popek_
17-01-2024, 19:43
Witam,
niedawno stałem się posiadaczem Pandy z 2003 roku, z silnikiem 1.2 8v 60KM, z przebiegiem ~340000km.
Z ciekawszych rzeczy odkryłem, że ktoś zastąpił oryginalny sterownik silnika, sterownikiem IAW 5AF GAS (dedykowanym dla LPG?) z Pandy '07 BiPower.
Oczywiście cały czas widnieje błąd komunikacji ze sterownikiem NCM-GAS, natomiast auto pali, jeździ, skręca i hamuje bez zarzutu.
Jedyny większy problem jaki napotkałem, to wysokie spalanie (9L/100KM) oraz okazjonalny błąd P0172 który wywołuje kontrolkę Check engine.
Z podstawowych rzeczy, został niedawno zrobiony serwis olejowy oraz wymieniony filtr powietrza.
Z tego co wyczytałem, problemem może być sama sonda lambda, lecz nie wykluczam innej przyczyny.
Szukam pomysłów co może być powodem problemu, załączyłem też logi z MESa z parametrami lambd podczas jazdy.
Z góry dzięki za odpowiedzi
niedawno stałem się posiadaczem Pandy z 2003 roku, z silnikiem 1.2 8v 60KM, z przebiegiem ~340000km.
Z ciekawszych rzeczy odkryłem, że ktoś zastąpił oryginalny sterownik silnika, sterownikiem IAW 5AF GAS (dedykowanym dla LPG?) z Pandy '07 BiPower.
Oczywiście cały czas widnieje błąd komunikacji ze sterownikiem NCM-GAS, natomiast auto pali, jeździ, skręca i hamuje bez zarzutu.
Jedyny większy problem jaki napotkałem, to wysokie spalanie (9L/100KM) oraz okazjonalny błąd P0172 który wywołuje kontrolkę Check engine.
Z podstawowych rzeczy, został niedawno zrobiony serwis olejowy oraz wymieniony filtr powietrza.
Z tego co wyczytałem, problemem może być sama sonda lambda, lecz nie wykluczam innej przyczyny.
Szukam pomysłów co może być powodem problemu, załączyłem też logi z MESa z parametrami lambd podczas jazdy.
Z góry dzięki za odpowiedzi