PDA

Zobacz pełną wersję : Napięcie na cewce zapłonowej po przekręceniu stacyjki Bravo 1,2 16V 1999



panterka
11-01-2024, 21:33
Powiedzcie mi proszę czy w tym silniku w wersji 182B2000 na jednym z 3 pinów na cewce zapłonowej na który podawane jest napięcie +12V, to powinno się ono pojawiać już po przekręceniu kluczyka czy t0 napięcie włącza dopiero komputer (ECU).

Usterka to nie odpala. Pompę słychać.

GrandePunto8V
12-01-2024, 18:06
A podstawy jakieś? Czyli np. bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone?
Później czujnik wału korbowego? Jak ECU nie widzi obrotów, to nie poda iskry, ani paliwa (wtryski).

panterka
19-01-2024, 23:31
A podstawy jakieś? Czyli np. bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone?
Później czujnik wału korbowego? Jak ECU nie widzi obrotów, to nie poda iskry, ani paliwa (wtryski).

Tak, sprawdziłem pod maska i w miarę możliwości przy padającym śniegu posprawdzane większość wtyczek przy silniku.
Wykręcone świece były mokre, po w pięciu świecy pod przewód i przyłożenie do masy iskra się pojawia. trudno mi ocenić jej jakość. Świece zmieniłem na inne, choć te co były praktycznie nowe oryginalne Fiatowski.
Wymieniłem dziś cewkę WN na nową BERU, ale to ne pomogło. Stara cewka ma delikatne pęknięcia obudowy czyli był już czas na wymianę.

Czy same przewody WN mogły by tak unieruchomić silnik.
Czy czujnik położenia wału może być w dziwny sposób uszkodzony i robić problemy z odpaleniem silnika. W programie Alfa OBD Demo nie pokasuje żadnych błędów.

Pozdrawiam