PDA

Zobacz pełną wersję : croma 19 jtd 150 koni wymiana silnika 939 a2000



kostekskier
07-11-2023, 21:57
witam jak w tytule potrzebuje wymienić silnik w mojej cromie z 2010 r
na aukcjach jest sporo silników, ale od wersji prze liftowej, różnią sie przede wszystkim wyglądem głowicy,
pytanie jest takie: czy do każdego silnik o numerze 939 a2000 mogę bez problemu przełożyć wszystkie podzespoły, tj. plastikowy kolektor, wtryski, pompę ciśnieniową paliwa itd.
Może macie jakieś dobre i zaufane źródło używanych części, bo na aledrogo itp. jest sporo silników starszych, większość gołych umytych słupków, a te kompletne z całym osprzętem w chorych cenach

lisekg
08-11-2023, 07:59
witam jak w tytule potrzebuje wymienić silnik w mojej cromie z 2010 r
na aukcjach jest sporo silników, ale od wersji prze liftowej, różnią sie przede wszystkim wyglądem głowicy,
pytanie jest takie: czy do każdego silnik o numerze 939 a2000 mogę bez problemu przełożyć wszystkie podzespoły, tj. plastikowy kolektor, wtryski, pompę ciśnieniową paliwa itd.
Może macie jakieś dobre i zaufane źródło używanych części, bo na aledrogo itp. jest sporo silników starszych, większość gołych umytych słupków, a te kompletne z całym osprzętem w chorych cenach

Nie mam takiej wiedzy ale nie wydaje mi się aby były jakieś zasadnicze różnice w wersji z przed i po lifcie w silniku. Może patrzysz na silniki 120 KM 8 zaworowe - tak te zasadniczo się różnią od wersji 150KM 16V i nie są zamienne :!:
Na 100 % będziesz pewny gdy sobie porównasz części - numery w obu silnikach. Masz do tego przeglądarkę części

kostekskier
08-11-2023, 10:47
silniki 120 koni sa całkiem inne, patrze tylko 150 koni, jakakolwiek regeneracja mojego odpada, urwała sie klapa, zablokowała zawór, uszkodzona jest głowica, tłok i jest porysowany cylinder

Braval
08-11-2023, 20:54
Szukaj tego modelu 1,9 16V po Lanciach, alfach,nawet do opli wsadzali.Szukaj slupka, lub caly z klamotami w ludzkiej cenie.Teraz się wycwanili i za zlom wolają krocie...Po stacjach demontazu popytaj.
kiedys kupowalem u nich wtyski,w ludzich cenach, moze popytac.
A-Z AUTO CZĘŚCI (http://az-silniki.pl/)

kostekskier
08-11-2023, 21:59
939a2000 był w alfie 159 i w cromie w necie po numerze wyskakują tylko te dwa modele,
na stronie nie mają jutro będę dzwonił

Braval
08-11-2023, 22:37
Nie musisz sie kurczowo trzymac numeru,jesli chcesz przelozyc slupek z innego modelu, przyklad.Wiadomo,ze istnieje ryzyko,ale i tak jestes "pod scianą"
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-159-1-9jtd-fiat-bravo-ii-vectra-c-1-9cdti-150km-silnik-kompletny-14458459764
ps. klapy wywalisz, egr wywalisz i bedziesz smigal.

kostekskier
09-11-2023, 08:40
No właśnie oto mi chodzi można kupić inny, dać 2500, a potem sie okaże że nie będzie chodził z moją instalacją, sprzedawca pokaże faka i powie że niema zwrotu bo było coś odkręcane.
Dlatego tu pisze może ktoś ma doświadczenie ze zmianą silnika, filtr oleju np w alfie jest inaczej ustawiony i może sie nie mieścić w budzie, a silnik niby ten sam

lisekg
09-11-2023, 08:48
Tak, po urwaniu klap remont słupka nie ma sensu...
Łapy i mocowanie silnika musza być takie same. Tu nic nie zmieniali. Modernizacje silnika były bo na przykład w 2007 roku wstawili plastykowy kolektor ssący a na początku produkcji był metalowy.
EPR tez nie da tobie 100% pewności bo każda modyfikacja to inny numer a czy starsza część będzie pasować do nowszej tego nie będzie. Szanse że osprzęt będzie pasować ja oceniam na 99% ;-)

kostekskier
09-11-2023, 20:00
chyba jednak zaryzykuje i kupie goły słupek, ale ten model co mam, podepne skrzynie bez sprzęgła (bo mam w automacie), założę rozrząd sprawdzę kompresje, jak będzie dobrze to krece cała reszte dam znać jak poszło
A tak wygląda mój tłok z wbitym zaworem :)
43312

Braval
09-11-2023, 22:32
Uuuuuu!Mlotkiem tak by nie wbił?!;-)

Zawaś
13-11-2023, 14:07
Niezłe cuda potrafią się dziać takie jak na tym zdjęciu.
W Marea padł mi kiedyś alternator. Jak się później okazało winna była podkładka która jakimś cudem do niego wpadła i praktycznie wtopiła się w niego ostatecznie uszkadzając go.

lisekg
14-11-2023, 08:33
No grzyby obrodziły w tym roku :roll: nawet na tłokach rosną...
Nic innego nie zostało jak wymienić silnik/słupek z głowicą. Czy będzie pasował bez automatu tego już nie był bym taki pewny więc bierz jak masz taki sam.

kostekskier
26-11-2023, 13:49
Udało sie silnik kupiony i włożony odpala:) testu drogowego jeszcze nie było, pacjent ożył dziś o 3:30 ;)
mam problem z małą nieszczelnością przy podstawie egr-u, może ktoś mi podesłać spis części z eper, tz. jakie powinny być uszczelnienia tego ustrojstwa
Szukając na www.pekidi.com znajduje po vin kolektor aluminiowy, a ja mam plastikowy.
chodzi mi o uszczelkę miedzy podstawą zdj 1, a kolektorem , czy tam w ogóle coś powinno być? Niby był kupiony komplet uszczelek do głowicy, szykany po Vin, ale widocznie też został sprzedany od modelu starszego z aluminiowym kolektorem.
Przy czyszczeniu nic oprócz kilograma smoły tam nie było
43351
43352

lisekg
27-11-2023, 08:45
No brawo :lol: Walka widzę trwała zawzięta

Co do uszczelki to nie mam pojęcia co tam jest: https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/Detail/F/F/NCRO/2T/102/55/92/0/SubSubGroup i co wchodzi w ramach tego kitu: https://eper.fiatforum.com/Part/SearchPartByPartNumber?Language=en&PartNumber=71748278

kostekskier
02-12-2023, 10:56
I właśnie oto chodzi w eper pokazuje tylko i wyłącznie kolektor aluminiowy, dzwoniłem nawet do serwisu FIATA i też nie wiedzą, bo widzą to samo zdjęcie co w linku powyżej.
Na tą chwile przypasowałem oring, pasuje idealnie więc go raczej nie wydmucha

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Pojawił się jeszcze jeden problem, zbyt mała moc silnika,

Co sprawdziłem:

Brak błędów w komputerze
ciśnienie powietrza zgodne z oczekiwanym przez komputer w granicach 1>1,5bara w zależności od obrotów
ciśnienie paliwa zgodne
ilość przepływu powietrza zgodna
sterownik podciśnienia turbiny pracuje

a przy odpiętym wężyku podciśnienia od turbiny moc zdecydowanie większa, samochód zrywny, przyspiesza itd, a ciśnienie powietrza 0.9

przy podpiętej turbinie wygląda to tak jakby dostawał za mało paliwa względem powietrza, czyli przy prawidłowej pracy powinien być jeszcze mocniejszy.

teoretycznie wszystkie czujniki działają i pokazują prawidłowo

lukq
04-12-2023, 00:26
Odłącz przepływke i sprawdź.
Sam EGR też może powodować spadek

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka