PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.3 multijet problem z ciśnieniem oleju



Mateuszfiattipo
06-12-2023, 18:11
Witam od jakiegoś czasu borykam się z komunikatem niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik ten komunikat pojawia się raz na dwa dni czasami codziennie ale tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika rano gdy auto stoi przez noc później przez cały dzień niema problemu nie pokaże się tylko przy pierwszym uruchomieniu jak auto postoji przez noc i dziś doszedł czek silnika start stop i błąd o numerze P06D-00 zablokowanie ciśnienia pompy oleju o zmiennej wydajności panowie co to może być gdzie jest problem jak to rozwiązać

Braval
06-12-2023, 20:27
Przy pompie oleju (jak kolo pasowe) masz regulator cisnienia oleju,moze on szwankuje.Dobrze jest pomierzyc cisnienie oleju (manometerem). Cisnienie oleju na obr. jalowych 2 bary, przy 3tys. 4 bary.Masz dwa czujniki cisnienia oleju ,jeden przy glowicy, drugi w obudowie filtra oleju.
taki zawor https://allegro.pl/oferta/46336109-zawor-regulator-cisnienia-oleju-oe-fca-alfa-romeo-fiat-1-6-2-0-jtd-14404797943

Mateuszfiattipo
06-12-2023, 20:51
Przy pompie oleju (jak kolo pasowe) masz regulator cisnienia oleju,moze on szwankuje.Dobrze jest pomierzyc cisnienie oleju (manometerem). Cisnienie oleju na obr. jalowych 2 bary, przy 3tys. 4 bary.Masz dwa czujniki cisnienia oleju ,jeden przy glowicy, drugi w obudowie filtra oleju.
taki zawor https://allegro.pl/oferta/46336109-zawor-regulator-cisnienia-oleju-oe-fca-alfa-romeo-fiat-1-6-2-0-jtd-14404797943

Przy głowicy ? To będę musiał poszukać dobrze bo widziałem jak by oba znajdowały się na obudowie filtra oleju 🤔

Braval
06-12-2023, 21:19
Moze byc, mogli zmodyfikowac i wrzucili na magistrali przy filtrze oleju. W kilku silnikach ,w ktorych mialem okazje grzebac, czujniki byly w tych miejscach co pisalem.U Ciebie jak wywala S&S , bo bedzie raczej regulator....:lol:

Mateuszfiattipo
06-12-2023, 22:13
Moze byc, mogli zmodyfikowac i wrzucili na magistrali przy filtrze oleju. W kilku silnikach ,w ktorych mialem okazje grzebac, czujniki byly w tych miejscach co pisalem.U Ciebie jak wywala S&S , bo bedzie raczej regulator....:lol:

Gdzieś słyszałem że były też problemy z całym korpusem chłodniczymi oleju ze tam jakieś zaworki też występują i też się uszkadzają które trzymają ciśnienie czy to już nie dotyczy mojego modelu

Braval
06-12-2023, 22:56
Mozesz wymienic calą podstawe filtra z zaworkami,nie kosztuje majątek.Naprawe mozesz zaczac od podmiany czujnikow(najtansza opcja).To tyle.

Mateuszfiattipo
07-12-2023, 13:09
Mozesz wymienic calą podstawe filtra z zaworkami,nie kosztuje majątek.Naprawe mozesz zaczac od podmiany czujnikow(najtansza opcja).To tyle.

Sprawdziłem ciśnienie oleju na jednym czujniku który jest koło paska alternatora ciśnienie pokazało 2 bary na zegarze na biegu jałowym a na drugim czujniku jest zaraz pod filtrem nie na ciśnienia jest zero nwet chialem żeby poszło z wierzą przy odpalonym silniku i nic nie poszło co to może być ?

Braval
08-12-2023, 22:49
Jak masz diagnostyke, zobacz jaki blad wywali po odpieciu tego czujnika.Byc moze problem tkwi w podstawie filtra oleju lub skopal sie ten regulator cisnienia , co wyzej wspominalem.W tym silniku masz pompe oleju o zmiennej wydajnosci, poczytaj sobie o niej na necie ,bedziesz mial jasnosc...:lol: