Zobacz pełną wersję : Wymiana sondy lambda
pppoiiioi
29-03-2024, 09:49
Dzień dobry,
czy sondę lambda wymienia się profilaktycznie? Co ile? Akurat stuka mi 100 000 na liczniku, a internety nie są zgodne :)
Jeśli trzeba wymieniać to mam kupić sondę za katalizatorem diagnostyczną oraz sondę za katalizatorem zwykłą, tak? (nie znam się ile w ogóle tych sond jest w samochodzie)
Dopóki działa dobrze to nie trzeba wymieniać . Wymieniona wcale nie musi działać lepiej.
pppoiiioi
29-03-2024, 16:59
Dziękuję :)
GrandePunto8V
29-03-2024, 20:04
Tak jest. Podróbki są na rynku, np. Bosch. Można się naciąć i np. skład spalin będzie gorszy.
Rafaeldz
02-04-2024, 20:58
Witam, przeglądając papierową instrukcje obsługi auta "TIPO 4DOOR" na stronie 173 znalazłem coś takiego : 43709
Według niektórych ekspertów sondy się starzeją i średnio wytrzymują około 170tyś. kilometrów przebiegu, mogą wskazywać nieprawidłowe pomiary.
Witam,
Pierwszy post na forum i od razu z prosba o pomoc. Mam przypadlosc (opisywana w kilku watkach) powracajacej kontrolki silnika (tipo 1.4 t-jet 120)), mimo wymiany pierwszej sondy lambda (zamiennik NTK) blad powraca. Jaka jest oryginalna nazwa/numer czesci i koszt zakupu sond lambda? Mieszkam w Anglii i po telefonie do ASO mam wiecej watpliwosci niz informacji - wg angielskiego ASO sa 3 sondy lambda (przed, w i za katalizatorem) i ... to by bylo na tyle bo katalog ich czesci nie podaje ani numeru identyfikacyjnego, ani producenta czy tez ceny. Bede wdzieczny za pomoc i informacje. Pozdrawiam z deszczowej krainy!
nightingale79
03-09-2024, 15:10
ja kupowałem taką i błędy mi zniknęły po wymianie. U mnie padła za katalizatorem: https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-0-258-030-04h-bosch-abarth-alfa-romeo-13691320879
ja kupowałem taką i błędy mi zniknęły po wymianie. U mnie padła za katalizatorem: https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-0-258-030-04h-bosch-abarth-alfa-romeo-13691320879
A jakie Ci kody błędów wyskakiwały ?
U mnie były P0054 , U0168 , U1930 , U193A , U1932
nightingale79
05-09-2024, 11:02
U mnie wyskoczył P0054
Przy okazji jaki rozmiar klucza do sondy?
Sławek89
05-09-2024, 21:38
Z tego co pamiętam to 22.
U mnie również wymieniałem sondę za katem. Ponieważ jest to pierwsza awaria, ociągałem się z kupieniem programu do diagnozy błędów, który polecił mi kolega Steyr. Wymieniłem sondę, bo uważałem, że to ona nawaliła. Po przejechaniu ok 500 km awaria uległa skasowaniu. Wtedy to syn ogarnął mi program, który potwierdził diagnozę.
Ale do rzeczy, czy wszystkie błędy w tipo same sie kasują:?:
Ale do rzeczy, czy wszystkie błędy w tipo same sie kasują
Ależ skąd takie przypuszczenie ? Jeżeli ona nawalała i po wymianie błąd zniknął to znaczy ,że sterownik przyjął dobre wartości ,ale błąd zapisany powinien pozostać w sterowniku jako "Sporadyczny". Jeżeli błąd występuje nadal to opisany jest jako "Permanentny" lub "Stały" (zależy jaki program) . Niektóre błędy mogą zaniknąć ,ale to rzadko się zdarza.
Nie chodzi mi o kasowanie błędu w sterowniku, bo go skasowałem, ale o to po jakim czasie znikają kontrolki na desce. :rolleyes:
Zależy który czujnik uległ uszkodzeniu. Czasami wystarczy odpalić i Check gaśnie, a czasami po paruset km jak sterownik silnika uzna parametry za prawidłowe i powtarzalne to Check gaśnie a błąd w pamięci pozostaje jak sporadyczny.
Czy sondy przed i za katalizatorem sa takie same? Dlugosc kabla taka sama?
Czy sondy przed i za katalizatorem sa takie same? Dlugosc kabla taka sama?
Są takie same, te same nr.
Są takie same, te same nr.
Dzieki, probowalem napisac do Ciebie pw ale masz pelna skrzynke ;)
leszek K
28-08-2025, 09:14
Kupiłem tipo z 1,4 T- jet 120 z 2017 r , po zakupie zaświecił się chek engine wykazało błąd drugiej sondy lambda ,wymieniłem błąd uległ skasowaniu . Po trzech tygodniach pojawił się ponownie i świeci dalej . Samochód na zimnym przerywa , raz zgasł nie reaguje na gaz , też sporadycznie podczas jazdy . Zaznaczam że dzieje się to sporadycznie co może być przyczyną czy druga sonda ? Samochód ma przejechane 98000 tyś.
Kupiłem tipo z 1,4 T- jet 120 z 2017 r , po zakupie zaświecił się chek engine wykazało błąd drugiej sondy lambda ,wymieniłem błąd uległ skasowaniu . Po trzech tygodniach pojawił się ponownie i świeci dalej . Samochód na zimnym przerywa , raz zgasł nie reaguje na gaz , też sporadycznie podczas jazdy . Zaznaczam że dzieje się to sporadycznie co może być przyczyną czy druga sonda ? Samochód ma przejechane 98000 tyś.
Jest lpg?
leszek K
28-08-2025, 18:55
nie tylko benzyna
A jakie błędy jeszcze są oprócz tego od sondy? Podaj ich kody. Błąd sondy może wynikać z wielu rzeczy. Jak są dodatkowe błędy to chociaż kierunek sprawdzania można wskazać.
leszek K
29-08-2025, 09:14
Przy wymianie pierwszej sondy pokazywało tylko błąd drugiej sondy poza tym nie było żadnych dodatkowych błędów .
Tym razem jeszcze nie był podpięty pod komputer ( kolejka ) , dlatego pytam co ewentualnie może być przyczyną nierównej pracy silnika.
Zaznaczam że dzieje się to po krótkiej jeździe po zapaleniu silnika , samochód nie reaguje na gaz . Po naciśnięciu mocnej na gza raz czy dwa wraca normalna praca . A tak ma marginesie po wymontowaniu drugiej sondy Niemiec przyczepił kartkę z napisem ( w tłumaczeniu )
dolna .
GrandePunto8V
29-08-2025, 11:35
Wszelkie problemy z paliwem, spalaniem, mocą, sondami, wydechem (nieszczelności) = badanie spalin na SKP.
Na same spaliny, nie przegląd. Ceny są różne: 20-60 złotych za badanie. Wynik ich nie obchodzi, możesz "oblać" test.
Katalizator możesz mieć zasyfiony itd. Jak się wymienia sondy, to trzeba zajrzeć w wydech (latarka, telefon, endoskop na USB).
Wtedy dalsze decyzje.
leszek K
07-10-2025, 09:29
Po wymianie sondy przed katem wszystko wróciło do normy . Właśnie przejechałem się od granicy z Czechami ( Opolskie ) do Władysławowa i okolice 1400 km bez żadnych błędów . Silnik pracował równo bez żadnych problemów . W jedną stronę autostrada z powrotem różnie spalanie 6 litrów , trochę spalił też oleju , dolałem jakieś 2, 3 setki .
leszek K
19-10-2025, 10:08
A tak przy okazji , przy zdejmowaniu górnej sondy mechanik lekko trącił trójnik plastikowy od płynu chłodzącego doprowadzajacy płyn do turbo . Ten rozleciał się na kawałki i autko zostało unieruchomione na cały dzień . Znalazłem w Castoramie na dziale ogrodniczym trójnik fi 8
na razie działa jest plastikowy , ale mosiężny też już mam .
Ten trójnik to jest standard, zawsze zmieniam na alu lub mosiadz podobnie kwestia sitka w srubie turbiny. Ja usuwam. Ostatnio zmieniałem rozrzad w tjet świezo sprowadzony z DE i sitko tez usunięte juz było z śruby.
leszek K
19-10-2025, 19:27
Ten trójnik to jest standard, zawsze zmieniam na alu lub mosiadz podobnie kwestia sitka w srubie turbiny. Ja usuwam. Ostatnio zmieniałem rozrzad w tjet świezo sprowadzony z DE i sitko tez usunięte juz było z śruby.
Sitko wymieniłem przy zmianie oleju i filtrów , też zastanawiałem się czy nie wywalić to sitko . Stare było trochę zawalone , ale nie tragicznie .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.