PDA

Zobacz pełną wersję : FIAT 500X z USA konwersja na UE



fantomaz
08-08-2024, 23:47
Witam, Fiat przepłynął już zza oceanu ale jakiś nieprzystosowany i stąd kilka pytań
1.światła główne mam na H7 i była już asymetria czyli nie wymagały przestawienia. Obrysówki zostały bo ponoć diagności się nie czepiają. Czy w tylnych wystarczy wymienić żarówki kierunkowskazów na żółte ? i oczywiście lewe cofania zamienić na przeciwmgielne zmieniając żarówkę na czerwoną ?
2. Prędkościomierz ma tylko jedną skalę czyli w milach . Można gdzieś kupić zamiennik tarczy w km/h ?
3. czy spolszczenie zegarów i radia tylko przez OBD i ALFASCAN czy można to zrobić gdzieś w ustawieniach bez interfejsu OBD ? Ktoś to ogarnia w okolicach Trójmiasta ?
4. silnik 2.4 MULTIAIR gdzie to serwisować w okolicach Trójmiasta i czy po zmianie oleju wystarczy procedura z trzykrotnym naciśnięciem hamulca czy konieczne podpięcie ALFASCAN i zabawa w jakieś flagi ?

Maciek.Z
19-08-2024, 11:57
Ad1. Sprawdz czy na naklejce jest europejska homologacja, aczkolwiek jeżeli świeca dobrze problemu nie bedzie, ja w swoim kilka lat temu zalozylem europejski xenon, bo amerykanskie soczewki homologacji nie mialy i problem sie sam rozwiazal. Przeciwmgielny trzeba przekodowac, sama zmiana zarowki nie pomoze , potrzeba nowy wlacznik świateł plus przekodowanie tylnych lamp, instalacja jest tylko fabrycznie obsluguje dwa światła cofania.

Ad2. Do przegladu nie potrzeba, masz predkosciomierz cyfrowy w kilometrach, ale jezeli chcesz miec po prostu europejskie tarcze, to chyba tylko wymiana licznika, przynajmniej w 2017 roku tarcz nigdzie dostepnych nie bylo.

Ad3. Spolszczenie tylko przez przekodowanie auta, ale to zalezy jakie masz radio, obecnie przywiozlem dla zony poliftowego 1.3 w zamian starego 2.4 i tutaj o ile licznik zlapal jezyk bez problemu, tak uconnect 7 sie opiera, fale europejskie sa ale radio dalej nie widzi jezykow cos gdzies jeszcze jest do zmiany poza regionem i rynkiem

Ad4. Z serwisowaniem nie powinno byc problemu, zreszta silnik poza problemami z termostatem raczej bezawaryjny, aczkolwiek zalezy od egzemplarza bo podobno czasami lubia olej i byla na to akcja serwisowa. W razie czego moge polecic dwa warsztaty, w ktorych nie placza ze wersja na USA i jak trzeba to naprawiaja.

fantomaz
21-08-2024, 20:55
dziękuję za odpowiedź, przednie lampy oddałem do regeneracji, w Gdańsku na Jasnej 1 jest firma, która się tym zajmuje. Tylne kupiłem z wersji europejskiej w ładnym stanie. Auto stoi w Oliwskim G... i mam nadzieję , że Panowie zamienią jedno cofania na przeciwmgielne. Przełącznik do świateł kupiłem na aliexp... co prawda do Jeepa Renegada ale praktycznie identyczny. Oliwski G. jak wiadomo to świetny serwis tyle, że ... Saaba i Audi. Ale czy to się aż tak różni...

doktor_ok
03-09-2024, 11:36
Witam. Przeglądam ten post i jest mi trochę bliski. Mianowicie od niedawna ma Jeepa RENAGADE 2,4 z USA. Lampy zostały ogarnięte, przegląd zaliczony, ale pozostało "menu" po angielsku i fale nieparzyste w radio. Program MES i kabel mam, bo mam tez Fiata Idea. Czy da się to w miarę łatwo ogarnąć przez MES-a??

miszko
03-09-2024, 15:41
Ad2. Do przegladu nie potrzeba, masz predkosciomierz cyfrowy w kilometrach, ale jezeli chcesz miec po prostu europejskie tarcze, to chyba tylko wymiana licznika, przynajmniej w 2017 roku tarcz nigdzie dostepnych nie bylo.

Możesz spróbować uderzyć do https://moman.pl, ja kupowałem dla nich co prawda do innego auta, ale może mają do 500X. Jakość jeżeli chodzi o tarcze, które ja kupowałem, była takie bdb minus. Widać, że to nie oryginał, ale jest ok. Spasowanie za to bez problemów.

kawlor
30-09-2024, 11:13
Panowie, jak ogarnęliście przednie lampy? Nowa wiązka czy da się przerobić jakoś istniejącą - po wymianie lamp na EU nie mam świateł drogowych

fantomaz
27-10-2024, 23:03
Spolszczyłem liczniki MESem i jest to raczej proste . Użyłem kabla ELM327 do którego potrzebujesz dodatkowo adaptery nr5 NIEBIESKI i nr6 SZARY. Program sam podpowie kiedy będą potrzebne. Wchodzisz w menu "Nadwozie" potem "PROXI Alignment Procedure" i otworzy się lista nazwijmy to układów auta. W górnym menu masz przycisk regulacje , po którego naciśnięciu pokażą się rzeczy, które możesz pozmieniać/dołożyć. Zmieniasz kraj z US na Polskę i na górze klikasz PROCEDURA'OSIOWANIA'PROXI. I w trakcie osiowania przydadzą się te adaptery. POWODZENIA