PDA

Zobacz pełną wersję : Witam, po długiej przerwie i proszę o pomoc rozkodowanie i klima



lelek1980
30-07-2023, 20:44
Jak w temacie

Zakupiłem Grande Punto 2009 rok, proszę o pomoc w rozkodowaniu jaki tam jest faktycznie silnik. Poza tym że 1.4 77KM to mam jescze takie oznacznia na DR: Fiat 199 -BXB1A, - 03C

Dodatkowo przy wymianie filtrów - kabinowy, stary wyciągąłem pikuś że czrny ale mokrawy. wsadziłem rękę a tam ta chhłodniczka czy ogrzewacz czy cos nie jestem pewny mokrawe i zapach stęchlizny w srodku, co sugerujecie od czego i jak zacząć?

Z góry dziękuje za pomoc

Pioner
31-07-2023, 10:49
Silnik 1.4 8V, kod silnika BXB1A, 8 zaworów, pasek rozrządu, zawory regulowane płytkami.

Chłodniczka to parownik klimatyzacji, jeżeli używasz/używałeś klimy to normalne, że jest mokry. Filtr jest bardzo blisko parownika i może być wilgotny. Na początek wymień filtr, zapewne zapach stęchlizny zniknie, jeżeli nie zniknie, to zostaje mycie parownika.

GrandePunto8V
02-08-2023, 05:20
Więcej szczegółów być może ePER by powiedział po numerze VIN (jak chcesz podaj tu publicznie, czy na prywatną wiadomość).
Bo te "199..." to kod nadwozia tylko.

Co do klimy, to syf (liście itp.) przy wymianach filtra zawsze leci i zostaje w środku, zbiera się. Doczyścić jest to ciężko. Na pewno żadne pianki nie poradzą sobie (będzie minimalnie lepiej, ale teraz zamiast stęchlizny/pleśni będzie waliło też pół na pół zapachem do kibla, taka różnica).

krowka1978
02-08-2023, 12:12
Co do klimy, to syf (liście itp.) przy wymianach filtra zawsze leci i zostaje w środku, zbiera się.
W GP chyba nie potrafili umieścić w bardziej beznadziejnym miejscu tego filtra - Denso ciekawie to wymyśliło, żeby tylko ich wiatraki podczas awarii nie upalały kostek przy automatycznej klimie :mad: Wymiana filtra bez uszkodzenia graniczy z cudami wiankami. Kunszt inżynierii w tym temacie ma również wpływ na trwałość wentylatora, który niczym przed syfem chroniony nie jest. Dwa miesiące temu wymieniałem, bo kolejny raz padł, to już 3, co prawda na 16 lat. W 500X już potrafili zrobić poprawnie przed wiatrakiem (po 6 latach i 95tyś.km wiatrak czyściutki).
Warto też sam wiatrak zdemontować i przedmuchać, niespodzianki na bank tam leżą.

lelek1980
05-08-2023, 22:27
Macie racje wymieniłem fitr, KOSMOS!. Podszybie wyczyszczone, przedmuchana komora filtra kabinowego, odgrzybiacz w areozolu wteż użyty, dywaniki suche. Wsadziłem rękę w miejsce filtra i ta chłodniczka mokrawa ale delikatnie ją pprzycisnąłem. to jakby przeciekała.

Odnośnie dostępu to wiatraka jakieś filmiki czy instrukcje macie?

Jeszcze pytanie czy te modele mają instalacje fabryczne pod światła przeciwmgielne? pod hak, i ewentualnie czujniki parkowania?

lelek1980
05-08-2023, 23:56
I jeszcze takie pytanie odnośnie ceny takiego sprzetu. Przepłacone wiem. 1,4 8v , krajowka z udokumetowanym przebiegiem 123tys km, 1 własciciel od nowosci, kobieta, Poza tą klimą, przy oględzinach wycieki od strony rozrzadu, i połos ale po wymyciu jest przywoicie, po ok 1500 km, auto zadbane, przyciski trochu poblaknięte ale biorąc pod uwagę czas rozpuszczalników na palcach po pandemi to producent nie miał szans tego przewidzieć :) Jak wyglądałaby uczciwa cena w realiach... Podkreślam uczciwa... Bez korozji, podłoga jak z fabryki, jedyny mankament, schodzacy lakier z plastików. Proszę o opinię rzetelną nie że ktoś jak to sprzedający , jak najdrożej, a kupijący jak najtaniej, nie mówiąc o handlarzach

lelek1980
19-09-2023, 19:39
Dziekuję za porady. smród zniknął.

Teraz kolejne pytanka. :)
1. Czy GP krajówka, posiadała wypuszczoną instalacje pod światła przeciwmgielne?
2. Czy jest ktoś skłonny doradzić naprawy blacharsko lakiernicze? Wjechali mi w drzi tylne, a rzeczocoznawca wycenił szkode na 2700, sugerując w kosztorysie oczywiście online po zjęciach, wymiane poszycia. Wspomnę że mimo że 2009r. auto w oryginale!. a co niedawno zauważyłem, przy woskowaniu że jest szpara górą ok. 5 - 7mm
3. ewentualny montaż haka z modułem czy nie wymagane?
4. Jak już wspomniałem auto nie zgnite , rzec z fabryki, jaka konserwacja jakie koszty?
5. Jak zabezpieczyć przypadłości schodzącego lakieru bezbarwnego? Z tego co wiem, to taka wade miały fiaty ,

steyr
20-09-2023, 08:54
Ad. 1 Wątpliwe, chyba że auto z zachodu. Otwierasz maskę i sprawdzasz czy są wolne wtyczki pod reflektorami.
Ad. 2 Bez zdjęć szkody to można wróżyć. Same drzwi uszkodzone? Zawsze możesz spróbować kupić używki pod kolor. Obecnie ceny za lakierowanie 1 elementu w mojej okolicy to przedział 700-800pln.
Ad. 3 Hak z modułem. Montowałem hak z modułem do Punto 2 i ostatnio u siebie do Tipo, zawsze wybieram wersję z modułem. Pomijasz problem błędu żarówek i itp. W Tipo to już inna sprawa, tam żarówka 1 włóknowa spełnia funkcję postojówki i świateł stopu.
Ad. 4 Temat rzeka, same środki w zależności jakie wybierzesz przedział 500-1000pln. Osobiście stosuje Valvoline Tectyl.
Ad. 5 Ale już schodzi klar, czy po prostu chcesz zjawiska uniknąć?

1.4 8v silnik, jak masz lpg to pamiętaj o regulacji luzu zaworowego. Jak tylko PB to tam luz się tylko zwiększa przeważnie, i silnik zaczyna klekotać.

krowka1978
20-09-2023, 09:11
5. Jak zabezpieczyć przypadłości schodzącego lakieru bezbarwnego? Z tego co wiem, to taka wade miały fiaty ,
Mam mojego od nowego przez 16,5 roku, lakier bezbarwny nie schodzi, nie jest mi znany ten problem.

lelek1980
20-09-2023, 19:09
Ad. 5 Ze zderzaków schodzi blacha poza jednym małym punktem ok. zabezpieczyć myślę

lelek1980
26-04-2024, 21:28
minęło troche... wreszcie wiosenne porządki.
Co do smrodu i mokrego filtra. filtr kosmos syf a przejechane 10 tys . ale suchy. Powód jaki podejrzewam to syf na podszybiu i sciekało do filtra. w miedzy czasie był problem z zaparowanymi szybami zobaczymy jak teraz.

Kiedyś było prościej... zatkane odpływy podszybie otwirasz maske i czyścisz, a nie robierasz tylu rzeczy żeby się tam dostać :(

lelek1980
04-05-2024, 22:18
Wszystko ok. jednak pozostałości wody , mokradła było przyczyną teraz suchutko i czyściutko :D