PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty 1750 ,silnik buczy.



kubus1
21-09-2023, 16:00
Dzień dobry,
Croma 1,9 120 KM podczas jazdy i na postoju jeżeli obroty silnika są równo na 1750 silnik zaczyna buczeć, zarówno jeżeli obroty rosną i osiągają ten magiczny próg jak i spadają do 1750. Dzieję się tak tylko i wyłącznie w tym punkcie 1750.Sinik nie traci na mocy jedzie równo nie szarpie tylko buczy. Mam pytanie czy ktoś z Państwa spotkał się z takim przypadkiem?. Pozdrawiam Sławek.

lisekg
22-09-2023, 07:48
Po przekroczeniu około 1800 obrotów zamyka się zawór EGR. Poniżej tej granicy otwiera się.
Proponuję rozebrać i przeczyścić ale koniecznie rozebrać cewkę na zaworze ( tą czarną ) i dokładnie wypolerować rdzeń który pracuje wewnątrz i wyczyścić gniazdo.
Jak rozebrać cewkę znajdziesz w wielu miejscach na forach, sam kilka razy umieszczałem zdjęcia.

kubus1
22-09-2023, 17:17
Dziękuję za wskazanie kierunku w rozwiązaniu problemu, zabiorę się za to we wtorek. Po wykonanej naprawie dam znać czy pomogło.

kubus1
28-09-2023, 12:41
Cewka rozebrana, czyszczenie wykonane zgodnie z instrukcją ,rdzeń przepolerowany na rdzeniu zero wżerów i innych uszkodzeń, gniazdo rdzenia wyczyszczone - wszystko przesmarowane smarem ceramicznym. Problem niestety nie został wyeliminowany , silnik dalej buczy na progu 1750 obrotów.

iron64
28-09-2023, 21:17
Sprawdz poduszki silnika i skrzyni, jezeli będą ok, to coś ci rezonuje. Zdarza się, że przewód paliwowy koło filtra wyskakuje z obejmy swojej i nawala o bude.

kubus1
28-09-2023, 22:08
Dzięki za podpowiedź, dzisiaj zauważyłem że to buczenie dochodzi z dołu silnika i rezonuje mi przy pedałach , może rzeczywiście coś z poduszkami, muszę podjechać do mechanika.

kubus1
29-09-2023, 12:43
Rzeczywiście jedna z obejm była otwarta, ale niestety to nie to.

kubus1
17-10-2023, 20:27
Temat zakończony pozytywnie, powodem buczenia były dziury na łączeniu rury wydechowej z tłumikiem. Croma ma nową rurę końcową razem z tłumikiem.