koral2287
08-09-2023, 14:47
Dzień dobry wszystkim,
posiadam Ducato 2.3 furgon, silnik 2.3 130 KM, model identyfikowany jako Ducato 35, rocznik 2015. Kupiłem go jako bazę na kampera i pomalutku zamierzam startować z projektem. Priorytetem była zdrowa buda, trafiłem na zadbany egzemplarz, wewnątrz i na zewnątrz blacharsko i lakierniczo igiełka (z drobnym minusem - ale to już ośmioletnie auto). Z wad to na pewno fakt, że nie jest to model maxi. No właśnie, chciałbym się Was, drodzy forumowicze poradzić.
1. Czy można zmienić aktualne 15" koła na szesnastki z maxi bez większych przeróbek? Sądzę, że tak, bo nadkola na to oczywiście pozwalają, no i przy obecnych prędkościomierz strasznie zawyża (przy licznikowych 100 km/h GPS pokazuje 88-89 km/h) - więc przypuszczam, że po założeniu szesnastek wskazania będą sporo bardziej precyzyjne, więc w tym obszarze niczego nie trzeba będzie zmieniać/przeprogramowywać.
2. Maxi oznacza też inny układ hamulcowy, który chciałbym oczywiście założyć - ale czy różnica dotyczy tylko tarcz, zacisków i klocków, czy także pompy hamulcowej, ABS-u, etc.?
3. Zawieszenie tylnej osi w maxi ma inne (podwójne) resory - to nie problem jak mniemam? Po prostu wyjmujemy standardowe i zakładamy "te wzmocnione"?
4. Co z tylną osią? Jest taka sama w maxi?
5. O czym jeszcze muszę pamiętać, co jeszcze muszę wymienić?
6. W aucie docelowo wylądują też poduszki pneumatyczne, bo zabudowa kamperowa będzie ciężka (bez zaskoczenia). W razie czego, to mogę pneumatykę montować jeszcze przed powyższymi przeróbkami, czy lepiej poczekać, aż wszystko co powyższe zostanie wykonane?
O dziwo, w Internecie nie natknąłem się na podobną problematykę. Prosiłbym o merytoryczne rozwianie wyżej opisanych wątpliwości.
posiadam Ducato 2.3 furgon, silnik 2.3 130 KM, model identyfikowany jako Ducato 35, rocznik 2015. Kupiłem go jako bazę na kampera i pomalutku zamierzam startować z projektem. Priorytetem była zdrowa buda, trafiłem na zadbany egzemplarz, wewnątrz i na zewnątrz blacharsko i lakierniczo igiełka (z drobnym minusem - ale to już ośmioletnie auto). Z wad to na pewno fakt, że nie jest to model maxi. No właśnie, chciałbym się Was, drodzy forumowicze poradzić.
1. Czy można zmienić aktualne 15" koła na szesnastki z maxi bez większych przeróbek? Sądzę, że tak, bo nadkola na to oczywiście pozwalają, no i przy obecnych prędkościomierz strasznie zawyża (przy licznikowych 100 km/h GPS pokazuje 88-89 km/h) - więc przypuszczam, że po założeniu szesnastek wskazania będą sporo bardziej precyzyjne, więc w tym obszarze niczego nie trzeba będzie zmieniać/przeprogramowywać.
2. Maxi oznacza też inny układ hamulcowy, który chciałbym oczywiście założyć - ale czy różnica dotyczy tylko tarcz, zacisków i klocków, czy także pompy hamulcowej, ABS-u, etc.?
3. Zawieszenie tylnej osi w maxi ma inne (podwójne) resory - to nie problem jak mniemam? Po prostu wyjmujemy standardowe i zakładamy "te wzmocnione"?
4. Co z tylną osią? Jest taka sama w maxi?
5. O czym jeszcze muszę pamiętać, co jeszcze muszę wymienić?
6. W aucie docelowo wylądują też poduszki pneumatyczne, bo zabudowa kamperowa będzie ciężka (bez zaskoczenia). W razie czego, to mogę pneumatykę montować jeszcze przed powyższymi przeróbkami, czy lepiej poczekać, aż wszystko co powyższe zostanie wykonane?
O dziwo, w Internecie nie natknąłem się na podobną problematykę. Prosiłbym o merytoryczne rozwianie wyżej opisanych wątpliwości.