Zobacz pełną wersję : Odczuwalny brak mocy gdy ciepło
Abarth.fr
09-07-2024, 10:40
Moja kobita użytkuje GP 1.3 75KM i mówię jej że 4 lata to już za długo i trzeba zmienić na co innego ale jakoś nie chce się z nim rozstać w związku z tym muszę trochę go ponaprawiać.
Ostatnimi czasu załapał turbo dziurę czyli do tych 2 tyś jest coś słaby dopiero potem "wyrywa" niestety nie dam rady jej przetłumaczyć żeby jeździła na obrotach wyższych. Był czas gdy strasznie dymił przy przyspieszaniu ale już mu przeszło.
Kolejny problem to straszny spadek mocy przy włączonej klimie i jak jest ok 30 stopni, jest to na tyle poważne że trzeba się skupić żeby ruszył i nie zgasł, na klimie również puszczą dyma gdy turbo pompuje.
I teraz co robić?
Jakie powinne być prawidłowe korekty dla tego silnika? Czy zrobić próby przelewowe?
Jak wygląda kwestia chipa w tym sterowniku? Robi się? Warto to robić?
GrandePunto8V
09-07-2024, 20:13
Takiego steku bajek dawno nie widziałem. :cool:
Nieszczęściem tej marki są użytkownicy jak wyżej (nic nie wie o modelu, nie szuka, nie dba, ale wymagania z kosmosu).
Czas 4 lata, to jest typowy przedział, gdzie się powoli prostuje zaniedbania poprzedniego właściciela.
A nie zmienia auto co 4 lata (dupę zmieniaj lepiej co 4 lata, bo okres "różowych okularów" już minął).
Do ogarnięcia są podstawy w dieslach: rozrząd, paliwo/wtryski, turbo i jego sterowanie, nieszczelności dolot/wydech.
Poza tym bzdety typu wymiany oleju regularne (nie "long-life"). Serwis klimy i inne (alternator, odpływy wody z podszybia).
Najpierw "wady modelu", wyprostować zaniedbania (i nawyki kierowcy/kierowniczki), a nie żadne "czipy"!
Abarth.fr
10-07-2024, 00:38
Dopiero co się zapisałem na grupę a już pajac się trafił.
To tak żeby Ci rozjaśnić mocniej
Auto ma 190k przebiegu, przy 170 był wymieniony rozrząd, olej wymieniany co ok 10 tyś i profilaktycznie uzywany środek do czyszczenia wtrysków.
Czyli Twoim zdaniem trzeba wymieniać części na pałe "bo to diesel"
Takiej ilości głupoty dawno nie słyszałem ale pewnie wymienię sobie wtryski i zobaczymy czy się poprawi jak nie to później w turbo uderzę. W sumie nie, najpierw przetkam podszybie, tam może tkwić problem a będzie najszybciej i za darmo, uf dobrze ze trafiłem na Ciebie, dzięki stary.
Z ciekawości, na jakiej stancji tankujesz? Kiedyś z innym służbowym dieslem miałem identycznie, skończyło się na zrzuceniu baku i czyszczeniu wszystkich przewodów. Jak raz był zalany gorszą ropą to już to zostało.
Abarth.fr
10-07-2024, 09:36
Nie mieszkam w Polsce a we Francji a tankuje bardzo różnie, co do wtrysków to ogólnie auto chodzi dobrze , odpala jak trzeba nie klekocze. Problem napewno jest temperatura, tutaj często latem dochodzi nawet do 40 stopni i myślę że sobie z tym nie radzi. Zdejmę jeszcze pasek i zobaczę jak opór na osprzęcie. Aaa przypomniałem sobie ze przeplywke też wymieniałem ale nic to nie dało.
Mam dobry komputer diagnostyczny, błędów żadnych nie ma prócz od sterowania świec żarowych ale to nie ma wpływu.
krowka1978
10-07-2024, 10:33
Mam dobry komputer diagnostyczny
haha W tym momencie dalsza dyskusja nie ma sensu, gdyż wszyscy obyci z FIAT-ami wiedzą, czego nie potrafią wymienione super, hiper komputery. Nie raz było na temat czym należy diagnozować, ale roszczeniowcy wiedzą lepiej, a do tego jeszcze to pyskowanie.
Abarth.fr
10-07-2024, 11:21
Jakich informacji z diagnostyki potrzebujesz to sprawdzimy czy działa, wiem że fiat iveco ma tam swoje rozwiązania ale co do zwykłej diagnostyki sprawdzania parametrów to nie ma żadnego problemu.
Kol.Grande, napisal Ci co masz sprawdzic.To sie na niego obruszyles?!To co masz to oddaj lub sprzedaj,a kup sobie np.MES-a, to chociaz podejrzysz parametry zadane i oczekiwane.Np. cisnienie doladowania, bo moze masz rozwalony dolot lub chlodnice IC.(tego komp. nie pokaze). Do testu odepnij czujnik temperatury,zobaczysz ,czy bedzie poprawa..Podobne tematy typu :brak mocy" sa tym forum , wystarczy poszukac.:?:;-)
Abarth.fr
11-07-2024, 19:53
Ale wy nie rozmawiacie z kimś kto nie ma pojęcia o motoryzacji. Tak obruszyłem się bo nie znając mnie, mojego podejścia do motoryzacji ani stanu auta ściął mnie do zera zarzucając że nie dbam o auto, nie znam się, nie szukam, dla mnie taki pajac na żaden szacunek na forum nie zasługuje i z takimi ludźmi napewno nie będę kontynuował rozmowy.
Żeby kogoś ocenić lub jego auto trzeba by wpierw zrobić jakiś wywiad.
Kol.Grande, napisal Ci co masz sprawdzic.To sie na niego obruszyles?!To co masz to oddaj lub sprzedaj,a kup sobie np.MES-a, to chociaz podejrzysz parametry zadane i oczekiwane.Np. cisnienie doladowania, bo moze masz rozwalony dolot lub chlodnice IC.(tego komp. nie pokaze). Do testu odepnij czujnik temperatury,zobaczysz ,czy bedzie poprawa..Podobne tematy typu :brak mocy" sa tym forum , wystarczy poszukac.:?:;-)
Serio uważasz że tylko MES to potrafi? To jesteś w błędzie.
Serio! To sie znasz na autach jak swinia na gwiazdach?! Jedz do serwisu na wywiad?! I co? Wszystko sprawdziles , bledow nie ma i ch...jnia.Napraw sobie to auto i pochwal sie na forum co bylo,a gwarantuje Ci ,ze znajde podobny temat ,co byl tu opisywany...Porownasz sobie ,kto mial racje.Nikt z nas na forum ni ma zamiaru Ci dokuczac.Ty masz problem ,nie my?!:lol:;-)
Abarth.fr
12-07-2024, 09:32
Z kogo robisz idiote z siebie czy że mnie,
Hasło klucz które sobie obraliście "błędów nie ma" jest dodatkiem a nie wyznacznikiem, robiłem diagnostykę widziałem że wartości przepływomierza są na limicie z tym co jest dopuszczalne więc go wymieniłem, zadałem proste pytanie w jakich wartościach powinne oscylować korekty wtryskow, myślałem że na forum Fiata taka wiedza jest dostępna lub taka wiedzę ktoś posiada. Wtedy był wiedział czy wtryski juz mają jakieś odchyły i ew poszły by do wymiany ale skoro pracują ok to nie będę na pałe ich wymieniał.
Masz rację sam sobie to naprawie bez tego zamknietego forum, widzę tu podobny klimat co na forum audi, każdy mądry z kijem w dupie.
No i wciąż czekam na wytyczne jakie parametry z diagnostyki mam sprawdzić swoim kompterem? Co wasze magiczne interfejsy pokazują wiecej?
Mądrzy, i jeden z kolegów wyżej wciska każdemu legalnego mesa za 300 pln jako remedium na wszystko, a gdy to nie pomaga nagle brak dalszych pomysłów. Nie będę wskazywać który, polecam lekturę postów wyżej. Jasne że sa inne programy jak MES, który jest programem amatorskim, a nie oryginalnym, i nie zawsze działa nawet z podstawowymi funkcjami.
Dalej obstaje na czyszczeniu układu paliwowego :)
Wez sobie poczytaj co moze ten program zrobic z autem, co mozesz odczytac, zrobic logi podczas jazdy... zobaczysz ,czy warto, czy nie i czy dasz rade to ogarnąc? Wszystko jest napisane, a pomocą sluzy tez twórca programu !:lol:
https://www.multiecuscan.net/
ps. ufam ,ze jezyk nie jst problemem.?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony. Do Sta 1416.
O co Ci chodzi? Ma program ,a nie umie ,go wykorzystac?! To tez nasza wina ? Podasz mu na tacy rozwiązanie?! Prosze bardzo...:lol:
Abarth dobrze wie ,ile kosztuje wizyta u mechanika w Francji?! Przkroczy wartosc tego auta,sam go zapytaj, bo moze nie warto naprawiac?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.