Zobacz pełną wersję : Fiat Croma 1.9 150km POMOCY!!
Adamski39
31-07-2023, 18:54
Witam. Ostatnio w moim samochodzie zrobilem regenerację wtrysków ponieważ samochód szarpał przy dodawaniu gazu. Komputer podpięty wykrył dwa błędy z dpf i z wtryskiem 3. Po regeneracji okazało się że dalej ma problem i szarpie gdy zapala się kontrolka zolty trojkat w kółku. Potem mechanik stwierdził że to wina kolektora ssacego, 2 klapy były urwane. Mechanik zrobił to , zaślepił i wyrzucił z komputera powymieniał na nowe wtyczki. Niestety po przejechaniu 50km samochód znowu zacza szarpać. Okazało sie że teraz wywaliło 4 błędY:
1.AWARIA OBWODU W RECYLKULACJI SPALIN
2.NIEWYSTARCZAJACY PRZEPLYW GAZÓW w UKLADZIE RECYLKULACJI SPALIN
3.CZUJNIK CISNIENIA FILTRA CZĄSTECZEK STAŁYCH OBWOD WYSOKONAPIĘCIOWY
4 AWARIA OBWODU WTRYSKIWACZY CYLINDER3.
Teraz pytanie co moze byc przyczyną tego że tak się dzieję.? Wtryskiwacze zrobione oraz kolektor ssacy zaślepiony i wywalony z komputera. Czy to wina EGR? Jego też trzeba zaślepić i wywalić z komputeraz czy to wina wiązek? Jakiś kabel bądź przekaźnik urwany, uszkodzony.
piniasty
31-07-2023, 20:37
Trzeba bylo od kabelkow zaczac. Kostka na wtrysku 3. Liczymy od lewej. Tez to mialem i wymienilem.
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Tutaj kłania sie podstawa czyli najpierw czyszczenie wszystkiego. Skoro wtryski były regenerowane to je można póki co wykluczyć. Skoro klapy wyjete to i kolektor powinin być już wyczyszczony. Teraz został demontaż kompletnego EGR czyli zawór i rurki i czyszczenie tego. Potem poskładać i dalej diagnozować. Dobrze było by po prostu zrobić logi parametrów i dopiero wtedy działać.
piniasty
31-07-2023, 20:57
Przy EGR jest taki otwor czujnika, warto go wyczyscic tez
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Adamski39
01-08-2023, 00:19
EGR też był juz czyszczony
Piszesz też że pojawia sie ciagle błąd 3 wtryskiwacza wiec moze trzeba sprawdzić kable tak jak kolego pisał wyżej
A klapy urwały się i wpadły do środka?
Jeżeli tak to masakra.... :mad:
Adamski39
01-08-2023, 23:02
Nic nie urwało się i nie wpadło. Kupiłem zaślepki do EGR. W czwartek jade do mechanika zaślepić i wywalić z komputera. Zobaczymy czy pomoże jeśli nie to biorę się za kable i przewody.
Ja bym najpierw poszukał w kablach skoro błąd wtryskiwacza pojawia sie ciągle. Gdyby nie ten błąd to ok zaślepienie egr miało bu jakiś sens, a tak skoro wszystko poczyszczone to przeszedłbym do kabelków. Poza tym znajdź mechanika a nie wymieniacza. Podpięcie komputera i choćby logi na jałowym biegu wskazały by już czy to czujnik różnicy ciśnienia jest walniety czy egr świruje i można by zobaczyć po korektach jak zachowuje sie ten 3 wtryskiwacz skoro wali błędem.
Adamski39
09-08-2023, 04:51
Witam. Piszę ponownie ponieważ jestem po wyjeciu i kompletnym demontażu EGR razem z zaślepieniem blaszkami i wywaleniem z komputera. Niestety po przejechaniu kilkunastu km dalej samochód w trakcie jazdy szarpie. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wywala błąd ABS ESP Hill holder unaviable i zapala się kontrolka zolty trójkąt w kółeczku.
Witam. Piszę ponownie ponieważ jestem po wyjeciu i kompletnym demontażu EGR razem z zaślepieniem blaszkami i wywaleniem z komputera. Niestety po przejechaniu kilkunastu km dalej samochód w trakcie jazdy szarpie. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wywala błąd ABS ESP Hill holder unaviable i zapala się kontrolka zolty trójkąt w kółeczku.
Ten błąd powoduje uszkodzony czujnik ABS w lewym przednim kole.
piniasty
09-08-2023, 14:09
Weż się za te kabelki jak ci piszemy a nie wymieniaj pół auta.
Adamski39
10-08-2023, 08:57
Witam. Samochód pojechał wczoraj na warsztat i będą sprawdzać cala instalacje kable. Zobaczymy czy tutaj tkwi w tym wszystkim problem ze tak się dzieje.
Adamski39
10-08-2023, 11:50
Oto błędy po podpięciu pod komputer:
P0203
Awaria obwodu wtryskiwaczy - Cylinder 3
P2455
Czujnika ciśnienia A filtra cząstek stałych - Obwód
wysokonapięciowy
P2014
Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch - Circuit
Malfunction (Bank 1)
P0480
Awaria Wentylatora 1 w obwodzie sterowniczym
P2008
Przewód wlotowy rozgałęziony w obwodzie sterowniczym
(Pas 1) - Obwód otwarty
Nie potwierdzone kody
P0203
Awaria obwodu wtryskiwaczy - Cylinder 3
steffanson
11-08-2023, 23:44
Sprawdź akumulator i oczywiście tak jak koledzy pisali kable i wtyczki.
Adamski39
12-08-2023, 01:28
To moze to być też przez akumulator że tak się dzieje?
Pandemic88
12-08-2023, 09:41
Może być również przez niesprawny akumulator,później posprawdzaj wtyczki i przewody czy aby się gdzieś coś nie przetarło lub zaśniedziało.
Na początku wątku napisałeś że dwie klapki w kolektorze były wyrwane, teraz że nie więc ja się w tym gubię....
Masz ewidentnie problem z 3 wtryskiwaczem i od tego należy zacząć. Jeżeli wtyczka była wymieniona to być może gniazdo w wtryskiwaczu jest już wypalone i tylko jego wymiana pomoże...
Wymień/zregeneruj 3 wtryskiwacz a wszystkie inne błędy są generowane przez nierówną pracę silnika.
piniasty
31-08-2023, 18:41
Jakieś postępy?
Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.