chwili jest tak pali na widok kluczyka od strzała ,na wolnych chodzi pięknie ,przy jeździe dynamicznej wszystko ok ale jak tak spokojnie i chwilę równomiernie to około 2000 obr.wywala checka i p301...kasuje wszystko ok ,,,dynamicznie można jechać pół dnia i wszystko ok jak tylko spokojnie 2000 obr to błąd P301,mam podejrzenie że ma to związek z ciśnieniem oleju ,które steruje wariatorem...miał ktoś coś podobnego?

GrandePunto8V
23-08-2024, 21:55
Nikomu nie mają prawa "ręce opadać", tylko trzeba logicznie na podstawie zasady działania silnika współczesnego, zdiagnozować problemy.
Najlepiej jedyną poprawną metodą, czyli oscyloskop + sondy/przetworniki np. w cylinder (widać wtedy przebieg pracy zaworów).
Wzór postępowania z samochodami: https://www.youtube.com/c/AutomotiveTestSolutions/videos TAK się Diagnozuje!
Dlatego np. pomiar kompresji pokaże "bzdury", że ona jest (ale szczegółów pracy pojedynczych cylindrów nie widzisz, że może jeden niedomaga jakoś, coś się otwiera/zamyka inaczej, ale w sumie szczyty dobijają manometr do "poprawnej" wartości).

Układ zapłonowy też oscyloskopem, widać różne usterki i mniej-więcej wiadomo co je powoduje (czy to układ zapłonowy, czy cylinder/zawory, czy paliwo). Nie wystarczy, że iskra "jest". Jeszcze podaj ją na czas (rozrząd i VVT).

Zmienne fazy oraz gromadzący się syf (plus zużycie, przecieki wewnętrzne oraz zasilanie olejem), to jak najbardziej (w Grande bywa, że "o-ringi" w pokrywie zaworów popuszczają i olej ucieka bokiem, ale "Sedici" nie znam, jak tam olej idzie, co go trzyma).

Jak zaniedbali luzy (klasyka "januszy" + LPG), to jest szansa nadgryzionych zaworów/gniazd, lekko, może się jeszcze "uklepać" i remont odwleczesz. Może. Na początku jest taki efekt, że po regulacji jest gorzej (normalne). Krzywki na wałkach też się lekko polerują, "dychę" można stracić wzniosu.

Ciśnienie paliwa, wtryski, nieszczelny wydech itp., itd. Jest mnóstwo takich drobnostek do przeoczenia (i stwierdzenia, że "wszystko dobre", po czym rozłożyć ręce). Usterki ECU też są, oczywiście. "Drivery" cewek są dość popularne.

rafimali
23-08-2024, 21:56
Witam !!!
układ zapłonowy , wtryskiwacz paliwa i jego obwód , ciśnienie paliwa , układ EGR , nieprawidłowe zasysanie powietrza , kompresja silnika , regulacja luzu zaworowego , rozrząd zaworowy , niedobór paliwa lub złej jakości paliwo , układ wydechowy , czujnik wału , czujnik wałka rozrządu , jest to opis skrótowy .
Pozdro !!!