PDA

Zobacz pełną wersję : Sonda Lambda za katalizatorem.



barfor_tipo
29-04-2024, 22:53
Dzień dobry, Tipo wywaliło błąd P1D82-00 Grzałka lambda (za kat.). Mam pytanie czy sonda z tej aukcji będzie ok:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-bosch-0-258-006-425-oe-46805751-11105119966

czy raczej iść:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-0-258-030-04h-bosch-abarth-alfa-romeo-13691320879

a może, ktoś ma numery aby zakupić prawidłową ? Jest możliwość diagnozy tej grzałki w sondzie ?

Pozdrawiam, Bartosz.

43800

barfor_tipo
22-05-2024, 22:17
Zakupione BOSCH 0 258 030 04 H. Moja sonda między czerwonym i czarnym 0 ohm, nowa 3,5 ohm. Pozdrawiam,

Qvadrat
03-06-2024, 09:37
A co z sondą pierwszą i jej błędem? Wymieniłeś tylko drugą sondę?

barfor_tipo
08-06-2024, 00:58
Tylko drugą. Po skasowaniu błędów brak.

Qvadrat
08-06-2024, 19:01
Czy niedomagająca sonda za katem może powodować większe spalanie?

Qvadrat
11-06-2024, 11:23
Pytam, bo w zeszłym tygodniu wywaliło mi P1D81 i po skasowaniu nie wraca ale spalanie wzrosło skokowo. Teraz średnia wychodzi 14/100 LPG.
Wykres z drugiej sondy też cały czas w jednej pozycji wysoko na ok 1,35

bobekos1
11-06-2024, 22:45
Ja mam problem bo co jakiś czas mi się auto przełącza na benzynę i miga check engine. Zgaszę, włączę, przełącza się na LPG i jadę dalej jakieś kilkaset km. Po błędach jak odczytałem to było sporo i do tej pory nie wiem. Przypuszczam że wtryskiwacze się powoli kończą... ��

Qvadrat
12-06-2024, 07:30
Jakbyś podał błędy to bym Ci może potwierdził, bo po objawach to miałem tak jak już ledy były zajechane na maxa.

Wczoraj przejechałem 20km i na rozgrzanym narysowałem sobie wykres dla obu sond i kurde jak należy dla obu paliw. Weź bądź mądry i bajki pisz.

bobekos1
12-06-2024, 18:50
Cześć odnośnie twojej odpowiedzi na moje błędy. Przesyłam screeny z mojego telefonu jakie odczytał z urządzenia Vgate Car Scanner... Błąd odnośnie czujnika kąta skrętu mi się powtórzył już z 3x ale dlaczego auto się przełącza na Pb to nie rozwiązałem.

Qvadrat
12-06-2024, 22:35
Festiwal błędów o wspólnym mianowniku. Zanim skupisz się na tym z niewłaściwym lub przerwanym zapłonem trzeba zająć się prądem. To wspólny mianownik. W jakim stanie i wieku masz akumulator? Jak stary 3 lata lub więcej to wymień. Jak nowy niemarkowy byle jaki też wymień. Powinno pomóc jak nie to i tak jak wyskoczą to będzie mniej błędów i będziemy dalej diagnozować na ich podstawie.

bobekos1
12-06-2024, 22:41
Auto mam od lutego także nie wiem ile już on jeździ w aucie. Mam typowo punkt z akumulatorami, podjadę to mi sprawdzą w jakiej formie jest obecny... Dzięki za wszelkie sugestię, zawsze mile są widziane z tego forum :)

Qvadrat
12-06-2024, 23:05
Jeżeli masz oryginalny mutlu to od razu wymieniaj. Drugi krok to sprawdzenie wtyczek i wiązek. O ile wtyczki łatwo sprawdzili poczyscic kontaktem to z wiązkami jest zabawa - nie moja bajka.

bobekos1
12-06-2024, 23:40
Mam włożony Megawat 52 Ah

marx30
13-06-2024, 11:39
Ja też miałem festiwal błędów sonda lambda+turbo wastegate+zawór pochłanicza par paliwa i coś jeszcze. Okazało się po żmudnych pomiarach że nie dochodzi zasilanie do sondy a to z powodu niekontaktującego jednego bezpiecznika. Oczywiście z tego samego obwodu były zasilane inne wspomniane wyżej graty i stąd cała zabawa.

bobekos1
13-06-2024, 16:09
Akumulator jest ok bo sprawdzono jego kondycję. Który bezpiecznik i gdzie się znajduje...?

bobekos1
14-06-2024, 21:38
Ja też miałem festiwal błędów sonda lambda+turbo wastegate+zawór pochłanicza par paliwa i coś jeszcze. Okazało się po żmudnych pomiarach że nie dochodzi zasilanie do sondy a to z powodu niekontaktującego jednego bezpiecznika. Oczywiście z tego samego obwodu były zasilane inne wspomniane wyżej graty i stąd cała zabawa.

Z którym bezpiecznikiem miałeś problem, możesz pokazać?