Balance
26-10-2023, 10:32
Może ktoś ma podobne objawy jakie ja miałem i mu się przyda. Otóż silnik od kilku miesięcy gorzej odpalał po postoju, nieważne jaka temperatura otoczenia, czy to lato, czy jak teraz już jesień. Rozrusznik musiał dłużej kręcić zanim odpalił, dodatkowo zaraz po odpaleniu było zadrganie silnika, na ciepłym było w miarę dobrze, ale też chwilę kręcił. Pomagało jak przed odpaleniem przekręciłem kluczykiem kilka razy. Miałem wymienione świece żarowe, wiązkę świec, sprawdzoną całą elektrykę i podejrzenie padło na wtryskiwacze. Pojechałem do faceta, który regeneruje wtryskiwacze. Wyjął wtryskiwacze i powiedział, że nie trzeba ich regenerować, ale są mocno zabrudzone i wystarczy wyczyścić. Powiedziałem, że skoro zabrudzone, to jakaś przyczyna musi być. Powiedział, że brud w zbiorniku, więc miałem wyczyszczony cały zbiornik, przepłukane przewody i pompę.
Po tych zabiegach silnik odpala natychmiast, tak szybko, że kręcenia rozrusznika nie zdąży się usłyszeć.
I teraz przestroga. Najprawdopodobniej cały syf do baku dostawał się przez nietrzymającą uszczelkę przy pompie paliwa w baku. Miałem wyciek paliwa stamtąd, często tankuje do pełna, i po pewnym zatankowaniu i postoju, była pod samochodem plama. Ten wyciek był najprawdopodobniej od ponad roku, przez tyle czasu dostawał się brud. Bo pierwszy wyciek jaki zaobserwowałem pod samochodem został zbagatelizowany, bo obejrzeli pod spodem i powiedzieli, że nic nie widać.
Czyli warto te uszczelkę wymienić profilaktycznie w samochodzie kilkunastoletnim, jest tania, a może zapobiec dużym szkodom. I co jakiś czas obserwować czy nie ma tam wycieku.
Warto pewnie teĹź wyczyścić zbiornik paliwa, nie jest to tanie, ale inne naprawy w dieslu są o wiele kosztowniejsze.
Ja za czyszczenie wtryskiwaczy, zbiornika, przewodów, z wymiana filtra paliwa - zapłaciłem 2400 zł
Plus straciłem prawie cały zbiornik paliwa, bo trzeba było je wylać (ponad 300 zł) i zalać świeże.
Po tych zabiegach silnik odpala natychmiast, tak szybko, że kręcenia rozrusznika nie zdąży się usłyszeć.
I teraz przestroga. Najprawdopodobniej cały syf do baku dostawał się przez nietrzymającą uszczelkę przy pompie paliwa w baku. Miałem wyciek paliwa stamtąd, często tankuje do pełna, i po pewnym zatankowaniu i postoju, była pod samochodem plama. Ten wyciek był najprawdopodobniej od ponad roku, przez tyle czasu dostawał się brud. Bo pierwszy wyciek jaki zaobserwowałem pod samochodem został zbagatelizowany, bo obejrzeli pod spodem i powiedzieli, że nic nie widać.
Czyli warto te uszczelkę wymienić profilaktycznie w samochodzie kilkunastoletnim, jest tania, a może zapobiec dużym szkodom. I co jakiś czas obserwować czy nie ma tam wycieku.
Warto pewnie teĹź wyczyścić zbiornik paliwa, nie jest to tanie, ale inne naprawy w dieslu są o wiele kosztowniejsze.
Ja za czyszczenie wtryskiwaczy, zbiornika, przewodów, z wymiana filtra paliwa - zapłaciłem 2400 zł
Plus straciłem prawie cały zbiornik paliwa, bo trzeba było je wylać (ponad 300 zł) i zalać świeże.