Zobacz pełną wersję : Czujnik temperatury płynu chłodzącego
misiek77
28-04-2024, 14:58
Czy może ktoś u siebie sprawdzić jakie temperatury pokazuje czujnik temperatury płynu chłodzącego po nocy w porównaniu z czujnikiem temperatury zewnętrznej? U mnie pokazuje od 4 do 7 stopni mniej niż temperatura otoczenia. Pytanie czy to normalna sytuacja czy czujnik jest uszkodzony? Dodam że w czasie jazdy nie obserwuję żadnych nieprawidłowości. Temperatura rośnie, nie ma skoków ani spadków, podczas jazdy utrzymuje się na poziomie 76-80 at. C. Poniżej trochę pomiarów które wykonuję od jakiegoś czasu:
Po nocy:
Temperatura powietrza zewnętrznego: 10 st. C
Temperatura płynu chłodzącego: 4 st. C
Temperatura powietrza zewnętrznego: 8 st. C
Temperatura płynu chłodzącego: 4 st. C
Temperatura powietrza zewnętrznego: 3 st. C
Temperatura płynu chłodzącego : -1 st. C
Temperatura powietrza zewnętrznego: 12 st. C
Temperatura płynu chłodzącego: 5 st. C
Temperatura powietrza zewnętrznego: 13 st. C
Temperatura płynu chłodzącego: 9 st. C
Temperatura powietrza zewnętrznego: 16 st. C
Temperatura płynu chłodzącego: 10 st. C
No to jeszcze porównaj z temp powietrza w dolocie.
misiek77
28-04-2024, 16:14
Temperatura powietrza w dolocie jest albo równa temperaturze powietrza zewnętrznego, albo max 1-2 stopnie różnicy.
Jak widać odchylenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej są większe, stąd pytanie.
Masz oryginalny czujnik temperatury zewnętrznej? Mój oryginalny zawyżał wskazania temp zewnętrznej o 2-3 stopnie. Po jego awarii i wymianie na taki z punto, ducato i masy innych fiatów tylko nie do Tipo, pokazuje właściwie temperaturę. Taka sama jak stary termometr rtęciowy i masa innych termometrów. Fabryczny zawyżał wskazania i nie tylko u mnie. Jak uwzględnisz ten błąd pomiaru to różnice przytoczone przez Ciebie wcześniej są już mniejsze, wręcz pomijalne i po problemie.
misiek77
28-04-2024, 19:04
Tak, oryginalny. Na załączonym obrazku jednak ta różnica jest spora, tym bardziej że czujnik powietrza dolotowego też pokazuje 12. Czyli tu też nie ma czego szukać? Super, tylko że ciągle szarpie i nie jedzie jak trzeba. Czy potrafi ktoś diagnozować fiaty? Mogę podjechać nawet te 200 km
Tak, oryginalny. Na załączonym obrazku jednak ta różnica jest spora, tym bardziej że czujnik powietrza dolotowego też pokazuje 12. Czyli tu też nie ma czego szukać? Super, tylko że ciągle szarpie i nie jedzie jak trzeba. Czy potrafi ktoś diagnozować fiaty? Mogę podjechać nawet te 200 km
W czym masz problem dokładnie? O jakim szarpaniu mówimy czy o falowaniu przy przyspieszaniu? Czy też wypadanie zapłonu?
misiek77
29-04-2024, 09:22
Błędów żadnych oczywiście nie ma, gdyby były, byłoby super. Szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Pogorszyła się też kultura pracy silnika, bardziej go słychać przy przyspieszaniu. Falowania przy przyśpieszaniu nie ma. Na biegu jałowym też obroty nie falują. Wypadania zapłonu nie odnotowałem, jakieś pojedyncze wypadnięcia na 10 cykli. Ponadto korekty krótkoterminowo na wolnych obrotach wahają się od -7 do -12, sonda lambda była okopcona czarnym matowym nalotem jak ją wyciągnąłem, czyli jest jakiś problem z mieszanką paliwowo - powietrzną. Map sensor pokazuje na wolnych obrotach, rozgrzanym silniku i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach 25-27 kPa. To tyle z punktów zaczepienia. Myślałem że może czujnik temperatury płynu chłodzącego zaniża trochę i kompowi nie zgadza się wartość wymagana w danym momencie, z wartością otrzymywaną z czujnika i przez to koryguje ciągle mieszankę i stąd są szarpania, ale jak mówicie że to nie to.
Jest LPG? Kiedy świecie zmieniałeś i na jakie?
misiek77
29-04-2024, 10:48
LPG brak. Świece zmieniłem 2 tygodnie temu na oryginalne NGK IKR9J8, Made in Thailand. Przed i po zmianie świec bez zmian.
LPG brak. Świece zmieniłem 2 tygodnie temu na oryginalne NGK IKR9J8, Made in Thailand. Przed i po zmianie świec bez zmian.
Zamień sondy miejscami, są takie same.
misiek77
29-04-2024, 11:58
Obie sondy wymieniłem na nowe, oba mapy, czujnik położenia wałka rozrządu. Nie podmieniłem jeszcze czujnika położenia wału i czujnika temperatury cieczy. Już tylko to pozostało, ale to takie podmienianie na pałę, nie znam niestety żadnego dobrego diagnosty. Po wymianie czujników nic nie trzeba adaptować?
To losowe wypadanie zapłonów na których cylindrach masz? Zamieniłbym cewki miejscami, jeśli bez zmian w następnej kolejności wtryski Pb podmienić miejscami. Wymieniać to można w ciemno jak Ci nie żal $. Jeszcze bym odpiął przewody od EVAP do testu, czy się nie zaciął. Sprawdzić po wypięciu korekte STFT czyli dalej jest na minusie aż tyle czy jest jakaś zmiana. MAP masz prawidłowy na wolnych obrotach, czyli można przyjąć że dolot szczelny za przepustnicą i rozrząd ok. A ile Ci pali?
misiek77
29-04-2024, 20:55
Teraz patrzyłem to jest 1 wypadnięcie zapłonu na cylindrze 3, a na pozostałych 0, na 10 cykli, więc to raczej nie to. Cewki, wtryskiwacze i kompresję bym na razie odrzucił, ale będę obserwował czy jakiejś większej ilości wypadania nie będzie. Co do evap, to czy on miałby wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach? Bo ta mi się też nie podoba, kiedyś nie słyszałem silnika, a teraz słyszę. Co do palenia to nigdy raczej nie mierzyłem, ale patrząc na to co pokazuje komputer pokładowy to bez zmiany stylu jazdy kiedyś było 7,3 średnie, teraz jest 8,3 czyli wzrosło. Gdzie jest evap bo go nie widzę? Mam tylko opis silnika 1.4 T-Jet do fiata bravo. Mam odpiąć wtyczkę zasilająca czy przewody par paliwa? Jak odepnę przewody to czy nie będzie brał lewego powietrza i tym samym pomiar nie będzie miarodajny?
Teraz patrzyłem to jest 1 wypadnięcie zapłonu na cylindrze 3, a na pozostałych 0, na 10 cykli, więc to raczej nie to. Cewki, wtryskiwacze i kompresję bym na razie odrzucił, ale będę obserwował czy jakiejś większej ilości wypadania nie będzie. Co do evap, to czy on miałby wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach? Bo ta mi się też nie podoba, kiedyś nie słyszałem silnika, a teraz słyszę. Co do palenia to nigdy raczej nie mierzyłem, ale patrząc na to co pokazuje komputer pokładowy to bez zmiany stylu jazdy kiedyś było 7,3 średnie, teraz jest 8,3 czyli wzrosło. Gdzie jest evap bo go nie widzę? Mam tylko opis silnika 1.4 T-Jet do fiata bravo. Mam odpiąć wtyczkę zasilająca czy przewody par paliwa? Jak odepnę przewody to czy nie będzie brał lewego powietrza i tym samym pomiar nie będzie miarodajny?
W łatwy sposób nie odepniesz wtyczki od Evap, jest zabudowany pod kolektorem dostęp do samej wtyczki z kanału. Jak zdejmiesz górna osłone to jest dostęp do przewodów do EVAP, są szybkozłączki. Innych tam złączek nie ma , oprócz zasilania i powrotu Pb z listwy wtryskowej. Jeden przewód od EVAP jest podłączony do dolotu przed turbiną, 2 przewód idzie do zbiornika.
misiek77
30-04-2024, 19:25
Jaki powinien być czas wtrysku pb na wolnych obrotach, temperatura silnika robocza, wyłączone wszystkie odbiorniki, poza światłami dziennymi?
misiek77
07-05-2024, 21:55
Czy to forum jest martwe, czy pytanie za trudne? :)
misiek77
18-05-2024, 11:20
To losowe wypadanie zapłonów na których cylindrach masz? Zamieniłbym cewki miejscami, jeśli bez zmian w następnej kolejności wtryski Pb podmienić miejscami. Wymieniać to można w ciemno jak Ci nie żal $. Jeszcze bym odpiął przewody od EVAP do testu, czy się nie zaciął. Sprawdzić po wypięciu korekte STFT czyli dalej jest na minusie aż tyle czy jest jakaś zmiana. MAP masz prawidłowy na wolnych obrotach, czyli można przyjąć że dolot szczelny za przepustnicą i rozrząd ok. A ile Ci pali?
Jakie objawy może dawać padnięty EVAP w T-Jet? Może powodować krótsze czasy wtrysku i szarpanie?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.