mmilek
20-01-2024, 22:05
Witam.
Chyba tym razem padło na mnie. Pacjent: Tipo 1,4 95KM LPG 2016 od nowości u mnie. Aktualny przebieg 94tys km. Dziś wracałem autostradą do domu. LPG założone przy przebiegu ok 11tys czyli na LPG zrobione ok 83tys km. Ok 300km przed domem miga check engine. Jako, że miałem kompa przy sobie od razu sprawdziłem o co chodzi - wypadające zapłony na 4 cylindrze. Co ciekawe jak jechałem na dużym obciążeniu silnika z prędkością ok 120km/h kontrolka nie mrugała. Z mniejszymi prędkościami mruga cały czas. Na wolnych obrotach słychać, że silnik chodzi na 3 cylindrach. Po powrocie zamieniłem cewki - problem dalej pozostał na 4 cylindrze. Świece zmieniane rok temu, mają ok 14 tys przejechane. Znając moje szczęście z tego co wyczytałem - diagnoza jest chyba jedna. Ktoś ma jakies pomysły co jeszcze sprawdzić ?
W poniedziałek chce się umówić z jakimś mechanikiem na sprawdzenie kompresji.
1. Czy ktoś może polecić dobrego mechanika do zrzucenia głowicy i wymiany zaworów (jeśli trzeba będzie) - okolice Głogów, Polkowice (dolnośląskie)
2. Coś kiedyś czytałem o jakichś wzmocnionych zaworach do tego silnika (z Paradyża czy jakoś) - ktoś może podpowiedzieć gdzie kupić zawory do tego silnika (jeśli trzeba będzie) - zakładam, że chodzi o zawory wydechowe ?
3. Jaki aktualnie orientacyjny koszt takiej usługi ?
4. Co jeszcze - czego nie wiem ? ;-)
Z góry dzięki za podpowiedzi
Chyba tym razem padło na mnie. Pacjent: Tipo 1,4 95KM LPG 2016 od nowości u mnie. Aktualny przebieg 94tys km. Dziś wracałem autostradą do domu. LPG założone przy przebiegu ok 11tys czyli na LPG zrobione ok 83tys km. Ok 300km przed domem miga check engine. Jako, że miałem kompa przy sobie od razu sprawdziłem o co chodzi - wypadające zapłony na 4 cylindrze. Co ciekawe jak jechałem na dużym obciążeniu silnika z prędkością ok 120km/h kontrolka nie mrugała. Z mniejszymi prędkościami mruga cały czas. Na wolnych obrotach słychać, że silnik chodzi na 3 cylindrach. Po powrocie zamieniłem cewki - problem dalej pozostał na 4 cylindrze. Świece zmieniane rok temu, mają ok 14 tys przejechane. Znając moje szczęście z tego co wyczytałem - diagnoza jest chyba jedna. Ktoś ma jakies pomysły co jeszcze sprawdzić ?
W poniedziałek chce się umówić z jakimś mechanikiem na sprawdzenie kompresji.
1. Czy ktoś może polecić dobrego mechanika do zrzucenia głowicy i wymiany zaworów (jeśli trzeba będzie) - okolice Głogów, Polkowice (dolnośląskie)
2. Coś kiedyś czytałem o jakichś wzmocnionych zaworach do tego silnika (z Paradyża czy jakoś) - ktoś może podpowiedzieć gdzie kupić zawory do tego silnika (jeśli trzeba będzie) - zakładam, że chodzi o zawory wydechowe ?
3. Jaki aktualnie orientacyjny koszt takiej usługi ?
4. Co jeszcze - czego nie wiem ? ;-)
Z góry dzięki za podpowiedzi