PDA

Zobacz pełną wersję : Połaczenie multiecuscan z ducato 2.0 z roku 2013



pasiasty25
13-09-2023, 21:31
Witam, czy ktoś z obecnych tutaj łączył się multiecuscan z ducato 2.0 , jeżeli tak to czy to się udało ?
Komputer sterowniki wykrywa ale za diabły nie mogę się połączyć co może być nie tak??
Mam cały czas komunikat "odmowa dostępu do portu COM"
Bardzo mile widziane jakieś podpowiedzi.

Pozdro for all !!!

Braval
14-09-2023, 21:48
Jaką masz wersję MES-a? Wg. mnie masz zle skonfigurowane porty COM , lub zajety przez inne urzadzenie.Zobacz na stronie "multiecuscana", tam piszą co i jak skonfigurowac.:smile:

ochkarol
15-09-2023, 00:41
Może antywirus coś blokuje?

Braval
15-09-2023, 22:46
Wg, MES-a powinienes sie polaczyc , auto jest w bazie..danych

Ducato (typ 230)
1,9 DS/TDS Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| Poduszka powietrzna KL 3-pinowa
MY97 |INFO|DTC|PRM| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 230)
2.0 tj Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| Poduszka powietrzna KL 3-pinowa
MY97 |INFO|DTC|PRM| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 230)
2.0 JTD Wtrysk Diesel Bosch EDC15C7 CF3 (2.0, 2.3, 2.8) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM 3-pinowy
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| Poduszka powietrzna KL 3-pinowa
MY97 |INFO|DTC|PRM| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 230)
2,5 DS/TDS Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 230)
2.8 DS/TDS Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| Poduszka powietrzna KL 3-pinowa
MY97 |INFO|DTC|PRM| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 230)
2.8 JTD Wtrysk Diesel Bosch EDC15C7 CF3 (2.0, 2.3, 2.8) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| Automatyczna skrzynia biegów KL ELM 3-pinowa
ZF 4HP20 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ADJ| KL ELM 3-pinowy
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| Poduszka powietrzna KL 3-pinowa
MY97 |INFO|DTC|PRM| KL 3-pin
Fiat
Ducato (typ 244)
2.0 Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Bosch ABS 5.3 (4x4) |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Poduszka powietrzna Siemens MY99 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A2 P3
Fiat
Ducato (typ 244)
2.0 JTD Wtrysk Diesel Bosch EDC15C7 CF3 (2.0, 2.3, 2.8) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Poduszka powietrzna Siemens MY99 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A2 P3
Fiat
Ducato (typ 244)
2.3 JTD Wtrysk Diesel Bosch EDC15C7 CF3 (2.0, 2.3, 2.8) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Wtrysk Diesel (2.3, 3.0) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
Bosch ABS 8 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM A1 P1
Poduszka powietrzna Siemens MY99 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A2 P3
Fiat

Raffa
17-09-2023, 03:26
@Braval
Ducato 2013 to jest x250, a nie x230 ani x244. Facelifting był w 2011 roku.

Ale oczywiście wg strony multiecuscan.net powinno dać się połączyć w tej wersji do następujących modułów:

Fiat
Ducato (type 250) Facelift
2.0 Multijet Bosch EDC17C49 CF5/CF5+/EOBD Diesel Injection (2.0) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELM
Bosch ABS 9 |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELM
Bosch ABS 9 ESP |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELM
TRW Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELMA3
TRW Airbag 2 (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELMA3
TRW Airbag MY05 (Ep - PROXI) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT| ELMA3
SAGEM Power Steering |INFO|DTC|PRM| KLELMA3P12
Service Interval Reset |INFO|ADJ| ELMA3
Convergence Lauberhorn (Blue&Me) |INFO|DTC|PRM| ELMA3
Instrument Panel Marelli |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELMA3
Uconnect Radio/Nav 5" |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELMA3
Body Computer Marelli (250FL) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELMA3
CAN Info |INFO| ELMA3
CAN Monitor / Vehicle Settings |DTC|PRM|ADJ| A3
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELMA3
Denso climate control (Single zone) |INFO|DTC| ELMA3
Air suspension control Continental |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| ELMA3
Parking control Bosch |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ADJ| ELMA3

@pasiasty25 nic nie napisałeś o interfejsie. Kabel? czy bluetooth? jaki model?

Chocco
05-11-2023, 02:16
Połączysz się z tym autem tylko źle masz skonfigurowany interfejs

REDI1982
25-11-2023, 16:35
Mam to samo co kolega wyżej pisał tylko nie wiem co żle zrobiłem elm na kablu 327 u mnie wyglądało tak że zainstalowałem elm w domu bez podlaczenia pid komputer auta jak to wygląda prawidłowo czy to dobrze zainstalowane czy to musi być połączeniem z komputerem auta i dopiero zainstalować proszę o info bo nie wiem co jest nie tak ?dzięki

Braval
26-11-2023, 11:24
Poczytaj sobiehttps://www.multiecuscan.net/

Instalujesz program, apozniej podpinasz przez kabel do gniazda obd 2.Dalej program poprowadzi , wykryje moduly w aucie, znajdzie port "com". Wszystko jest opisane...:roll:

NORBERTII
08-01-2024, 20:32
Witam. Ja łączę się z Fiatem Ducato III Multijet 115 bez problemu. Żeby skonfigurować jnterfejs, najpierw trzeba zainstalować sterownik kabla, bez jego podłączenia do PC-ta. Zainstalować MES. Podłącz kabel Następnie, nawet bez podłączenia do auta uruchom MES-a. Przyciśnij klawisz funkcyjny F9, otwórz zakładkę, interfejsy i uruchom szukaj. Powinno znaleźć urządzenie nazwę i prędkość komunikacji (38400) oraz nr. portu COM. Może zajść potrzeba zmiany portu COM w menadżerze urządzeń, jeżeli będzie konflikt. Ja mam kabel dość nowy na procesorze STN 1170, a system znajduje go pod nazwą OBDLink (USB,bluetooth). Uruchom test i to wszystko. Bez podłączenia do auta ( ale z podłączonym kablem ), można przeprowadzić symulację klawiszem funkcyjnym F10 i łączyć się z poszczególnymi modułami. Pomaga to poznać strukturę sieci i poszczególnych modułów. W nich można znaleźć cenne pomiary np. sądy lambda, ciśnienia i dawki paliwa, wartości MAF, EGR czy różnicę ciśnień FAP. Te wartości można sobie wydrukować i na spokojnie przeanalizować co doskwiera naszemu autu. SUPER. A gdy opanujesz wszystko można podłączyć do auta. Uwaga. W moim wypadku starsza wersja ELM nie była rozpoznawana przez system i nie przechodziła testu, dlatego kupiłem nowszą wersję.
Pozdrawiam.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zapomniałem dodać, że do mojego auta, musiałem dokupić przejściówkę typ Żółty, aby diagnozować wszystkie moduły. Fiat ma wiele przejściówek OBDII do diagnozy- zależy to od rocznika i typu auta.