NORBERTII
25-01-2024, 12:12
Witam wszystkich.
Poszukuję schematu elektrycznego Fiat Ducato 2.0 Multijet, 116 KM. 2015r. silnik 250A1000.
Konkretnie od EGR- ECU. Kompletnie brak połączeń i zasilania. W zamian podzielę się informacją jak sprawdzić na stole potencjometr bezstykowy oraz parametrami otwarcia w funkcji podanego napięcia. EGR jest dość popularny w Fiatach osobowych oraz busach . Nr. OE. 71778231, 55274455.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję.
Jak udało Ci się problem rozwiązać, to podziel się z innymi, na przyszłość :)
Komuś pewnie się przyda.
Dla informacji, schematy elektryczne (dość pokrętne, ale jednak) są w module eLearn. W zależności od rocznika samochodu, jest on dostępny do pobrania i zainstalowania na komputerze, albo online. Trzeba szukać odpowiedniej wersji. Na angielskim forum fiata, do którego linkowałem kiedyś tutaj, jest do pobrania eLearn dla x250.
NORBERTII
20-02-2024, 16:32
Jak udało Ci się problem rozwiązać, to podziel się z innymi, na przyszłość :)
Komuś pewnie się przyda.
Dla informacji, schematy elektryczne (dość pokrętne, ale jednak) są w module eLearn. W zależności od rocznika samochodu, jest on dostępny do pobrania i zainstalowania na komputerze, albo online. Trzeba szukać odpowiedniej wersji. Na angielskim forum fiata, do którego linkowałem kiedyś tutaj, jest do pobrania eLearn dla x250.
Jak udało Ci się problem rozwiązać, to podziel się z innymi, na przyszłość
Komuś pewnie się przyda.
Dla informacji, schematy elektryczne (dość pokrętne, ale jednak) są w module eLearn. W zależności od rocznika samochodu, jest on dostępny do pobrania i zainstalowania na komputerze, albo online. Trzeba szukać odpowiedniej wersji. Na angielskim forum fiata, do którego linkowałem kiedyś tutaj, jest do pobrania eLearn dla x250.
Dziękuję bardzo za namiar na schematy. Szczególnie przydatne z elektroniki.
Niestety nie udało mi się jeszcze rozwiązać problemu stukających wtryskiwaczy. Ale robiłem logi ( MES-em) z różnych prędkości auta- również obrotów silnika. Odnośnie sondy lambda nie mam porównania z jakimi parametrami pracuje prawidłowo. Na pewno mam różnice w oczekiwanym i pomierzonym ciśnienie paliwa na szynie CR, parametrami MAF-a oraz rozbieżności w parametrach ciśnienia doładowania. Pojawił się też błąd zaworu WASTE GATE . Powinienem zrobić próbę dymem kolektora ssącego, bo parametry doładowania wskazują chyba na nieszczelność kolektora. Przyjrzeć się muszę czujnikowi ciśnienia CR, bo ma za duże rozbieżności w funkcji obrotów motoru. Odnośnie zaworu EGR, to system go nie widzi, bo poprzedni właściciele prawdopodobnie go wprogramowali. Zaprogramowanie z powrotem to wydatek ok. 700 zł. Ale najpierw muszę się uporać z problemem odcinania paliwa od 3000 obrotów- tryb awaryjny. Nie wiem co z rozrządem. Wymieniałem go w warsztacie, ale warsztat naciągnął mnie również na nowe wtryskiwacze, które nie zmieniły trybu awaryjnego. W tym motorze to jest 2.0 Multijet 115, po przeczytaniu instrukcji serwisowej okazuje się, że trzeba synchronizować pompę wtryskową z rozrządem. Być może ktoś wcześniej źle założył pasek , a warsztat to powielił, bo zaznaczył sobie np. znaki flamastrem- jak to często robią.
Muszę znaleźć warsztat, który zmierzy mi ciśnienie pompy wstępnej. Ona może stwarzać problem. Wymieniłem również zawór SCV, bo któregoś dnia zięć nie mógł go odpalić na dłużej. Dojechaliśmy do warsztatu, kasując ciągle MES-em błąd tego zaworu. Niestety nowe silniki mają usterki które tzw. chodzą parami. Dlatego tak trudno je zdiagnozować. Problem jest również z czasem, bo auto jeździ w kurierce i ciągle jest potrzebne. Ale nie poddaje się i nadal z nim walczę. Pozdrawiam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.