PDA

Zobacz pełną wersję : Odpowietrzanie chłodnicy tipo 1.0T



fiksiu
01-06-2024, 12:27
Witam.

Czy ktoś ma pomysł jak odpowietrzyć chłodnice w tipo??
W mojej wersji chłodnica jest jak na zdjęciu. W dieslach i 1.4 są inne.
Wylot płynu jest w około 1/4 wysokości chłodnicy. Wyżej nie ma żadnego odpowietrznika.
Część chłodnicy będzie pusta.. Nie przypuszczam żeby samo się to odpowietrzyło.

Może ma ktoś dostęp do jakiejś serwisówki albo znajomego w serwisie fiata żeby spytać??

43858

Braval
01-06-2024, 16:54
Co z Tobą? Przeciez lejesz plyn do zbiornika wyrownwczego, uklad jest cisnieniowy, pompa pracuje...Uklad napelnisz do zalecanego poziomu,znaki są na zbiorniczku.Nalac plunu do w/w znaku, uruchomic silnik, poczekac az uklad zapelni sie plynem , brakijącą ilosc uzupelnić.Jak cep.?!:lol::roll:

krowka1978
01-06-2024, 18:46
Co z Tobą? Przeciez lejesz plyn do zbiornika wyrownwczego, uklad jest cisnieniowy, pompa pracuje...Uklad napelnisz do zalecanego poziomu,znaki są na zbiorniczku.Nalac plunu do w/w znaku, uruchomic silnik, poczekac az uklad zapelni sie plynem , brakijącą ilosc uzupelnić.Jak cep.?!:lol::roll:


No nie do końca. Chłodnica ma korek odpowietrzający.

fiksiu
01-06-2024, 20:34
Co z Tobą? Przeciez lejesz plyn do zbiornika wyrownwczego, uklad jest cisnieniowy, pompa pracuje...Uklad napelnisz do zalecanego poziomu,znaki są na zbiorniczku.Nalac plunu do w/w znaku, uruchomic silnik, poczekac az uklad zapelni sie plynem , brakijącą ilosc uzupelnić.Jak cep.?!:lol::roll:

chłopaku ...chyba zapomniałeś o prawach fizyki.
Woda nie poleci sobie do góry tylko w pustej przestrzeni zostanie powietrze.
Po to są odpowietrzniki w najwyższych punktach gdzie nie ma bezpośredniego przepływu płynu.

No i właśnie chłodnica nie ma korka odpowietrzającego.
Mam starą na zewnątrz oglądałem pare razy.

Braval
01-06-2024, 22:14
Fiksiu! Nie bede dyskutował z Tobą o ukladach chlodzenia,bo wiecej wymienilem chlodnic w pojazdach ,nz Ty masz lat życia.Z fizyką tez nie wyskakuj...Poczytaj sobie o budowie ukladów chlodzenia w pojazdach ,zobacz na rysunki, schematy... mozesz czegoś się nauczysz?! Widzisz ,nawet inzyniery nie zrobili korką w chlodnicy,bo doskonale wiedzą ,ze uklad się i tak odpowietrzy....Zobacz na jakim poziomie masz zbiornik wyrównawczy wzgledem chlodnicy...i nie rób z siebie kretyna...To tyle.:axe::lalalala:

fiksiu
01-06-2024, 23:08
Nie dyskutuj.
Nie masz nic konkretnego do powiedzenia, nie wiesz ile mam lat jakie doświadczenie a tez coś tam też wymieniłem i naprawiłem, a z tego co piszesz to nie wiesz chyba jak chłodnica wygląda.
Jeśli masz coś mądrego do powiedzenia to powiedz i wytłumacz, jeśli nie to idź wymieniaj następną chłodnice.
Według mnie zostanie bąbel powietrza powyżej najwyższego kanału wylotowego z chłodnicy i wysokość zbiorniczka nic tu nie zmieni.
Bo po to inne inżyniery, we wszystkich autach co robiłem do tej pory, montowali odpowietrzniki w takich miejscach.
A takie coś widzę pierwszy raz.

krowka1978
02-06-2024, 08:16
Jeżeli w chłodnicy do Tipo korka nie dali, to jest już szczyt "oszczędności". 500X korek ma, Grande Punto ma.
Z ciekawości poszperałem i do wymiany płynu w 1.0 trzeba użyć sprężarki do której podłącza się sprzęcik nakręcany na zbiornik wyrównawczy... Ot ułatwili odpowietrzanie. W każdym razie nie możesz nic więcej zrobić tylko zalać i czekać aż powietrze zejdzie.

Qvadrat
02-06-2024, 12:10
W tjet z fabrycznym LPG parownik jest wyżej chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego i jakoś się odpowietrza.

fiksiu
02-06-2024, 13:57
Parownik LPG pewnie jest podłączony przez mały obieg i dość intensywny obieg płynu wypchnie z niego większość powietrza.

Możliwe że chłodnice z czasem też się powoli odpowietrzą.

No i dodam ciekawostkę--- nie wiem czy to uzależnione od rocznika auta czy silnika ale w moim tipo 2021r nie
ma już standardowego skraplacza klimatyzacji..tzn tej chłodnicy klimy z przodu.
Są dwie chłodnice ale obie są od płynu chłodzącego silnika.
Jest mały skraplacz w nadkolu i też korzysta z układu chłodzącego silnik.

jacek2
04-06-2024, 08:10
Rany zaczął się przewód doktorancki na temat odpowietrzania układu... Jak jest odpowietrznik w jakimś aucie, to należy odpowietrzyć. Jak nie ma to nalać płyn do pełna i przy odkręconym korku rozgrzać delikatnie silnik do momentu otwarcia termostatu. Potem braki uzupełnić, i sprawdzać poziom przez kilka wyjazdów- dolewać, aż się poziom ustabilizuje.....
ot cała filozofia. :autko::autko: