Witajcie, dzisiaj montowałem grzałkę do silnika i pojawił się mały problem. W instrukcji do grzałki na zdjęciu znajduje się śruba, która coś trzyma (oznaczona cyfrą 2) i tą śrubą należy przykręcić grzałkę, natomiast u mnie w aucie nie ma ani śruby ani tego metalowego dynksu (zdjęcie). Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co to za śruba, co ona trzyma i czy można ją zamówić, jeśli tak to jaki ona ma numer? Dodatkowo jakby ktoś może mógłby podrzucić grubość tej blaszki którą trzyma ta śruba. Na razie ogarnąłem temat inną śrubą i podkładkami ale chciałbym dotoczyć dystans i założyć legitną śrubę.
I jeszcze pytanie z serii "głupich" - po co jest ta okrągłą guma na półośce? Dzięki za info.
43226
43227
GrandePunto8V
24-09-2023, 00:29
Co do samej śruby, to bez jaj. Dorosły chłop nie umie dobrać gwintu (średnica i skok) i długości?
Jedyne "utrudnienie" - może być tzw. drobnozwojny (w Castoramie nie kupisz na wagę).
Odnośnie elementu, to wygląda na klasyczny w rodzinie FIRE łącznik/usztywnienie/wzmocnienie między dyferencjałem, a blokiem.
Na przykładzie m.in. Grande: https://www.google.com/search?q=55222680+fiat
Nie każdy model to ma (lub zależy od silnika), ale coś w zamian powinno być, inna konstrukcja "lizaka" mocującego dyfer do belki, bardziej solidna.
Rozmiar śruby powinien być taki sam w całej rodzinie FIRE. Czyli można by spróbować z innego modelu wyciągnąć dane, numer części.
55199959: https://fiat.7zap.com/en/fpun/3j/19915m301000-099/100/3+10003-010+2-0/#6 Bo w tej bazie nie ma nowego Tipo (tylko stare z lat 80-90-tych).
PS
Chwila poszukiwania samodzielnego w internecie (zamiast zakładać tematy i zawalać forum).
Tipo 1,4 16V ma takie coś: http://fiatpunto.com.pl/post837330.html#p837330 !
Ta o tutaj fotografia: http://fiatpunto.com.pl/download/file.php?id=26549
Albo masz inną wersję (silnikową albo, że na rynek skandynawski - co to ma do rzeczy, nie wiem), albo brakuje tej części (ktoś zdemontował, zgubił baran). Ktoś z dostępem do współczesnego ePER on-line (są tacy na forum), niech potwierdzi, czy Tipo (od konkretnego roku) ma to mieć, czy już nie.
Guma na dłuższej półosi, to tłumik drgań (być może też jakieś "wyważenie", czy odbój w razie zerwania - jako drugo i trzeciorzędne funkcje). Bo dłuższa jest mniej sztywna, może mieć rezonans.
http://fiatpunto.com.pl/download/file.php?id=26549
http://fiatpunto.com.pl/download/file.php?id=26549&mode=view/20180505_163203.jpg
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.