thetrojan331331
21-07-2024, 09:06
Cześć wszystkim 🙂
Kupiłem niedawno Fiata Doblo Cargo 1.3 diesel multijet 75km. W samochodzie miało być wszystko mechanicznie zrobione tzn wymieniony czujnik ciśnienia listwy wtryskowej, pompa paliwa po regeneracji, wtryski po regeneracji itp.
Niestety z każdym następnym dniem coraz mniej ufam temu wszystkiemu 😉
Przytoczę problemy.
Jak autko jest zimne to zapala dopiero po dobrych 5 sekundach i do momentu zagrzania moc jest mniejsza (trzeba dodać dużo gazu aby ruszyć, bo zgaśnie). Mam wrażenie, że przy ruszaniu na zimnym trochę nim szarpie i czuć czasami woń paliwa w kabinie. Jak silnik się zagrzeje to pali od strzała i jeździ teoretycznie normalnie, ale też nie mam porównania z innym takim silnikiem.
Drugi problem to duże zużycie paliwa. Zatankowałem ostatnio za 150zl, a więc ok 23-24l i dałem radę przejechać 200km..
Spalanie więc wychodzi w granicach 11-12l/100km.
Podłączyłem się moim MultiDiag Pro+ i błędów brak, ale okazało się, że wtryski nie były zaprogramowane. Zaprogramowałem je. Po przejechaniu 100km chciałem sprawdzić korekty wtryskiwaczy, ale pokazuje korektę tylko wtryskiwacza nr1. Nr2, nr3, nr4 stoją rowniutko na 0 i ani drgną.
Po korekcie wtrysku nr1 wnioskuję, że nie ma się najlepiej. Załączam filmik na Youtube z programu diagnostycznego na zimnym silniku:
https://youtu.be/JF-CMjUFNzo?si=L1EPVZbGBxjN02rW
Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak z tym samochodem?
Czemu nie pokazuje korekty trzech wtryskiwaczy? Czytałem, że te sterowniki czasami nie mają takich funkcji, ale wtedy by chyba nie pokazywało korekty wtrysku nr1?
Pozdrawiam,
Kupiłem niedawno Fiata Doblo Cargo 1.3 diesel multijet 75km. W samochodzie miało być wszystko mechanicznie zrobione tzn wymieniony czujnik ciśnienia listwy wtryskowej, pompa paliwa po regeneracji, wtryski po regeneracji itp.
Niestety z każdym następnym dniem coraz mniej ufam temu wszystkiemu 😉
Przytoczę problemy.
Jak autko jest zimne to zapala dopiero po dobrych 5 sekundach i do momentu zagrzania moc jest mniejsza (trzeba dodać dużo gazu aby ruszyć, bo zgaśnie). Mam wrażenie, że przy ruszaniu na zimnym trochę nim szarpie i czuć czasami woń paliwa w kabinie. Jak silnik się zagrzeje to pali od strzała i jeździ teoretycznie normalnie, ale też nie mam porównania z innym takim silnikiem.
Drugi problem to duże zużycie paliwa. Zatankowałem ostatnio za 150zl, a więc ok 23-24l i dałem radę przejechać 200km..
Spalanie więc wychodzi w granicach 11-12l/100km.
Podłączyłem się moim MultiDiag Pro+ i błędów brak, ale okazało się, że wtryski nie były zaprogramowane. Zaprogramowałem je. Po przejechaniu 100km chciałem sprawdzić korekty wtryskiwaczy, ale pokazuje korektę tylko wtryskiwacza nr1. Nr2, nr3, nr4 stoją rowniutko na 0 i ani drgną.
Po korekcie wtrysku nr1 wnioskuję, że nie ma się najlepiej. Załączam filmik na Youtube z programu diagnostycznego na zimnym silniku:
https://youtu.be/JF-CMjUFNzo?si=L1EPVZbGBxjN02rW
Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak z tym samochodem?
Czemu nie pokazuje korekty trzech wtryskiwaczy? Czytałem, że te sterowniki czasami nie mają takich funkcji, ale wtedy by chyba nie pokazywało korekty wtrysku nr1?
Pozdrawiam,