Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kalibracja radaru



fiksiu
25-09-2023, 21:33
Siema

Z grubsza skalibrowałem radar.
Cały czas miałem błąd AEB i nie dało się go skasować.
Potrzebne było lustro i poziomica cyfrowa bo lustro trzeba w trzech krokach przestawić o dwa stopnie.
Lustro było w przedpokoju a poziomicę akurat posiadalem.
Po paru próbach udało się skalibrować i błąd znikł.
Czy będzie działać dam znać bo jeszcze nie złożyłem przodu(zderzak, czekam na czujniki parkowania) auta więc nie jeździłem po kalibracji.
Trochę upierdliwe bo aplikacja obroty kalibracyjne troche z dupy pokazuje, ale może to wynikać z dość prymitywnego stanowiska pomiarowego :cool::cool::cool:
Dam znać po jeździe testowej.

jacek2
26-09-2023, 07:59
Niby dlaczego musiałeś kalibrować radar?
Kiedy występuje sytuacja, że on zaczyna wariować?

fiksiu
26-09-2023, 08:56
kupiłem dopiero Tipo.
Po małym wypadku.
Była krzywa przednia belka do której jest przykręcony radar, więc zmienił trochę pozycje i od tego pewnie złapał błąd.

jacek2
26-09-2023, 12:26
I wszystko jasne...;-)

fiksiu
30-09-2023, 21:03
Przejechane 300km.Bez błędu..
Więc da się ....:smile:

Szajsung1980
24-07-2024, 21:21
czesc.
Czy możesz mi pomuc z ta kalibracja? Oczywiscie przez alfaobd, pozycja 1 rozumiem i lapie 120cm od radaru, potem jest pozycja 2 (srodkowa) co ona oznacza? i po pozycja 3 tylna (tu juz kompletnie nie mam pojecia o co chodzi)
Z gory wielkie dzieki za pomoc

fiksiu
25-07-2024, 00:58
Nie jestem pewny czy pamiętam dokładnie ale chyba tak
Są trzy pozycje 2st do góry(od pionu) potem 90s(czyli pionowo) i ostatni 2st w dół.
Lustro musi być dokładnie ustawione w poprzek auta inaczej będą bzdury wychodzić.
Apka niby pokazuje jak i o ile kręcić śrubkami regulacyjnymi ale u mnie to niezbyt działało.
robiłem kalibrację ze 20 razy zanim przeszło pozytywnie.
Ale do tej pory jest ok ponad 10tyś km.
Lustro ustawiałem do poziomicy cyfrowej jakieś niedrogie yato.
Bez czegoś takiego nie ustawisz lustra.
tu opisana i pokazana procedura.
https://www.youtube.com/watch?v=MANP6Na3yjc&ab_channel=ADASAIMINGByJackShort

Szajsung1980
25-07-2024, 12:53
Dzięki wielkie. Ale lustro musi być ustawione w tej samej pozycji czyli te 120cm od czujnika ? Jedynie co to zmieniamy kąty? Wczoraj kombinowałem i raz udało się mi zrobić 2 pozycję ale tej trzeciej za Chiny. Tle że to była płyta i ustawiałem jedynie miarka :) więc nic dokładnego. Ulepie coś na kształt dobrego lustra z pochyleniami i zobaczymy. Najchętniej bym ten radar wyłączył bo tylko denerwuje. Ale niestety w AlfaObD nie ma chyba takiej opcji

krowka1978
25-07-2024, 15:24
Najchętniej bym ten radar wyłączył bo tylko denerwuje.
Super podejście, chcieć wyłączyć coś co może życie uratować, wielkie brawa za samą myśl. Mam 2 auta z radarami i jakoś w żadnym radar mnie nie denerwuje.

Szajsung1980
25-07-2024, 19:41
Denerwuje jak jedziesz normalnie a nagle bez powodu wali sygnał Hamuj!!! A potem samoczynnie hamuje. W Fiacie działa to słabo. W Toyocie działa to znacznie lepiej ale co porównywać 7 letniego fiata do rocznej Corolli.

fiksiu
25-07-2024, 20:08
cały czas 120cm zmieniasz tylko kąt.
Nie zrezygnował bym z radaru bo aktywny tempomat to mistrzostwo świata.
A robię parę tras w miesiącu.

krowka1978
25-07-2024, 22:16
Denerwuje jak jedziesz normalnie a nagle bez powodu wali sygnał Hamuj!!! A potem samoczynnie hamuje. W Fiacie działa to słabo. W Toyocie działa to znacznie lepiej ale co porównywać 7 letniego fiata do rocznej Corolli.

Cóż, nie zauważyłeś, że w podpisie mam 8 letnie 500X - w którym akurat działa to bardzo dobrze. Przejechałem nim 102tyś.km, rok temu przejęła żona, od tego czasu okazjonalnie, złego słowa o radarze nie powiem, a to porównanie z Corollą z dupy wzięte, ale jednak wybrałbym stare 500X, niż przereklamowane produkty tojki :food: Masz coś z radarem, to doprowadź go do porządku. W owej Corolli to samo będzie, gdy będzie coś nie tak z tym gadżetem. Ludzie jakoś na sieci nie piszą nagminnie, że Fiaty ciągle im hamują z powodu tego, że radar coś wykrywa.

Szajsung1980
26-07-2024, 00:27
moj fiacik ma przejechane prawie 350000 km, tam siedzi MJ 1.6 120KM, auto naprawdę niezawodne!!! oczywiscie ma swoje za uszami ale z tym silnikiem BAJKA!!! pisze otwarcie co robilem. Sprzeglo komplet przy 200 tys (razem z dwumasa), pompa Vacum, amory przód, łączniki i gałki. kostka przy pompie paliwa (pod siedzeniami) Fotel kierowcy (niestety siada regulacja gora/dol), chłodnica oleju (puściły uszczelki), przycisk klapy bagażnika, uszczelki drzwi, obudowa termostatu (plastikowe dziadostwo), Alternator regeneracja x2. Reszta to pierdoły. Auto jezdzi dziennie jako Taxi wiec jest orane na max.

fiksiu
27-07-2024, 20:13
Mój ma 30tyś i regulacja fotela też jak by się zacinała.

mdab
16-11-2025, 13:43
Wątek skłonił mnie do samodzielnej kalibracji radaru (po małej kolizji) wiec też podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

W moim przypadku ugięta została końcówka wzmocnienia zderzaka, do której jest przymocowany uchwyt radaru. Bazując na zdjęciach w jakiej pozycji ma być radar, uchwyt został wyprostowany i wypoziomowany. Po tym przygotowałem 'stanowisko' z lustrem: lustro zostało ustawione równolegle do samochodu w odległości 120cm od radaru (program podaje 120cm +-5cm). W angielskiej instrukcji znalazłem jeszcze taki zapis "Set the height of the center of the mirror at the same height as the vertical center of the sensor", ale u mnie lustro stało jedynie na 5cm drewnianej listewce na podłodze garażu (myślę, że tolerancja +-5cm pozwala na pominięcie tego kroku).

Przy pierwszej próbie kalibracji, już w pierwszym kroku wystąpił błąd - nie pamiętam dokładnie ale było coś o braku danych. Na początku użyłem lustra, które miałem pod ręką o szerokości 30cm. Stwierdziłem, że być może jest ono za wąskie i nie odbija pełnej wiązki wysyłanej przez radar. Zdjąłem więc szersze lustro (80cm) ze ściany w łazience i po wymianie lustra pierwszy krok przeszedł. Niestety przestawiając lustro do drugiej pozycji przestawiłem dół lustra, gdy je ponownie ustawiłem i przeszedłem do drugiego kroku wyskoczył błąd bodajże przekroczenia czasu. Przed kolejnym krokiem zadbałem o to aby dół lustra już się nie mógł przesuwać. Po ponownym uruchomieniu kalibracji przeszły wszystkie kroki a w podsumowaniu zostało pokazane, ile i którymi śrubami regulacyjnymi należy przekręcić (u mnie było to dla śruby 1 1,25 obrotu w prawo, dla śruby 2 1,5 obrotu w prawo). Po regulacji nastąpiła kolejna procedura kalibracji, również cała przeszła a w podsumowaniu zostały pokazane kolejne wskazówki regulacji śrubami (śruba 1 0,25 obrotu w lewo, śruba 2 0,5 obrotu w prawo). Po drugiej regulacji kolejna procedura kalibracji zakończyła się już powodzeniem, błąd znikł, ACC działa. Także w moim przypadku wskazówki regulacji śrubami były całkiem ok. Na razie drugi dzień jazdy i błąd się nie pokazuje.

Wbrew moim wcześniejszym obawą kalibracja nie była taka straszna. Podsumowanie całego procesu kalibracji:
- potrzebujemy cyfrowej poziomicy (kupiłem najtańsza Yato za 74zł);
- ustawiamy lustro w odległości 120cm od radaru, równolegle do samochodu (ustawienie całego stanowiska zajęło mi ponad połowę całego czasu poświęconego na kalibrację);
- pierwsza pozycja lustra to 2 stopnie od pionu w stronę samochodu;
- druga pozycja lustra to pion;
- trzecia pozycja lustra to 2 stopnie od pionu od samochodu;
- pierwsza śruba regulacyjna to ta na górze, druga to ta na dole.

Dodaję schemat jak to u mnie wyglądało:

44976