PDA

Zobacz pełną wersję : Zaprawka lakiernicza rys, odprysków - poradnik



Patryś9
06-01-2024, 18:12
Witam wszystkich :cool:
Nie znalazłem na forum poradnika dotyczącego wykonania zaprawek lakierniczych, więc postanowiłem taki napisać. Wiem, że w szeroko pojętym Internecie jest mnóstwo tego typu artykułów oraz filmów instruktarzowych, ale wszystkie wymagają później szlifowania zaprawionego miejsca... W moim przypadku rozwiązałem problem bez użycia papieru ściernego :lol:
Lista materiałów potrzebnych do wykonania zaprawki:
1. Lakier samochodowy - sprzedawany często w opakowaniach jak lakier do paznokci o pojemności 10ml. Lakier należy dobrać do swojego koloru, kod lakieru znajduje się we wnęce, na słupku B (środkowym).
2. Środek do odtłuszczenia np. benzyna ekstrakcyjna, alkohol izopropylowy itp.
3. Kilka szmatek z mikrofibry.
4. Ręcznik kuchenny.
5. Wykałaczki lub patyczki do szaszłyków :tongue.
6. Taśma malarska.
7. Dla bardziej zaangażowanych: polerka i pasta polerska - lekkościerna lub finiszująca.
Wykonanie:
1. Przed przystąpieniem do wykonania zaprawki warto dobrze umyć samochód oraz pozostawić do wyschnięcia.
2. Okolice miejsca w którym znajduje się odprysk lub rysa zabezpieczamy taśmą malarską, zostawiając około 1cm luzu z każdej strony. Taśma przyda nam się także gdy mamy wiele drobnych odprysków, tak jak to było w moim wypadku, wówczas oklejamy sobie wszystkie miejsca na starcie, dzięki czemu łatwiej jest później lokalizować odpryski.
3. Odprysk i miejsce wokół niego odtłuszczamy i odczekujemy chwil do całkowitego odparowania środka.
4. Dokładnie mieszamy lakier który kupiliśmy.
5. Za pomocą wykałaczki nanosimy niewielką, pierwszą warstwę lakieru - ta warstwa nie może być wyższa niż krawędź odprysku (ma zostać dołek), odczekujemy około 10-15 minut i nanosimy kolejną warstwę, tym razem już grusza, która będzie tworzyła pewnego rodzaju wypuklenie.
6. Po odczekaniu kolejnych 10 minut delikatnie dociskamy to wypuklenie tak, aby zrównało się z lakierem dookoła - osobiście robię to za pomocą górnej części paznokcia, ale można też docisnąć np. bokiem wykałaczki. Lakier jest już nieco wyschnięty, dzięki czemu Łatwiej się go formuje i nie rozlewa się.
7. Pozostawiamy wszystko do wyschnięcia - producent deklaruje około 60 minut, osobiście dla pewności zostawiłem po prostu na noc.
8. Teraz wystarczy zdjąć taśmę która była dookoła i gotowe. Po zdjęciu taśmy możemy jeszcze całość lekko przepolerować dla lepszego efektu.
Całą procedurę polecam wykonywać w zamkniętym, dobrze oświetlonym pomieszczeniu, dobrze gdy dookoła będzie temperatura zbliżona do 20 stopni. W moim przypadku pokryłem tak około 40 odprysków (większość powierzchownych - tylko do podkładu) plus ranty drzwi z efektu jestem bardzo zadowolony - w komentarzu umieszczę zdjęcia :rolleyes:
Powodzenia

JackTheNight
06-01-2024, 18:23
Twój post wygląda tak, popraw to, albo napisz od nowa.
43464

PS. Ok, szybciej poprawiłeś niż ja zdążyłem wstawić post. Także moja uwaga już nieaktualna :)

Patryś9
06-01-2024, 18:25
Twój post wygląda tak, popraw to, albo napisz od nowa.
43464

Dziękuję za informację - nie wiem co było przyczyną. Post został poprawiony :zgoda:

Patryś9
06-01-2024, 22:45
Przesyłam zdjęcia z etapu prac:
43469
43470
43471

jacekviola
09-01-2024, 10:15
pięknie.
ale jak chcecie to zrobić porządnie to jest inna metoda.

Jesli odprysk jest do golej blachy -

- odtluscic
- epoksyd dwuskl wymieszac i naniesc wykalaczką/malym pedzelkiem do STYLIZACJI paznokci (bardzo cieniutkie, kosztują grosze)
- jak wyschnie - lakier zaprawkowy

i teraz uwaga

lakier bezbrawny jaki jest w zestawie jest do kitu. On potrafi zejsc z myjką ze nie wspomnę o jakims odtluszczaniu lakieru. Jesli to ma byc trwale to stosujemy dwuskladnikowy lakier bezbarwny. I to faktycznie jest trwale

pozniej polerka itp

jesli jest odprysk do podkladu pomijamy epoksyd

tyle

cala reszta jest rownie skuteczna jak malowanie kredkami swiecowymi. ladnie wyglada ale trwalosc znikoma. Lakier bezbarwny ma byc zabezpieczeniem koncowym i on musi byc najtrwalszą barierą