PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat TIPO demontaż tylnego zderzaka



pocztix
17-03-2024, 20:19
Cześć, chciałem zamontować hak do tipo kombi, mam kilka pytań.
1. czy ktoś demontował tylne zderzak, jak się do niego dobrać, gdzie są śruby zatrzaski?
2. jak zdemontować boczki w bagażniku. zauważyłem tylko po dwie śruby na stronę. zakładam że reszta na zatrzaskach

jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie dajcie znać.

felixwawa
18-03-2024, 12:34
Widzę koledzy aż palą sie do pisania. A temat wygląda ciekawie

Lamacait
18-03-2024, 12:35
Hej, zderzaka nie demontowałem bo hak w ASO robiłem, ale wygłuszałem podłogę i nadkola w barazniku. I tak jak piszesz z tego co pamiętam boczki na takich badziewnych zatrzaskach, śruby pod zaślepką ucha ( gdzie dochodzi zamek klapy masz śruby żeby zdjąć ten poziomy plastik.
Na pewno będziesz musiał zdjąć poluzować nadkola tył, ale to nie problem są na plastikowe nakrętki klucz 10 z tego co pamiętam.

Co do samego haka to powiem Ci że miałem jaja z tym, uniwersalna wiązka która miała dezaktywować czujniki parkowania była lipna (mam 3 czujnik, kiedyś montowano 4 czujniki i podobno błędu nie wywalało, współpracowała jak należy)
Kolega też w ASO ma zamontowany na uniwersalnej wiązce w Swoim ŚW przy 3 czujnikach o jak wrzuca wsteczny wywala na pomarańczowo błąd czujników.
Z racji że montowałem w ASO wykłóciłem z nimi ORI wiązkę fiatowską i błędu nie wywala ani na czerwono ani na pomarańczowo.
Ot tak Panowie chcieli na Mnie przyoszczędzić i nie wyszło Im ����

Wstawiam fotkę rozbebeszonego Mojego bagażnika w HB, może coś pomoże
Pzdr

Sławek89
18-03-2024, 19:08
Ja demontowałem w wersji HB (w kombi powinno być podobnie), bo właśnie montowałem hak. Robiłem to pierwszy raz w życiu i nie jest to wybitnie skomplikowane.
Żeby zdemontować zderzak trzeba:
- wykręcić 3 śruby pod zderzakiem (trzeba się położyć pod autem)
- odkręcić wkręty przy nadokolu po obu stronach (chyba 3 albo 4 na stronę)
- odkręcić śruby pod klapą bagażnika
- demontowałem też tylne lampy, gdyż pod nimi jest ukryta śrubka. lampy to dwie śruby i trzeba wypchać lampę z zatrzasku

W boczkach nie pomogę, bo nie wiem jak jest w kombiakach. Wiem że wykręcałem plastikowa listwę pod klapą bagażnika (3 śruby), uchwyt na boczku i trzeba wyciagnąć 2 albo 3 klipy plastikowe. No i potem trzeba wyrwać boczek z pod plastików. Tylko strasznie to wygląda. Więcej trudności miałem żeby to ładnie z powrotem wepchnąc na miejsce.
- Wypinasz zderzak ze ślizgu i już go masz na zewnątrz

PiesNaBaby
05-04-2024, 01:29
143720
243721
343722
443723
543724
643725
743726
843727
943728
1043729
1143730
1243731
1343732
1443733
1543734
1643735
1743736
1843737
1943738
2043739
2143740
2243741
2343742
2443743

Lamacait
05-04-2024, 11:01
Brawo Ty, dobra robota i lepiej zrobione niż te głąby co Mi w ASO montowali.
Dokumentacja foto na pewno nie jednemu z nas się przyda ����

nightingale79
05-04-2024, 14:13
A jak Ci poszło z okablowaniem. Dużo z tym zabawy - w sensie jakieś cięcie przewodów, lutowanie itp.? Przybieram się do montażu haka i najbardziej się właśnie boję elektryki. Tyle że może z dedykowaną wiązką nie powinno być źle.

PiesNaBaby
08-04-2024, 14:41
Było trochę zabawy z kabelkami. Montaż haka w porównaniu z kabelkami to sama przyjemność [emoji1]. Ale wszystko dla ludzi, dasz radę.
Mam moduł uniwersalny z wiązką 13-pionową. Wszystkie połączenia lutowałem. Najwięcej czasu zeszło mi chyba na przeprowadzeniu kabla stałego "+" spod kierownicy. Podłączałem także rozłączanie czujników cofania (nie oryginalnych). Moduł czujników i haka mam w bagażniku, także tam było większość zabawy. Moduł ma funkcję sprawdzania światełek w przyczepie zaraz po podłączeniu.
Ale fajnie to działa.

Wysłane z mojego MAR-LX1B przy użyciu Tapatalka

Sławek89
08-04-2024, 22:18
A jak Ci poszło z okablowaniem. Dużo z tym zabawy - w sensie jakieś cięcie przewodów, lutowanie itp.? Przybieram się do montażu haka i najbardziej się właśnie boję elektryki. Tyle że może z dedykowaną wiązką nie powinno być źle.

Mi z kablami zeszło około 4 godzin (robiłem to pierwszy raz). Miałem wiązkę dedykowaną, ale i tak trzeba przeciąć jeden kabel (daje się taki bajpas) chyba od pozycyjnych. No i w instrukcji montażu był źle opisany kolor przeciwmgielnych (piszą o tym na forum w innym poście).
Potwierdzam opinię przedmówcy - najwięcej mi zeszło przeciągnięcie przewodów na przód auta do OBD (żeby dezaktywować czujniki). ,,+" akurat mialem w skrzynce bezpieczników w bagażniku.

Hal
21-04-2024, 16:16
A taka wiązka będzie do Tipo HB z 2018 rok ? https://allegro.pl/oferta/wiazka-elektryczna-haka-holowniczego-13-pin-z-modulem-do-fiat-tipo-od-2016-15166867498
czy lepiej to niby wyłącza czujniki ?
https://allegro.pl/oferta/wiazka-witter-modul-13pin-fiat-stilo-tipo-13709383577
Lub
https://allegro.pl/oferta/wiazka-13pin-modul-do-hak-fiat-stilo-tipo-13313462389

Sławek89
22-04-2024, 19:21
Ja bym brał taką co wyłącza czujniki cofania.
Miałem przez chwilę nie wpięty jeden przewód co właśnie to wyłączał i generalnie denerwujące to jest. Dodatkowo jak dłużej się cofało to wywalało błąd na desce że jest problem z czujnikami.

bartek_p
24-04-2024, 18:45
A nie zapisał czasem nikt, gdzie, który kabelek podłączyć? W sumie wszystko jest w lampach, ale może ma ktoś kolory przewodów?

Hal
25-04-2024, 20:17
A nie zapisał czasem nikt, gdzie, który kabelek podłączyć? W sumie wszystko jest w lampach, ale może ma ktoś kolory przewodów?


Kolory są w instrukcji. Ja jednak kupię wiązkę dedykowaną i tą zamierzam kupić
https://dobrehaki.pl/wiazka-haka-dedykowana-fiat-tipo-5-drzwi-062016-13-pin-p-6876.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI54KT5-7dhQMVFBuiAx3gUwlbEAQYCCABEgKSn_D_BwE

Hal
30-04-2024, 21:17
Kupiłem wiązkę z linka ostatniego. Mam pytanko skąd bierze np: napięcie na kierunek prawy bo nie podpinam się żadnym kablem do niego ?

Sławek89
30-04-2024, 21:39
Kiedyś w starszych autach tak się robiło - kabel do kabla. W dzisiejszych wszystko idzie przez centralkę i dlatego wszystkie wiązki do haka mają swój moduł. Więc do większości świateł nie trzeba się już wpinać fizycznie.

MarcinElektronik
05-09-2024, 23:06
Dobry wieczór.
Nie orientujecie się czasem bo na zdjęciach w strefie zgniotu nad odbojnikiem jest plastyk jakby w spiralę złożony.
Czy taki plastyk występuje też w sedanie.
Belkę mam tą samą.

kicio79
14-10-2024, 14:52
Może komuś się przyda zestawienie punktów mocowania zderzaka w wersji HB.

Żeby zdemontować zderzak trzeba (opis nie definiuje kolejności a powiązanie punktów ze zdjęciami):
A - Zdemontować zaślepkę lamp, odkręcić 2 śruby i zdemontować lampy (torx chyba T30),
B - Wykręcić wkręty przy nadkolu 2 szt. (na stronę) (BIT PH2),
C - Wykręcić wkręty przy zderzaku 3 szt. w narożniku (na stronę) (BIT PH2),
D - Wykręcić śruby w nadkolu tj. górny róg zderzaka 1 szt. (na stronę) (torx T30),
E - Wykręcić 3 śruby od dołu zderzaka (torx T30),
F - Wykręcić 2 śruby umieszczone na zderzaku w obrębie uszczelki klapy,
44171441724417344174441754417644177441784417944180 441814418244183