Zobacz pełną wersję : Mam MES-a, ale nie mam mocy, co teraz? [1.9 8v 120KM]
el_homer
16-04-2024, 20:31
Od ok. dwóch dni zauważyłem, ze nie ma mocy. To nie żadne wydajemisie, po prostu do 2k/2.5k nic się nie dzieje(but w podłodze, aż serce boli). Jakbym na klimie jechał, ale jeszcze bardziej. ;)
Już kiedyś tak miałem, gdy dziura na rułce od turba była(teraz zerknąłem, chyba ni ma, bo ruła nowa).
Powiedzcie mi, jakie parametry mam kliknąć w MESie, i przetestować autko, byście potem zerknęli okiem fachowca, i zdiagnozowali mi bolączkę? ;)
Dodam że od długiego czasu odwlekam pocące się turbo, odkąd pamiętam uświniony silnik mam przy turbo, no ale moc była, i ciągnęło od samego dołu. :/
Więc tak se wdrukowałem, ze to raczej turbo, no bo przeciez hamulce mi nie trzymają. xD
Pomocy, plis, help.
Do mechaniora pojadę, ale on jest starej szkoły, i w kąkutery nie umie. Chcę mu pomóc na starcie, zanim opiszę problem. ;)
Diesel 1.9 8v 120KM, 2008 FL
kod 194AXB1B 02E
Przepływomierz, EGR jeżeli nie zaślepiony, ciśnienie turbo. Wszystkie wartości oczekiwane i rzeczywiste.
Na początek wystarczy.
el_homer
16-04-2024, 21:02
aha, bo zapomniałem, na tabliczce wybite 194AXB1B 02E, EGR zdaje się zaślepiony(?), DPF tez chyba nie ma(?).
Kurde, w tych dwóch rzeczach właśnie zawsze matoł byłem, nie ogarniam a i nie wiem, jak jest w istocie. :/
aha, te wszystkie rzeczy w zakładce Silnik pozaznaczać, rozumiem? i na wykresie jeździć, czy jakiś log wystarczy?
mam nadzieję że log mi się zapisze. xD
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a i jeszcze jedno.
dziś przejechałem kato>wawa i z powrotem. spalanie 5.4l w obydwie strony ;), i cały czas te 120/130 jechałem.
no i nic nie dymi, nic nie puka. wydaje mi się, że świszczy cos czasem, jak z otwartym oknem przejadę wzdłuż ścian, ale wydech na plecionce też mam chyba do roboty, choć nie na już.
nie odczuwa się tak bardzo tego braku mocy, gdy obroty sa powyżej 2k.
natomiast ruszyć spod świateł, to jest naprawde inna bajka, niż do tej pory.
el_homer
16-04-2024, 23:09
Przepływomierz, EGR jeżeli nie zaślepiony, ciśnienie turbo. Wszystkie wartości oczekiwane i rzeczywiste.
Na początek wystarczy.
kurde, w wykresy nie umiem, nie mam csv.
mam nadzieję że log txt wystarczy.
no i że parametry dobre kliknąłem. ;)
spakowałem zipem, bo przekroczyły limit lekko.
post pod postem, niestety.
43765
Choć bardzo nie lubie plików txt przeglądać, bo trzeba ślepić, to już specjalnie dla ciebie poświęciłem swoje stare oczy. ;)
Kłopot z EGR zauważyłem, ciągle 4% niezależnie czy stoisz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz, ciągle 4%.
Delikatnie zbyt niskie ciśnienie doładowania, delikatnie, ale zawsze. U ciebie jest 0,1 mniej a raczej powinno być 0,1 więcej niż trzeba, wtedy croma pazur pokazuje. ;)
LM na wtryski nie zaszkodzi, bo o ile na jałowych jest tak na 4 to podczas przyspieszania się rozjeżdżają i osobiście wystawiłbym im wtedy 3-.
Podsumowanie.
EGR do weryfikacji (czyszczenie, czy sprawdzenie).
Delikatnie za małe turbo połączone ze świstem, do weryfikacji dolot jak i samo turbo.
LM na wtryski.
Taka moja wstępna diagnoza, poczekaj może na @liseq jeszcze, to jest fachura z ekstraklasy, może zauważy coś więcej. Ale sądzę, że EGR robi największe zamieszanie w tym wypadku. Sterowanie jest, ale jego ciągłe 4% jest conajmniej dziwne. Od niego bym zaczął. A jeszcze lepiej jakbyś go wy### w cholerę.
DPFa nie masz.
el_homer
17-04-2024, 06:44
o panie! no i to jest wizyta u specjalisty!
jednak co prywatnie, to prywatnie. xD
dzięki piekne za wstepną diagnozę, już mi jasniej.
z przyjemnością poczekam na opinię kolejnego eksperta, a tymczasem rozkminię, co dalej(no i co napisałes tu do mnie xD).
teraz ide do tyrki, ale potem ogarnę, i dopytam szczegóły. ;P
spróbuję naumić się wykres robic, wtedy csv wrzucę, o ile twoja wersja MES pozwoli importować z mojej.
mam wersję 3.8 od Jego Ekscelencji MrRorry ;)
W mojej ocenie masz wyprogramowany EGR więc zapewne zaślepiony blaszką a twoim problemem jest brak ciśnienia doładowania ( turbina pompuje ale nie wystarczająco )
Możesz mieć uszkodzony intercooler, dziurę w wężu lub sama turbina się kończy. Umyj intercooler/turbinę/węże.... tam gdzie jest największy syf i zobacz czy się tam olej nie wydostaje. Jeżeli staniesz pod ścianą i słyszysz świst to jest to twój problem...
piniasty
17-04-2024, 15:11
Padł intercooler. Mialem to samo. Do mechaniora na wymiane.
el_homer
17-04-2024, 17:06
proszę csv z moich prób, ostatni ten z godz. 15, jest podczas niewielkiej przejażdżki.
pozostałe są z pracy silnika na postoju.
wszystkie panów posty biorę pod uwagę, a o efekcie(i kosztach) poinformuję niezwłocznie, w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia...
nie no, jasne że tu napiszę co było. ;)
43767
W mojej odpowiedzi nic sie nie zmieniło. Użyj czegoś na wtryski, bo pierwszy wygląda bardzo źle. Nadal uważam, że nieszczelność jest skoro świst słyszysz.
el_homer
17-04-2024, 21:57
W mojej odpowiedzi nic sie nie zmieniło. Użyj czegoś na wtryski, bo pierwszy wygląda bardzo źle. Nadal uważam, że nieszczelność jest skoro świst słyszysz.
co do świstu, to tez mi się tak wydaje, dziś z otwartym oknem pojeździłem, no to wyglada gorzej, niż ten wtrysk.
sapie i świszczy jak WRC na OeSie. ;)
ten wtrysk tak juz ponad rok lata, poczeka.
teraz to jest ważniejsze.
co do świstu, to tez mi się tak wydaje, dziś z otwartym oknem pojeździłem, no to wyglada gorzej, niż ten wtrysk.
sapie i świszczy jak WRC na OeSie. ;)
ten wtrysk tak juz ponad rok lata, poczeka.
teraz to jest ważniejsze.
Jak uszczelnisz dolot to możesz zrobić lub poprosić swojego mechanika aby zrobił test na przelew wtryskiwaczy. Może tylko uszczelnienie poleciało na wtryskiwaczu. Dodatki do czyszczenia sa OK ale pod warunkiem że wymieni się filtr paliwa przed ta operacją.
el_homer
18-04-2024, 09:21
Filtr paliwa wymieniałem kilka tygodni temu, dodatki też były.
Mechanik zdiagnozuje nieszczelność, zajmę się wtryskami. ;)
el_homer
01-05-2024, 01:01
no mam chyba winowajcę. ale to jeszcze mały problem. problem jest kupić tą część.
i tu wchodzicie wy, i dajecie link do sklepu, który to oferuje. xD
43801
dokładnie rok temu pisałem o tej rułce, bo cos mi nie grało, w tym wątku:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/zlaczka-karbowana-rurka-wydech-fiat-croma-1-9-8v-szukaj-zdjecia-52043/
a w tym wątku przed laty, była też o tym mowa:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/rura-chlodnicy-spalin-egr-35389/
i faktycznie jest problem, moja złączka(do silnika 8v) ma po 10 karbowanek, te od wersji 16v mają kilkanascie(13?).
w sklepie bieda znaleźć, używka wjedzie w ostateczności, jak nie dam rady zakupić nowej.
jakies pomysły? spawać nie ma sensu, a i chyba technicznie nie do zrobienia, co? ;)
jaki numer OEM ma ta część? w eLearn nie ma żadnej wskazówki, epera przeglądam, i wychodzi że to złączka wychodząca z kolektora do chłodniczki spalin.
obrazek z eper:
https://www.pekidi.com/emaps?image=5A/5A1503C96DE49ABCF54649FB4597E5E3.png&context=EPER&type=im&mode=sc&iformat=jpg&width=837&height=654
Chyba z nowych to tylko cała chłodniczka NRF 48417
W tamtym roku szukałem dla siebie nowej nie było szansy dostać. Sprzedawcy pisali że jest do 8V, a generalnie wszystko było do 16V. Tej rurki nie dogniesz w żaden sposób. Pozostają używki. Silnik byl w wielu autach montowany ja swoją namierzyłem od jakiegos suzuki. Przyszła i tak z jedną dziurką ale wprawiony spawacz sobie z tym poradzi.
el_homer
01-05-2024, 13:58
wpadłem dziś z wizytą do mojego mechanika, żeby pomarudzić, czy nie lepiej pozaślepiać to w cholerę, i chłodniczkę wywalić.
a ten do mnie, że spokojnie, znalazł gdzieś na tyłach jakiś silnik(z astry chyba, 8v), i ma tą rurkę. xD
tak więc możliwe, że dupa uratowana, w poniedziałek testy i próby.
znalezienie tego faktycznie mordęga, najgorsze że albo w wynikach albo u sprzedawców, same 16v :/
43802
a zaślepienie to faktycznie ciekawa sprawa, będę rozważał, tym bardziej że i egr i dpf jest OFF od dawna. ;)
43803
łe jeśli masz dobrodziejstwa ekologiczne pousuwane to człowieku zaślepiaj to blachą przy samym kolektorze, wyrzucaj reszt co zbędne i po temacie.
To zupełnie nie rozumiem gdzie leży problem, skoro kawałek blachy rozwiązuje to raz na zawsze?
el_homer
02-05-2024, 04:51
Ale przecież tu nie ma już żadnego problemu. Problem był gdy nie było diagnozy, a potem poszukiwanej części. Teraz już tylko robota mechanika pozostała. A co i jak, to się okaże po testach.
el_homer
09-05-2024, 06:59
Sprawa zakończona.
Nie intercooler, nie turbo, nie wtryski.
To jednak uszkodzona rurka z kolektora, do chłodniczki spalin.
Nowej rurki nie szło zamówic, używka rozpadła się w rękach, więc wjechały zaślepki EGR(cały zestaw, wraz z króccem wody do ominięcia chłodniczki).
Zaślepiony wylot przy kolektorze, no i dolot do EGR. Wszystko wali w turbo. xD
EGR był wyprogramowany już wcześniej(co na wykresach widać), błąd był przez chwile po wyjeździe z warsztatu, teraz jest wszystko ok.
No ale teraz najważniejsze:
Pod maską jest rzeźnia! co tam się kuhwa dzieje???!!!(kurdejszatan.mem) xD
Wszystko ciagnie juz od samego dołu, ale od 1700obr jest ciąg niesamowity. :)
To nie moje autosugestie, albo wydajemisie.
Teraz to naprawde zapierdala, bez najmniejszego wysiłku. I nawet klimy nie musze wyłączac, by to chciało jechac. xD
Jestem mega zadowolony.
Dziękuję wszystkim tu kolegom za cenne wskazówki i porady.
Czuwaj!
I tak ma być i tego się trzymaj. ;)
Jakby co moja Croma osiąga 221km/h wg. GPSa, oczywiście na niemieckiej autostradzie, ja nigdy nie przekraczam prędkości.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.