PDA

Zobacz pełną wersję : EDC16c39 Skrzynia biegów / tempomat



Lk41
23-09-2023, 12:49
Witajcie.
Problem z moim ducato III 3.0 160KM Euro 4 i sterownikiem silnika Bosch EDC16C39 i skrzynią biegów. Potrzebuję wpisać / zaadaptować ECU aby widziało że skrzynia biegów w moim aucie to manual. Problem z niedziałającym tempomatem, kontrolką ASR. Jakiś czas temu wymieniałem ECU na czyste, poprzedni sterownik był uszkodzony. Teraz samochód nie widzi że ma skrzynie biegów manualną, skutkuje to między innymi tym że włącznik sprzęgła ma cały czas sygnał wciśnięty i nie działa tempomat (sygnału z tempomatu poprawnie rozpoznawane przez ECU) jednak przy braku informacji czy sprzęgło wciśnięte czy nie to i tak nie zadziała. Wiązka elektryczna sprawdzona, włącznik pedału sprzęgła wymieniony. Niestety problem w ECU - informacja o skrzyni "nierozpoznana". Pomoże ktoś jak tą skrzynię zaadaptować, dopisać do sterownika ? Ew. u kogo w. okolicach Częstochowy przeprowadzić taką operację ? Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi.

Braval
24-09-2023, 15:55
Kontaktowales sie z firmą "Ko-car" z Tych?

Lk41
24-09-2023, 18:47
nie, ale jeśli warto to się z nimi skontaktuje.

Lk41
03-10-2023, 08:06
Kontaktowales sie z firmą "Ko-car" z Tych?

Dzieki za kontakt, byłem u nich w sobote. Nietety nic sie nie zmieniło. Dostałem schematy i kontakt do osoby gdzie moge za miesiac odstawic auto jak sie nie uporam z problem. Obsługa rzeczowa i fachowa wiec dzieki bardzo za namiar.

Lk41
06-10-2023, 20:06
Temat na chwilę obecna ogarnąłem. Podzielę się z mającymi podobny problem tym co zrobiłem. Niestety prowizorka niezgodna ze schematem elektrycznym. Otóż pomierzyłem wszystko raz jeszcze i okazuje się że po zapłonie na pinie 79 ECU jest napięcie + 12V. Z dokumentacji wynika że ma tam być masa. To +12V leci sobie na pin 2 kostki przy pedale sprzęgła który po włączeniu sprzęgła ma odebrać +12V z pinu 4 kostki przy pedale sprzęgła które to dochodzi ze skrzynki bezpieczników złącze A pin 18. Więc nie ma siły z +12 i +12 po włączeniu sprzęgła nie da nigdy masy stąd informacja że sprzęgło ciągle wciśnięte i wali po oczach non stop komunikat ASR i Hill Holder niedostępne. Dodatkowo ta wkurzająca kontrolka od kontroli trakcji.
Uciąłem więc kabel przy pinie 4 kostki pedału sprzęgła i podałem mu masę ze śrubki... efekt ... nagle komputer odczytuje stan sprzęgła - wciśnięte / zwolnione. Kontrolka trakcji gaśnie, komunikat o ASR i Hill Holder znika. Problem w tym że sygnały odbierane są odwrotnie. Włącznik przy sprzęgle jest standardowo wciśnięty i ma stan rozwarty co skutkuje ciągłą informacją w ecu że sprzęgło wciśnięte. Po wciśnięciu dostaje masę i jest info że sprzęgło zwolnione. Kupiłem zatem włącznik hamulca 4 pin. Przepiąłem piny tak by w pozycji zwolnionej pokazywał zwarcie czyli dawal mase na pin 79 ecu. Wszystko ożyło. Tempomat zaczął działać. Zbędne komunikaty poznikały.
Niestety to rozwiązanie nie jest dla mnie satysfakcjonujące ponieważ: skrzynia biegów dalej jest jako niezaadaptowana, co powoduje że tempomat działa tylko na biegu 5. Na 3/4/6 nie. Tylko na piątym.
I tu pytanie: kto podpowie jak zaadaptować do ECU manualną skrzynię biegow, czy może np szukać ECU sprawnego (bo na moje oko jest popsute) i wrócić po bożemu połączenia w instalacji elektrycznej jak to wynika ze schematów. Dzięki za odpowiedzi.