Zobacz pełną wersję : Kłopot z klamkami.
Kupiłem drugą Crome, aby dokonać małej podmianki (no dobra, dużej podmianki).
Tylne prawe drzwi nie otwierają się wcale, ani z zewnątrz, ani z wewnątrz. Jak się dobrać do tego nie niszcząc niczego? Rozumiem, że muszę zdjąć tapicerkę, ale jak?
Kupiłem drugą Crome, aby dokonać małej podmianki (no dobra, dużej podmianki).
Tylne prawe drzwi nie otwierają się wcale, ani z zewnątrz, ani z wewnątrz. Jak się dobrać do tego nie niszcząc niczego? Rozumiem, że muszę zdjąć tapicerkę, ale jak?
To jakaś choroba jak kupujesz drugą Cromę na części :cool:
Osobiście zdjął bym boczek odkręcając śrubę pod klamką i pod łokietnikiem 2 sruby i wyrywając boczek z zaczepów - pewnie po zdemontowaniu kanapy ale może jest inny sposób
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/zablokowane-drzwi-tylne-37731/#post297436
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/awaryjne-otwieranie-tylnych-drzwi-pilne-18000/
Choroba? Chyba nie, ale chyba ;)
Planuje felgi, relingi, fotele, boczki. Chyba tyle. Moje fotele mocniej zużyte, relingów nie mam, felgi w drugiej są 18-tki, no to tak sobie kupiłem drugą. :)
Jeszcze muszę nią wrócić, bo zostało mi jakieś 500 km do domu. Na urlopie jestem.
Ja miałem taki plan aby kupić 2-ga jak by mi się ta zepsuła na południu Włoch i miałem kilka upatrzonych po drodze :cool:
Jak kupiłeś po lifcie to możesz pójść w dalsze modyfikacje i zmienić klapy, zderzaki, błotniki i lampy z przodu :-)
Przed lifta kupiłem, ale za takie pieniądze śmieszne, że aż nie wierzę do dziś. Przejechała 500km wracając do nowego domu na kołach. NELka się nazywa teraz.
Jasne, ma pewne wady, ale trudno żeby nie miała.
piniasty
17-08-2024, 19:48
Tez za mna relingi chodza, ale nie moge dostac w normalnej cenie. Co do tapicerki drzwi to da sie wyciagnac bez demontazu kanapy. Przerabialem juz to.
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Przed lifta kupiłem, ale za takie pieniądze śmieszne, że aż nie wierzę do dziś. Przejechała 500km wracając do nowego domu na kołach. NELka się nazywa teraz.
Jasne, ma pewne wady, ale trudno żeby nie miała.
To pochwał się zdjęciami z swoich prac...
No coś tam pstryknę, ale moja jest już brzydka z wyglądu, klar z niej złazi i straszy. ;) Do czasu gdy mnie nie wq... konkretnie ten klar to tak będzie.
Na tą chwilę zaobserwowałem różnicę spalania po mieście AF40:M32 9,5-10: 7,5 to duża różnica. Inaczej jest zestopniowana ta skrzynia w stosunku do AF40. Co ciekawe na trasie spalanie jest na korzyść AF40, ale nie więcej niż 0,5l/100km. Jechaliśmy na 2 auta jedno za drugim, więc porównanie jest. Gdyby nie słynne już potencjalne kłopoty z M32 to powiedziałbym iż Croma z manualem to idealne auto na każde warunki.
No niestety na schodzący klar to jedynie lakierowanie ponowne lub oklejenie auta. Automat tradycyjny w mieście musi więcej spalić bo jednak występuje poślizg pomiędzy układem napędowym a kołami. W trasie jak się zblokuje to już kwestia przełożeń AF40/M32. Ja swoją garażuję więc warunki atmosferyczne nie niszczą mojego lakieru a dodatkowo woskuję ją przynajmniej raz do roku "Wosk COLLINITE 476S Super DoubleCoat Auto Wax" który ma bardzo duża zawartość tego wosku naturalnego carnauba w sobie.
W Neli wymienić musiałem termostat, ale jako że stary cebularz jestem, to postanowiłem kupić najtańszy na allegro, no taki błąd zrobiłem. Nie kupujcie termostatu Peter Steiner, bo owszem jest tani, ale cena bierze się z tandetnego wykonania, nowy był już uszkodzony. Odlew wykonany z szajsmateriału i pęknięty.
Musiałem kupić już normalny, mój wewnętrzny cebularz ucierpiał bardzo. ;) Ten tani kosztował 59zł, a normalny 160zł, nie wiem jak ja to przeżyję. ;)
kilka fotek i proszę nie oceniać burdelu, bo nie zakładałem dzielenia się publicznie tymi fotkami.
https://i.ibb.co/XWjFgfv/IMG20241221132311.jpg (https://ibb.co/j8b3291)
https://i.ibb.co/r0N9wHD/IMG20241221132251.jpg (https://ibb.co/MSQdC7F)
https://i.ibb.co/LtNM5GF/IMG20241221120219.jpg (https://ibb.co/DCrNpqJ)
https://i.ibb.co/HBWzgtz/IMG20241221120211.jpg (https://ibb.co/k5R8c48)
https://i.ibb.co/cYvRMWf/IMG20241219134241.jpg (https://ibb.co/VwNbrFn)
https://i.ibb.co/cv89wgC/IMG20241218124155.jpg (https://ibb.co/1nXNMvd)
Ostatnie zdjęcie to ten Peter coś tam, g... jakich mało. nie był montowany wcale, dotknąłem go brudnymi łapami.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeszcze jedno, bo mnie naszło teraz na wspominki. Czemu do diaska przy wymianie filtra oleju i filtra paliwa, ludzie zakładają stare uszczelki ponownie? Serio, jaki w tym cel jest? Przecież z filtrami dają nowe uszczelki, dlaczego zatem ich nie zakładają ludzie przy wymianie? W Neli były wycieki właśnie ze względu na stare uszczelki, ciekło zarówno z filtra oleju jak i filtra paliwa (w niej wymienia się sam wkład).
https://i.ibb.co/sKs4jbQ/IMG-20241222-112905.jpg (https://ibb.co/gSt8ymw)
Prace trwają nadal, nie chce przeszkadzać w domu, bo to zawsze awantura przed świętami. A tak, mamy spokój oboje. ;)
Uuu pełen profesjonalizm tu widzę, taki garaż to marzenie :food:
Jak widzę przekładanie idzie pełna parą. Az zamarzyłem u siebie coś pogrzebać ale nie mam czasu musze piec ciasta :mad:
Po nowym roku wymiana filtrów, oleju, akumulatora i może w końcu zajrzę do tej blokady kierownicy bo ponownie zaczęła się odzywać i wywalać błąd.
Pewnie ten mechanizm lub/i styk zwierno rozwierny się rozpada.
el_homer
23-12-2024, 21:44
mam blaszaka 6x3, z tłuczniem zamiast wylewki. xD
ale w takim garażu to mógłbym spędzić całe życie, walić święta i rodzinną atmosferę. ;)
No niestety na schodzący klar to jedynie lakierowanie ponowne lub oklejenie auta.
No, to prawda. Nie potrafię jednak lakierować, spawać też nie bardzo, nad czym ubolewam, bo spawarki tanie są. no ale, na co komuś zegarek jak go nakręcić nie potrafi.
Udało mi się otworzyć zablokowane drzwi. Obie klamki są do wymiany. Wewnętrzną kupiłem od chinoli i jest ok, pasuje. Z zewnętrzną muszę jeszcze kombinować, bo wczoraj już święta mnie jednak też dopadły. Poprzedni właściciel klei klamkę wewnętrzną, nawalił kleju na gorąco, a podejrzewam, że przy pierwszym uzyciu znów pękło. ;)
https://i.ibb.co/GQ18KPb/IMG20241223130625.jpg (https://ibb.co/v4rT7zK)
https://i.ibb.co/94MpJWP/IMG20241223144418.jpg (https://ibb.co/jwp8dDt)
https://i.ibb.co/X7qvsHM/IMG20241223145531.jpg (https://ibb.co/v3SKP9R)
https://i.ibb.co/HtGqXg5/IMG20241223150543.jpg (https://ibb.co/0CYrQJH)
https://i.ibb.co/wRCjyJ2/IMG20241223145556.jpg (https://ibb.co/jTGshVj)
https://i.ibb.co/ZWPD0gV/IMG20241223145608.jpg (https://ibb.co/0hSbx9c)
Prace trwają nadal, poszło teraz w zabezpieczanie podwozia. RStop gdzie trzeba, preparat na profile zamknięte, podkład epoxy i coś ala bitex na koniec. Dwa auta to gruba robota była, preparatów zostało jeszcze na Scenica, a ten skubaniec mimo, że najstrszy z nich to w najlepszym stanie się okazał. Francuzi potrafia w zabezpieczenia antykorozyjne, nie potrafią tylko w elektrykę. ;)
2002 rok tak wygląda u Francuza https://youtu.be/m75E7AakeZ4?si=Wl9mFDYMyVWxYyaY
https://youtu.be/iUh1iM6QDbA?si=tvSyeiSafyuwQNPl
jak dla mnie 22 letnie auto, o które nikt pewnie nie dbał wcześniej, to zajefajnie wygląda.
Widać że auto soli nie widziało, i to cieszy właściciela :)
Co do soli to raczej widziało i to dużo, bo auto od 2004 (rocznik 2002) roku w Polsce i jestem jego 6 właścicielem, kupione za mniej niż minimalna krajowa, więc raczej nikt o nie nie dbał. A mimo to moim zdaniem biorąc pod uwagę wiek jest rewelacyjnie. Po prostu uważam, że Franki potrafią zrobić auta nie lubiące rdzy. W zasadzie to licząc na to je kupiłem. ;)
Za to ile krwi mi w nim elektryka napsuła to już poezja. Do tej pory coś jeszcze nie gra do końca, bo wraz z kierunkami miga mi podświetlenie zegarów, ale tylko zegarów i tylko gdy trzymam hamulec wraz z kierunkiem. Już nie wnikam, bo to pikuś w porównaniu z wcześniejszymi jazdami elektrycznymi tego auta.
No niestety w Francuskich autach to norma, że przewody są z jakiegoś gów...litu produkowane i to wszystko się rozpada ale konserwację faktycznie robią poprawnie.
https://allegro.pl/oferta/fiat-croma-194-klamka-zewnetrzna-prawa-tylna-15516017443
Tą klamkę kupiłem, musiałem. Działa, ale z dopasowaniem to tak na 3+, może 4-. Jednej osobie ciężko zamontować, a we dwie jak jedna dociska z zewnątrz już się uda, pozostaje jednak minimalna szczelina między drzwiami a klamką w stanie spoczynku. Minimalna, no ale jest.
Niemniej jeżeli ktoś ma uszkodzoną klamkę, no to chyba lepsza taka niż zablokowane drzwi.
https://youtu.be/XPrGLGUCzxA?si=XSHX2M85MhSjHSZ5
To teraz jakie będzie wnętrze? Jasne czy szare :lol:
Jasne. Jasne, że jasne. ;) Bardzo lubię jasne wnętrza i druga Croma takie miała, teraz pierwsza będzie je mieć.
Ale dziś mi ewidentnie słabo szło. Trzymałem klucz i śruby do tapicerki drzwi w ręce. Poszedłem odebrać telefon i kurcze, zniknęło wszystko. Chodziłem, szukałem z 15 minut i nie ma. Ki diabeł. Skończyłem szybciej na dziś.
Jasne. Jasne, że jasne. ;) Bardzo lubię jasne wnętrza i druga Croma takie miała, teraz pierwsza będzie je mieć.
Ale dziś mi ewidentnie słabo szło. Trzymałem klucz i śruby do tapicerki drzwi w ręce. Poszedłem odebrać telefon i kurcze, zniknęło wszystko. Chodziłem, szukałem z 15 minut i nie ma. Ki diabeł. Skończyłem szybciej na dziś.
Znam to, Diabeł ogonem nakryje i koniec roboty :cool:
Tez lubię jasne wnętrze i mam u siebie w Cromie :food:
Prace zbliżają się do końca, muszę jeszcze "pająka" zamienić i jakieś drobnostki pewnie się znajdą, a taki mam patent na wytłumienie maski. Pod spodem jest oryginalna szmatą, lekko sfatygowana, a że nowa zbyt droga, no to sprzedaje wam patent. ;)
https://youtu.be/QBPpPFuFSm0?si=2VSntNpqkran4h3V
Potrzeba matką wynalazku :lol:
Pare kawałków maty bitumicznej, na nią pianka akustyczna i też jest spoko.
Jasne, ale ja korzystam z tego co mam pod ręką. Mata może nawet byłaby lepsza, ale przy kiepskiej jakości takiej maty, zdarza się, że latem spływa. No, kiedyś może się zdarzało, gdy z audio namiętnie kombinowałem, może teraz ich jakość jest lepsza.
Prace ogólnie idą do przodu. Jedno auto skoczyłem już. Po drodze dużo różnych pierdulek naprawiłem, np. drżącą szybę po otwarciu. Da się to zrobić bez całkowitego rozbierania. Uszczelka, która jest na prowadnicy jeżeli wyskoczy ze swojego miejsca, to trzeba wyciągnąć całkiem i wpuszczać, wraz z szybą.
No i kużwa, skończyłem dziś przekładkę, Nela (dawca) odpaliła kilka dni temu po 4 tygodniach bez kłopotu, nawet się cieszyła, że w końcu gdzieś pojedzie, a Pajdka (biorca) po 2 tygodniach nie odpaliła. Trzy razy rozładowałem akumulator i nic. No to kompa musiałem podłączyć i się okazało, że regulator ciśnienie powiedział, że p... taka robotę i idzie na grzyby. No chciał nie chciał, musiałem go wymienić. Jaki pech normalnie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.