PDA

Zobacz pełną wersję : Wypalony zawór ?



mmilek
20-01-2024, 22:05
Witam.
Chyba tym razem padło na mnie. Pacjent: Tipo 1,4 95KM LPG 2016 od nowości u mnie. Aktualny przebieg 94tys km. Dziś wracałem autostradą do domu. LPG założone przy przebiegu ok 11tys czyli na LPG zrobione ok 83tys km. Ok 300km przed domem miga check engine. Jako, że miałem kompa przy sobie od razu sprawdziłem o co chodzi - wypadające zapłony na 4 cylindrze. Co ciekawe jak jechałem na dużym obciążeniu silnika z prędkością ok 120km/h kontrolka nie mrugała. Z mniejszymi prędkościami mruga cały czas. Na wolnych obrotach słychać, że silnik chodzi na 3 cylindrach. Po powrocie zamieniłem cewki - problem dalej pozostał na 4 cylindrze. Świece zmieniane rok temu, mają ok 14 tys przejechane. Znając moje szczęście z tego co wyczytałem - diagnoza jest chyba jedna. Ktoś ma jakies pomysły co jeszcze sprawdzić ?
W poniedziałek chce się umówić z jakimś mechanikiem na sprawdzenie kompresji.
1. Czy ktoś może polecić dobrego mechanika do zrzucenia głowicy i wymiany zaworów (jeśli trzeba będzie) - okolice Głogów, Polkowice (dolnośląskie)
2. Coś kiedyś czytałem o jakichś wzmocnionych zaworach do tego silnika (z Paradyża czy jakoś) - ktoś może podpowiedzieć gdzie kupić zawory do tego silnika (jeśli trzeba będzie) - zakładam, że chodzi o zawory wydechowe ?
3. Jaki aktualnie orientacyjny koszt takiej usługi ?
4. Co jeszcze - czego nie wiem ? ;-)

Z góry dzięki za podpowiedzi

GrandePunto8V
21-01-2024, 12:19
A gdzie tu jakaś logika w tej "diagnostyce"?
Czy wypadanie zapłonów było tylko na LPG, czy na benzynie też?
Od tego się zaczyna "remont głowicy".
Pseudo "wtryski" gazu na mrozie potrafią się blokować (pęd powietrza je chłodzi za mocno).
Pokaż jak masz założony ten gaz, długości wężyków od wtrysków do kolektora (tam w środku też są klapy chyba, to też gaźnicy lubią przewiercać).
Najczęściej skrajne cylindry mają dłuższe wężyki (stąd jaranie zaworów na 1 i/lub 4).

Skoro temat był poruszany na forum (https://www.google.com/search?q=fiatklubpolska+tipo+lpg+zawory), to kultura nakazuje się dopisać, a nie zakładać kolejny o tym samym, atencjuszu.

mmilek
21-01-2024, 14:40
Czy wypadanie zapłonów było tylko na LPG, czy na benzynie też?
Jak się zaczęło gaz wyłączyłem całkowicie i jechałem na benzynie. Pracuje na 3 garach na benzynie.



Najczęściej skrajne cylindry mają dłuższe wężyki (stąd jaranie zaworów na 1 i/lub 4).
U mnie akurat 4 cylinder ma najkrótszy wężyk



Skoro temat był poruszany na forum, to kultura nakazuje się dopisać, a nie zakładać kolejny o tym samym, atencjuszu.

Ktoś inny mógłby się doczepić, że przywołuję temat sprzed ponad 2 lat - tak bardzo do tyłu to się aż nie cofałem i nie przeglądałem wszystkiego. Dość dawno mnie tu nie było, nie jesteś jakiś przewrażliwiony ? Dzięki za link anyway.