Vaiet
02-12-2023, 17:55
Czołem.
Od czasu jak temperatury spadły, zaczęło się i póki jeszcze mam siły i odrobinę samozaparcia, chciałbym problem rozwiązać dla własnego zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa na drodze.
Otóż od paru dni cyklicznie powtarza się jeden problem. Po dłuższym postoju (kilka godzin), odpalanie na zimno jest ciężkie - to jest odpala po dosłownie dwóch lub trzech obrotach rozrusznika, ale tak jakby z wysiłkiem, bo aż wskakuje na 1400 obrotów i spada poniżej 900-1000 po 3-4 sekundach i max po dziesięciu siada w okolicach 800 obrotów, które trzyma całkiem równo. Do tego przy tym zimnym starcie pojawia się często komunikat na komputerze "ASR niedostępne, sprawdź instrukcję" lub "ABS niedostępny, sprawdź instrukcję" ale bez żadnych kontrolek na desce rozdzielczej. Jak pochodzi kilka minut chociaż, po zgaszeniu, wyciągnięciu kluczyka, zablokowaniu i odblokowaniu aura, przy ponownym rozruchu błędów brak.
Klapy OFF, EGR i DPF OFF. Korekty wtrysku według MES:
Cylinder 1 - -0,22 mm3/w
Cylinder 2 - -1,10
Cylinder 3 - 0,46
Cylinder 4 - -0,11
Cylinder 5 - 0,97
Podłączenie do MES i skan dają następujące błędy.
Na samym włączonym zapłonie:
Nadwozie (BCM)
Body Computer Marelli
B1005 - Napięcie akumulatora
U1602 - Usterka linii CAN
Wskaźniki (ICP)
B1004 - Kontrolka awarii ESP
Po odpaleniu i podpięciu z zielonym adapterem, skan daje taki wyniki:
C1107 - Tablica rozdzielcza - nieprawidłowy sygnał ( Krytyczny)
C1800 - Zasilanie jednostki sterującej (Zapisany)
Do tego próba podpięcia do samego modułu wywala komunikat "Niezgodny kod ISO" - ISO rozpoznane jako TRW Lucas ABS (ESP).
Będę ogromnie wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i podpowiedzi, gdzie ewentualnie szukać przyczyn lub rozwiązań. Akumulator (Marki MAX) ma ok. roku. Ładowanie pokazuje ok. 14,2V zaraz po rozruchu i potem wskazywał niemal na sztywno po kilku testach 14,4V.
W załącznikach wrzuciłem robione na szybko zdjęcia z MESa.
Od czasu jak temperatury spadły, zaczęło się i póki jeszcze mam siły i odrobinę samozaparcia, chciałbym problem rozwiązać dla własnego zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa na drodze.
Otóż od paru dni cyklicznie powtarza się jeden problem. Po dłuższym postoju (kilka godzin), odpalanie na zimno jest ciężkie - to jest odpala po dosłownie dwóch lub trzech obrotach rozrusznika, ale tak jakby z wysiłkiem, bo aż wskakuje na 1400 obrotów i spada poniżej 900-1000 po 3-4 sekundach i max po dziesięciu siada w okolicach 800 obrotów, które trzyma całkiem równo. Do tego przy tym zimnym starcie pojawia się często komunikat na komputerze "ASR niedostępne, sprawdź instrukcję" lub "ABS niedostępny, sprawdź instrukcję" ale bez żadnych kontrolek na desce rozdzielczej. Jak pochodzi kilka minut chociaż, po zgaszeniu, wyciągnięciu kluczyka, zablokowaniu i odblokowaniu aura, przy ponownym rozruchu błędów brak.
Klapy OFF, EGR i DPF OFF. Korekty wtrysku według MES:
Cylinder 1 - -0,22 mm3/w
Cylinder 2 - -1,10
Cylinder 3 - 0,46
Cylinder 4 - -0,11
Cylinder 5 - 0,97
Podłączenie do MES i skan dają następujące błędy.
Na samym włączonym zapłonie:
Nadwozie (BCM)
Body Computer Marelli
B1005 - Napięcie akumulatora
U1602 - Usterka linii CAN
Wskaźniki (ICP)
B1004 - Kontrolka awarii ESP
Po odpaleniu i podpięciu z zielonym adapterem, skan daje taki wyniki:
C1107 - Tablica rozdzielcza - nieprawidłowy sygnał ( Krytyczny)
C1800 - Zasilanie jednostki sterującej (Zapisany)
Do tego próba podpięcia do samego modułu wywala komunikat "Niezgodny kod ISO" - ISO rozpoznane jako TRW Lucas ABS (ESP).
Będę ogromnie wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i podpowiedzi, gdzie ewentualnie szukać przyczyn lub rozwiązań. Akumulator (Marki MAX) ma ok. roku. Ładowanie pokazuje ok. 14,2V zaraz po rozruchu i potem wskazywał niemal na sztywno po kilku testach 14,4V.
W załącznikach wrzuciłem robione na szybko zdjęcia z MESa.