PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań - 500x 2.4 Multiair



gciuruk
21-02-2024, 09:18
Cześć wszystkim!

Zostalem posiadaczem 500x z silnikiem 2.4 multiair z USA, w związku z tym mam kilka pytań do użytkowników tych aut:

1. Czy ktoś robi diagnostykę Multiscsanem? Chciałbym kupić zestaw do samodzielnej obsługi i sprawdzić co auto ma w systemie (błędy itp), w dodatku nam jeszcze Giuliette to może będą pasować te same przejściówki…

2. Jest problem z radiem - radio zmienia częstotliwość co 0.2 i tylko wyszukuje stacji nieparzystych tzn. W moim rejonie RMF FM ma częstotliwość 100.2 a wyszuka albo 100.1 albo 100.3. O co tu chodzi i czy da się to jakoś zaktualizować/zaprogramować?

3. Auto na 140 tys przebiegu i pora na wymianę oleju w automacie. Jaki tył oleju polecacie ile go wchodzi oraz czy jest zalecana wymiana statyczna czy dynamiczna?

4. Poprzedni właściciel uprzedził mnie ze w tych modelach psują się termostaty i wymienia ja profilaktycznie co 2 wymiany oleju w silniku, jak to jest u Was?

5. Silnik 2.4 Multiair spala olej to już pewne, ile dolewacie od wymiany do wymiany żebym widział ile kupić :)

6. Niestety przy zamykaniu zamków do drzwi nie zostaje zamykana klapka od wlewu paliwa… chciałem to rozwiązać poprzez dokupienie korka na kluczyk ale w ASO powiedzieli mi ze to nie możliwe. Czy ktoś z Was mial podobny problem i go rozwiązał?

Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Bardzo pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)

maro1500
21-02-2024, 12:55
6. Tam nie wsadzisz żadnego korka, taki system bezdotykowy. Nie ma blokady z centralnego zamka. Tzn. klapka i wlew jest stale następny

gciuruk
21-02-2024, 17:27
Dzięki za odpowiedz, to samo powiedzieli mi w aso… trochę słabe rozwiązanie, zawsze ktoś może coś wsadzić do baku.

Braval
23-02-2024, 22:28
Diagnostyke zrobisz Mes-em i alfąobd, oba auta.Ja smigam na sprzecie od Pmfactory. Bramkę SGW ,tez ogarnąlem. wszystkie moduly w aucie ,mozna podejrzec i "pokrecic" serwisy, kalibracje, bledy , etc.Dokupisz adaptery i masz full serwis.:lol:

koszyk24
24-02-2024, 10:12
Ad.2 Wymiana radia na europejską wersje.
Ad.3 Wymieniłem statycznie przy 70 tyś. Kolejną planuję przy 120 tyś
Ad.4 Wymieniłem trzy lata temu. Na razie wszystko w porządku.
Ad.5 Od wymiany do wymiany starcza litrowa butelka na dolewki.

gciuruk
25-02-2024, 23:02
Czy mógłbyś w skrócie opisać jak robiłeś wymianę oleju w skrzyni? Przy wymianie statycznej chyba nie ma żadnej filozofii… ile tam oleju wchodzi do tej skrzyni? Bagnet do kontroli ilości jest na gorze? Na dole dostrzegłem tylko sam korek spustowy.

koszyk24
26-02-2024, 18:19
Jak pamiętam - dolnym spuściłem a górnym nalałem. Wlałem tyle co spuściłem ;-) Później kontrola stanu przez górny korek. Potrzebujesz do tego miarki/bagnetu. Można kupić gotowy lub zrobić sobie samemu
43590
Wybrałem drugą opcję. Mierzysz poziom oleju na w/w miarce, odczytujesz temperaturę oleju skrzyni biegów w MES i porównujesz z wykresem
43591
Pomiar na pracującym silniku i dźwignia w pozycji P. Olej MOPAR 8&9 Speed ATF (kupiłem 6 litrów).

gciuruk
26-02-2024, 22:49
Dzięki za odpowiedź, niestety te linki nie działają, mógłbyś wrzucić to w inny sposób może skreeny? Powiedz jaki olej kupowałeś.

gciuruk
28-02-2024, 18:54
koszyk24, bardzo Ci dziękuje :redface:

Niedługo zabieram się za wymianę.
Walczę z radiem żeby go przestawić na Europę... znalazłem ciekawy post na forum XDA Uconnect, ludzie walczą z tym, ale żadnych konkretów jak to rozwiązać. Jakby ktoś się znalazł kto to robił to bardzo proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam.

gciuruk
29-02-2024, 22:36
Kolejny problem napotkany tym razem z Multiecuscan....
Kupiłem zestaw z przejściówkami do diagnostyki z oprogramowaniem 4.5.
Zainstalowałem wszystko bez problemu, natomiast w menu interfejsu mam tylko 4 fiat 500, natomiast brak fiata 500x, a już nie mówiąc o silniku 2.4

Czy ktoś miał podobny problem? Albo czy ktoś wie jakiej wersji multiecscana użyć?
Pozdrawiam

krowka1978
01-03-2024, 00:27
Albo czy ktoś wie jakiej wersji multiecscana użyć?
Na stronie MES podają jakie silniki są obsługiwane, nie ma 2.4. Generalnie najnowszy z licencją, nie pirat. Pozostaje AlfaOBD - to w moim przypadku jest nieprzydatne, bo wybiera zły sterownik silnika (zamiast 1.4MA wybiera 1.6 E-Torq), ale może z 2.4 zadziała.

koszyk24
01-03-2024, 19:16
Dokładnie. Zostaje tylko AlfaOBD lub Appcar DiagFCA. Oba obsługują silniki 2.4;-)

gciuruk
01-03-2024, 21:28
Czyli pospieszyłem się z kupnem Multiscana… chyba ze AlfaOBD będzie kompatybilna z wtyczkami od Multiscana?

koszyk24
02-03-2024, 12:44
Czyli pospieszyłem się z kupnem Multiscana… chyba ze AlfaOBD będzie kompatybilna z wtyczkami od Multiscana?
Jeżeli masz na myśli kolorowe przejściówki - to działają :smile:

boch
01-04-2024, 17:13
To jak z tym poborem oleju? Wg niektórych źródeł powodem brania oleju są:

- wadliwe pierścienie (w USA wymieniano w ramach akcji serwisowej blok silnika)
- specyfikacja oleju (0W20)
- strategia pracy modułu MA - konieczna aktualizacja softu

Pozew zbiorowy w USA zakończył się akcją serwisową, na którą wzywani są użytkownicy, którzy zauważyli u siebie nadzwyczajny pobór oleju. Procedura serwisowa polegała na testach potwierdzających usterkę, a w konsekwencji wymianę całego bloku silnika. W większości przypadków autoryzowane serwisy takiej usterki nie potwierdzały. Ktoś opisał sytuację, w której pomogła zmiana softu ECU silnika, który to soft odpowiedzialny był za moduł Multiair. W skrócie - w pewnym zakresie pracy silnika podciśnienie które się w nim wytwarzało mogło powodować ubytki oleju. Szczegółów nie znam, ale tak opisano to na amerykańskim forum. Inna sposób na walkę z poborem oleju to zmiana jego specyfikacji z 0W20 na 5W30. Oczywiście mogło to mieć negatywny wpływ na pracę modułu MA na zimnym.

mackowski30
02-04-2024, 12:28
Sam również ściągnąłem kilka miesięcy temu 500X Sport 2021 ze Stanów i rozkminiam, jak to jest z tym radiem..
Nie miałem jeszcze możliwości przetestowania na swoim pacjencie, ale wydaje mi się, że temat nieparzystych częstotliwości jest do ogarnięcia MES'em.. jest tam pozycja "Kod Kraju", więc zakładam, że jego zmiana z USA na coś EU powinna rozwiązać ten problem, no chyba, że ktoś już to testował i nie działa.
Mam wykupionego MES'a, bypass'a SGW oraz potrzebne adaptery więc może w ten weekend uda mi się coś potestować.
Ale jeśli ktoś robił to wcześniej i zna rezultat, będę wdzięczny za taką informację.

https://zapodaj.net/images/2068fad894798.jpg (https://zapodaj.net/plik-it3s1uU3Ug)

grzesiekb90
06-04-2024, 14:27
Sam również ściągnąłem kilka miesięcy temu 500X Sport 2021 ze Stanów i rozkminiam, jak to jest z tym radiem..
Nie miałem jeszcze możliwości przetestowania na swoim pacjencie, ale wydaje mi się, że temat nieparzystych częstotliwości jest do ogarnięcia MES'em.. jest tam pozycja "Kod Kraju", więc zakładam, że jego zmiana z USA na coś EU powinna rozwiązać ten problem, no chyba, że ktoś już to testował i nie działa.
Mam wykupionego MES'a, bypass'a SGW oraz potrzebne adaptery więc może w ten weekend uda mi się coś potestować.
Ale jeśli ktoś robił to wcześniej i zna rezultat, będę wdzięczny za taką informację.

https://zapodaj.net/images/2068fad894798.jpg (https://zapodaj.net/plik-it3s1uU3Ug)

Uważaj z tą zmianą kodu kraju. Ja w swoim 500X zmieniłem kod z USA na Polska i zaczęło sypać wszystkimi możliwymi błędami tak, że uziemiłem auto. Udało mi z powrotem zmienić kod i pokasować wszystkie błędy. Rozmawiałem z elektronikiem co pracuje w salonie fiata i mówił żeby tego nie zmieniać jak ktoś nie ma o tym pojęcia bo można narobić problemów :D

mackowski30
08-04-2024, 13:21
Uważaj z tą zmianą kodu kraju. Ja w swoim 500X zmieniłem kod z USA na Polska i zaczęło sypać wszystkimi możliwymi błędami tak, że uziemiłem auto. Udało mi z powrotem zmienić kod i pokasować wszystkie błędy. Rozmawiałem z elektronikiem co pracuje w salonie fiata i mówił żeby tego nie zmieniać jak ktoś nie ma o tym pojęcia bo można narobić problemów :D

Nie wiem, co namieszałeś w swoim aucie lub co było przyczyną Twoich problemów, ale u mnie wszystko działa bez zarzutu.
Zmieniłem kod kraju z USA na PL + procedura Proxi Alignment i po tym zabiegu w radiu pojawiły mi się parzyste częstotliwości jak również pojawił się język polski w zegarach (niestety radio dalej posiada język angielski, ale to mi akurat nie przeszkadza).
Także jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tej sprawie, chętnie służę pomocą. A jeśli ktoś chciałby, abym pomógł z kodowaniem itd. zapraszam do Stalowej Woli lub okolic ;)

boch
08-04-2024, 15:07
Może kolega wyżej nie wykonał osiowania proxy...

grzesiekb90
09-04-2024, 09:09
Rzeczywiście osiowania nie robiłem 😃
Mackowski30 napisałem na priv

mackowski30
09-04-2024, 10:47
Rzeczywiście osiowania nie robiłem ��
Mackowski30 napisałem na priv

grzesiekb90 sprawdziłem wiadomości i nie mam nic od Ciebie jako prv.. podeślij jeszcze raz.

Therd1999
20-06-2024, 12:05
Sam ściągnąłem 500X Sport 2021 ze Stanów i też miałem zagwozdkę z radiem. Kombinowałem z MES'em i faktycznie, zmiana "Kodu Kraju" na EU rozwiązała sprawę z częstotliwościami. A tak przy okazji, jak byłem na kasie, znalazłem kasyno Gratowin na https://top.polskiekasynaonline.net/review/gratowin/ i dzięki bonusowi startowemu udało mi się wygrać trochę kasy. Dzięki temu mogłem sobie pozwolić na nowe części do auta. Polecam, bo serio warto.
Dzięki za ostrzeżenie. Też miałem taki pomysł z kodem kraju, ale teraz chyba odpuszczę. Nie chciałbym utknąć z błędami na desce. Dobrze, że udało Ci się to odkręcić. Masz jeszcze jakieś inne porady od tego elektronika z salonu?

boch
20-06-2024, 12:57
Dzięki za ostrzeżenie. Też miałem taki pomysł z kodem kraju, ale teraz chyba odpuszczę. Nie chciałbym utknąć z błędami na desce. Dobrze, że udało Ci się to odkręcić. Masz jeszcze jakieś inne porady od tego elektronika z salonu?

Dlaczego zamieszczasz spam w cytowanej odpowiedzi?

Samochodmarzeń
08-07-2025, 12:47
Nie wiem, co namieszałeś w swoim aucie lub co było przyczyną Twoich problemów, ale u mnie wszystko działa bez zarzutu.
Zmieniłem kod kraju z USA na PL + procedura Proxi Alignment i po tym zabiegu w radiu pojawiły mi się parzyste częstotliwości jak również pojawił się język polski w zegarach (niestety radio dalej posiada język angielski, ale to mi akurat nie przeszkadza).
Także jeśli ktoś potrzebuje pomocy w tej sprawie, chętnie służę pomocą. A jeśli ktoś chciałby, abym pomógł z kodowaniem itd. zapraszam do Stalowej Woli lub okolic ;)

A czy istnieje możliwość zmiany mapy w nawigacji na UE? Jeżeli nie, to czy można wstawić radio europejskie do Fiata 500x 2.4 bez żadnych problemów? Pozdrawiam 😊