PDA

Zobacz pełną wersję : Alternator



Balance
06-06-2024, 23:25
Czy da się jakoś sprawdzić jaki mam alternator, bez wyjmowania ?
Samochód: Fiat Bravo 198AXB1A-01 kod typu silnika: 192A8000 rok prod. 2007, 1.9 8v
VIN: ZFA19800004113532
Bo chciałbym kupić, żeby mechanik po wyjęciu starego, od razu zamontował nowy.
Z góry jedyne co udało mi się przeczytać:
Denso MS1012100 (ta linijka możliwe, że jest dłuższa, ale więcej nie widzę, bo jest zasłonięte)
A115IM
Według epera, po vinie: 51727338 FB17 (tylko, że ten jest w eperze jako niedostępny)
Dostępne w eperze są 2 odnowione:
1: 71794199 FB20 lżejszy
2: 71721512 FB20 cięższy

vitos
08-06-2024, 08:00
Nie wiem w jakim celu chcesz kupić nowy alternator. Po wyjęciu oddaje się alternator zwykle do regeneracji. Po regeneracji działa jak nowy, a koszty są niższe niż zakup nowego. Alternator w 2.0JTD wyciąga się z dołu. Trzeba najpierw zdemontować prawą półoś, żeby wyszedł. Z góry nie da razy do wyjąć. Nie wiem jak w 1.9 8V, ale podejrzewam, że jest podobnie. Alternator jest u góry silnika z tyłu po lewej (patrząc od przodu) stronie zaraz przy grodzi.

Balance
08-06-2024, 17:20
Żeby nie czekać na regeneracje. Bo jak wyjmie stary, to będzie trzeba samochód wypchnąć, potem znowu wepchnąć. Poza tym skoro tyle roboty jest z wyjmowaniem, wymienię w alternatorze jedną część, a za jakiś czas coś innego w nim padnie.
Już kupiłem nowy Denso DAN1365. Powinien pasować według VIN. Zabezpieczyłem się, że jeśli nie będzie pasował, mogę zwrócić w sklepie i wymienić na inny, pasujący.

Balance
08-06-2024, 20:38
Poza tym, do tego mechanika się sporo czeka. Czasami tydzień, czasami 1,5 tygodnia, a czasami nawet 2 tygodnie. Jestem umówiony na konkretny termin i godzinę. Jeśli pojadę z alternatorem na wymianę, będę miał załatwione wszystko od razu. Gdybym chciał dać do regeneracji, to samochód musiałby być wypchnięty na plac i tam czekać na kolejny termin, być może 1,5 tygodnia. A robota by była robiona 2 razy. Bo trzeba półoś wyciągnąć, więc pewnie zdjąć koło, potem trzeba by z powrotem wstawiać koło, żeby go wypchnąć na plac, a potem znowu ściągać.
Ma na konkretne godziny umówionych klientów do przodu na co najmniej tydzień.
Jak się umówiłem na diagnozę skąd wycieka olej, to czekałem 2 tygodnie. Po sprawdzeniu co trzeba wymienić, zamówiłem część, a potem czekałem 1,5 tygodnia na wymianę, mimo, że część miałem już następnego dnia. Gdybym sam sobie wymieniał, to mógłbym się bawić w regenerację.
Po to trzymam samochód w garażu, żeby nie rdzewiał i lakier nie wypalał się od słońca, lub nie robiły się wgniotki od gradu, więc wolę umówić się na konkretną robotę, a potem zabrać samochód, żeby stał w garażu, a nie na placu.

Balance
14-06-2024, 12:30
Alternator Denso DAN1365 pasuje. Może komuś się ta informacja przyda. Przy okazji zauważyłem, że ma dużo lepsze ładowanie mimo, że odnośnie starego nawet elektromechanik nie miał zastrzeżeń.
Stary miał ładowanie 13,80 V, a nowy 14,25 V. Od razu widzę, że po jeździe akumulator ma wyższe napięcie. Przy starym alternatorze musiałem odłączać akumulator, jak samochód stał ponad tydzień.

petarda
17-07-2024, 10:46
Ładowanie 13,8 nie jest prawidłowym napięciem, gdybyś pojechał na reklamację nowego akumulatora z takim napięciem ładowania to byłoby odrzucone z powodu zbyt niskiego napięcia ładowania co skutkuje spływem masy czynnej.
Napięcie ma być 14,2-14,4
Jeśli jakiś mechanik twierdzi że 13,8 to nie chce mu się robić albo nie zna się.
Zdarza się że w mostku pada dioda i wtedy jest niższe napiecie, najczęściej gdy użyczamy komuś prądu przez przewody rozruchowe.