Zobacz pełną wersję : Fiat TIPO demontaż tylnego zderzaka
Cześć, chciałem zamontować hak do tipo kombi, mam kilka pytań.
1. czy ktoś demontował tylne zderzak, jak się do niego dobrać, gdzie są śruby zatrzaski?
2. jak zdemontować boczki w bagażniku. zauważyłem tylko po dwie śruby na stronę. zakładam że reszta na zatrzaskach
jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie dajcie znać.
felixwawa
18-03-2024, 12:34
Widzę koledzy aż palą sie do pisania. A temat wygląda ciekawie
Lamacait
18-03-2024, 12:35
Hej, zderzaka nie demontowałem bo hak w ASO robiłem, ale wygłuszałem podłogę i nadkola w barazniku. I tak jak piszesz z tego co pamiętam boczki na takich badziewnych zatrzaskach, śruby pod zaślepką ucha ( gdzie dochodzi zamek klapy masz śruby żeby zdjąć ten poziomy plastik.
Na pewno będziesz musiał zdjąć poluzować nadkola tył, ale to nie problem są na plastikowe nakrętki klucz 10 z tego co pamiętam.
Co do samego haka to powiem Ci że miałem jaja z tym, uniwersalna wiązka która miała dezaktywować czujniki parkowania była lipna (mam 3 czujnik, kiedyś montowano 4 czujniki i podobno błędu nie wywalało, współpracowała jak należy)
Kolega też w ASO ma zamontowany na uniwersalnej wiązce w Swoim ŚW przy 3 czujnikach o jak wrzuca wsteczny wywala na pomarańczowo błąd czujników.
Z racji że montowałem w ASO wykłóciłem z nimi ORI wiązkę fiatowską i błędu nie wywala ani na czerwono ani na pomarańczowo.
Ot tak Panowie chcieli na Mnie przyoszczędzić i nie wyszło Im ����
Wstawiam fotkę rozbebeszonego Mojego bagażnika w HB, może coś pomoże
Pzdr
Sławek89
18-03-2024, 19:08
Ja demontowałem w wersji HB (w kombi powinno być podobnie), bo właśnie montowałem hak. Robiłem to pierwszy raz w życiu i nie jest to wybitnie skomplikowane.
Żeby zdemontować zderzak trzeba:
- wykręcić 3 śruby pod zderzakiem (trzeba się położyć pod autem)
- odkręcić wkręty przy nadokolu po obu stronach (chyba 3 albo 4 na stronę)
- odkręcić śruby pod klapą bagażnika
- demontowałem też tylne lampy, gdyż pod nimi jest ukryta śrubka. lampy to dwie śruby i trzeba wypchać lampę z zatrzasku
W boczkach nie pomogę, bo nie wiem jak jest w kombiakach. Wiem że wykręcałem plastikowa listwę pod klapą bagażnika (3 śruby), uchwyt na boczku i trzeba wyciagnąć 2 albo 3 klipy plastikowe. No i potem trzeba wyrwać boczek z pod plastików. Tylko strasznie to wygląda. Więcej trudności miałem żeby to ładnie z powrotem wepchnąc na miejsce.
- Wypinasz zderzak ze ślizgu i już go masz na zewnątrz
PiesNaBaby
05-04-2024, 01:29
143720
243721
343722
443723
543724
643725
743726
843727
943728
1043729
1143730
1243731
1343732
1443733
1543734
1643735
1743736
1843737
1943738
2043739
2143740
2243741
2343742
2443743
Lamacait
05-04-2024, 11:01
Brawo Ty, dobra robota i lepiej zrobione niż te głąby co Mi w ASO montowali.
Dokumentacja foto na pewno nie jednemu z nas się przyda
nightingale79
05-04-2024, 14:13
A jak Ci poszło z okablowaniem. Dużo z tym zabawy - w sensie jakieś cięcie przewodów, lutowanie itp.? Przybieram się do montażu haka i najbardziej się właśnie boję elektryki. Tyle że może z dedykowaną wiązką nie powinno być źle.
PiesNaBaby
08-04-2024, 14:41
Było trochę zabawy z kabelkami. Montaż haka w porównaniu z kabelkami to sama przyjemność [emoji1]. Ale wszystko dla ludzi, dasz radę.
Mam moduł uniwersalny z wiązką 13-pionową. Wszystkie połączenia lutowałem. Najwięcej czasu zeszło mi chyba na przeprowadzeniu kabla stałego "+" spod kierownicy. Podłączałem także rozłączanie czujników cofania (nie oryginalnych). Moduł czujników i haka mam w bagażniku, także tam było większość zabawy. Moduł ma funkcję sprawdzania światełek w przyczepie zaraz po podłączeniu.
Ale fajnie to działa.
Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka
Sławek89
08-04-2024, 22:18
A jak Ci poszło z okablowaniem. Dużo z tym zabawy - w sensie jakieś cięcie przewodów, lutowanie itp.? Przybieram się do montażu haka i najbardziej się właśnie boję elektryki. Tyle że może z dedykowaną wiązką nie powinno być źle.
Mi z kablami zeszło około 4 godzin (robiłem to pierwszy raz). Miałem wiązkę dedykowaną, ale i tak trzeba przeciąć jeden kabel (daje się taki bajpas) chyba od pozycyjnych. No i w instrukcji montażu był źle opisany kolor przeciwmgielnych (piszą o tym na forum w innym poście).
Potwierdzam opinię przedmówcy - najwięcej mi zeszło przeciągnięcie przewodów na przód auta do OBD (żeby dezaktywować czujniki). ,,+" akurat mialem w skrzynce bezpieczników w bagażniku.
A taka wiązka będzie do Tipo HB z 2018 rok ? https://allegro.pl/oferta/wiazka-elektryczna-haka-holowniczego-13-pin-z-modulem-do-fiat-tipo-od-2016-15166867498
czy lepiej to niby wyłącza czujniki ?
https://allegro.pl/oferta/wiazka-witter-modul-13pin-fiat-stilo-tipo-13709383577
Lub
https://allegro.pl/oferta/wiazka-13pin-modul-do-hak-fiat-stilo-tipo-13313462389
Sławek89
22-04-2024, 19:21
Ja bym brał taką co wyłącza czujniki cofania.
Miałem przez chwilę nie wpięty jeden przewód co właśnie to wyłączał i generalnie denerwujące to jest. Dodatkowo jak dłużej się cofało to wywalało błąd na desce że jest problem z czujnikami.
bartek_p
24-04-2024, 18:45
A nie zapisał czasem nikt, gdzie, który kabelek podłączyć? W sumie wszystko jest w lampach, ale może ma ktoś kolory przewodów?
A nie zapisał czasem nikt, gdzie, który kabelek podłączyć? W sumie wszystko jest w lampach, ale może ma ktoś kolory przewodów?
Kolory są w instrukcji. Ja jednak kupię wiązkę dedykowaną i tą zamierzam kupić
https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-fiat-tipo-5-drzwi-062016-13-pin-p-6876.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI54KT5-7dhQMVFBuiAx3gUwlbEAQYCCABEgKSn_D_BwE
Kupiłem wiązkę z linka ostatniego. Mam pytanko skąd bierze np: napięcie na kierunek prawy bo nie podpinam się żadnym kablem do niego ?
Sławek89
30-04-2024, 21:39
Kiedyś w starszych autach tak się robiło - kabel do kabla. W dzisiejszych wszystko idzie przez centralkę i dlatego wszystkie wiązki do haka mają swój moduł. Więc do większości świateł nie trzeba się już wpinać fizycznie.
MarcinElektronik
05-09-2024, 23:06
Dobry wieczór.
Nie orientujecie się czasem bo na zdjęciach w strefie zgniotu nad odbojnikiem jest plastyk jakby w spiralę złożony.
Czy taki plastyk występuje też w sedanie.
Belkę mam tą samą.
Może komuś się przyda zestawienie punktów mocowania zderzaka w wersji HB.
Żeby zdemontować zderzak trzeba (opis nie definiuje kolejności a powiązanie punktów ze zdjęciami):
A - Zdemontować zaślepkę lamp, odkręcić 2 śruby i zdemontować lampy (torx chyba T30),
B - Wykręcić wkręty przy nadkolu 2 szt. (na stronę) (BIT PH2),
C - Wykręcić wkręty przy zderzaku 3 szt. w narożniku (na stronę) (BIT PH2),
D - Wykręcić śruby w nadkolu tj. górny róg zderzaka 1 szt. (na stronę) (torx T30),
E - Wykręcić 3 śruby od dołu zderzaka (torx T30),
F - Wykręcić 2 śruby umieszczone na zderzaku w obrębie uszczelki klapy,
44171441724417344174441754417644177441784417944180 441814418244183
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.