DudekGTR
20-01-2024, 22:44
Witam serdecznie.
Kilka dni temu zakupilem Grande Punto 1.3 MultiJet z niedzialajacym nawiewem.
Bezpieczniki sprawdzilem i byl Ok po czym schylilem sie pod schowek pasazera i zobaczylem obciete kable do kostki wentylatora skrecone na kostke szybko zlaczke z czego 1 kabel sie z niej wyczepil i wisial luzem.
Wkrecilem go spowrotem w kostke i wentylator ruszyl. W aucie cieplo ladnie grzeje. Po kilku minutach stwierdzilem, ze trzeba troche zmniejszyc sile nadmuchu i nagle okazalo sie, ze pomimo zmniejszania wentylator dalej kreci sie na maksa. Po chwili stwierdzilem, ze nie mam juz dzisiaj na to sily i wcisnalem przycisk OFF na panelu climatronic aby wylaczyc calkowicie nawiew, wyswietlacz na panelu zgasl ale wentylator dalej dmuchal i swiecila sie kontrolka na przycisku obiegu wewnetrznego ale po wcisnieciu go zgasla bez problemu. Ale wentylator dalej dmuchal. Wiec ponownie sie schylilem pod schowek, zeby zobaczyc za rezystorem.
I teraz okazalo sie, ze jest tu rezystor/opornik ktory ma w sobie miejsca na 3 kostki z czego tylko 1 mala byla do niego podlaczona a miejsce na 2 wieksze jest zalane silikonem i wystaja z niego 4 kabelki 2 czarne i 2 czerwone i wszystkie sa uciete i nie ma do nich w aucie brakujacych kabli sprawdzalem tak, ze az wyjalem schowek itd I nigdzie nie widze 2 strony tych kabli. Na 1 z filmow na YT widzialem, ze ktos wymienial taki rezystor i mial lacznie z kostka od wentylatora 4 kostki wystajace pod schowkiem, a u mnie sa tylko 2. I dlatego moje pytanie brzmi, czy do Fiata GP jest kilka rodzajow instalacji nagrzewnicy?
Ile jest rodzajow wentylatorow dmuchawy bo moze mam zly wentylator. A podejrzewam, ze przez ta opornice/rezystor wentylator kreci sie caly czas.
Kilka dni temu zakupilem Grande Punto 1.3 MultiJet z niedzialajacym nawiewem.
Bezpieczniki sprawdzilem i byl Ok po czym schylilem sie pod schowek pasazera i zobaczylem obciete kable do kostki wentylatora skrecone na kostke szybko zlaczke z czego 1 kabel sie z niej wyczepil i wisial luzem.
Wkrecilem go spowrotem w kostke i wentylator ruszyl. W aucie cieplo ladnie grzeje. Po kilku minutach stwierdzilem, ze trzeba troche zmniejszyc sile nadmuchu i nagle okazalo sie, ze pomimo zmniejszania wentylator dalej kreci sie na maksa. Po chwili stwierdzilem, ze nie mam juz dzisiaj na to sily i wcisnalem przycisk OFF na panelu climatronic aby wylaczyc calkowicie nawiew, wyswietlacz na panelu zgasl ale wentylator dalej dmuchal i swiecila sie kontrolka na przycisku obiegu wewnetrznego ale po wcisnieciu go zgasla bez problemu. Ale wentylator dalej dmuchal. Wiec ponownie sie schylilem pod schowek, zeby zobaczyc za rezystorem.
I teraz okazalo sie, ze jest tu rezystor/opornik ktory ma w sobie miejsca na 3 kostki z czego tylko 1 mala byla do niego podlaczona a miejsce na 2 wieksze jest zalane silikonem i wystaja z niego 4 kabelki 2 czarne i 2 czerwone i wszystkie sa uciete i nie ma do nich w aucie brakujacych kabli sprawdzalem tak, ze az wyjalem schowek itd I nigdzie nie widze 2 strony tych kabli. Na 1 z filmow na YT widzialem, ze ktos wymienial taki rezystor i mial lacznie z kostka od wentylatora 4 kostki wystajace pod schowkiem, a u mnie sa tylko 2. I dlatego moje pytanie brzmi, czy do Fiata GP jest kilka rodzajow instalacji nagrzewnicy?
Ile jest rodzajow wentylatorow dmuchawy bo moze mam zly wentylator. A podejrzewam, ze przez ta opornice/rezystor wentylator kreci sie caly czas.