PDA

Zobacz pełną wersję : Ścięty klin koła wału, brak możliwości zrobienia dwóch obrotów wałem. 1.9 jtdm 150km



Maxo319
17-07-2023, 21:41
Witam was, męczy mnie jedna sprawa. Zacznę od początku. Jadę samochodem, nagle wyskoczył check engine i silnik zdecydowanie pogorszył kulturę pracy, zawracam i alfa zgasła, próbuję odpalić, kręci i nie odpala, próbuje jeszcze raz i odpaliła. Po powrocie do domu (ok 6-9km) podpiąłem komputer, zapisały się dwa błędy (P0016 i P0340) synchronizacja wałka do wału porównanie sygnałów błędne i czujnik położenia wałka nieważny sygnał. Idąc tym tropem kupiłem nowy czujnik wałka, wymieniłem, próbuję odpalić i odpaliła ale dalej chodziła jakby miała się zaraz rozlecieć. Czytając wątki na forum przeczytałem że klin na kole wału mógł się ściąć. Dobrałem się do rozrządu ( znaki się zgadzały) demontuję koło wału i bingo ścięty klin. Kupiłem dzisiaj nowe koło, zamontowałem, poskładałem rozrząd i spróbowałem wykonać ręcznie 2 obroty wałem. Kręcę i kręcę a po wykonaniu jednego obrotu (względem koła wałka) nagle staje i nie chce się obrócić dalej (jakby coś się blokowało) Co to może być? Dodam że Alfa dojechała do domu o własnych siłach ale zdecydowanie brakowało jej mocy.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Wiem że samochód to Alfa ale silniki są identyczne z grupy fiata, więc liczę na waszą pomoc :)

Alfa 159 1.9 jtdm 150KM

Braval
17-07-2023, 23:18
Rozrzad zle zlozony...Trza zdjac pasek, przekrecic walem.

lisekg
18-07-2023, 10:12
Witam was, męczy mnie jedna sprawa. Zacznę od początku. Jadę samochodem, nagle wyskoczył check engine i silnik zdecydowanie pogorszył kulturę pracy, zawracam i alfa zgasła, próbuję odpalić, kręci i nie odpala, próbuje jeszcze raz i odpaliła. Po powrocie do domu (ok 6-9km) podpiąłem komputer, zapisały się dwa błędy (P0016 i P0340) synchronizacja wałka do wału porównanie sygnałów błędne i czujnik położenia wałka nieważny sygnał. Idąc tym tropem kupiłem nowy czujnik wałka, wymieniłem, próbuję odpalić i odpaliła ale dalej chodziła jakby miała się zaraz rozlecieć. Czytając wątki na forum przeczytałem że klin na kole wału mógł się ściąć. Dobrałem się do rozrządu ( znaki się zgadzały) demontuję koło wału i bingo ścięty klin. Kupiłem dzisiaj nowe koło, zamontowałem, poskładałem rozrząd i spróbowałem wykonać ręcznie 2 obroty wałem. Kręcę i kręcę a po wykonaniu jednego obrotu (względem koła wałka) nagle staje i nie chce się obrócić dalej (jakby coś się blokowało) Co to może być? Dodam że Alfa dojechała do domu o własnych siłach ale zdecydowanie brakowało jej mocy.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Wiem że samochód to Alfa ale silniki są identyczne z grupy fiata, więc liczę na waszą pomoc :)

Alfa 159 1.9 jtdm 150KM

Ścięcie klina na wale zazwyczaj oznacza że coś zablokowało wałek... Klapka wpadła do środka cylindra? Jeżeli tak to na 99 % oberwały zawory...
Proponuję sprawdzić kamera inspekcyjną co jest w cylindrach i czy przypadkiem zawory nie są pogięte i jeżeli to silnik 16V to dźwigienki popękały i trzeba zdjąć górną osłonę wałka i sprawdzić co się stało...
Jeżeli miałeś dużo szczęścia nic się nie stało to tylko źle ustawiłeś rozrząd. Jak nie masz blokad do tego silnika to teraz trudno będzie to zrobić. Jeżeli wał się blokuje to tłoki opierają się o zawory i nie wolno tego uruchamiać!!! Wypożycz/kup blokady i ustaw rozrząd jak należy.
tu masz https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-alfa-fiat-opel-1-6-1-9cdti-2-0jtd-11951485361?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17996352432&gclid=Cj0KCQjw8NilBhDOARIsAHzpbLBwna5pmvJsXtMRpTVl GjbSPJd4lsN5md2axvcq0KCANJC6WUw7xk4aAiSxEALw_wcB

Maxo319
19-07-2023, 18:39
Ścięcie klina na wale zazwyczaj oznacza że coś zablokowało wałek... Klapka wpadła do środka cylindra? Jeżeli tak to na 99 % oberwały zawory...
Proponuję sprawdzić kamera inspekcyjną co jest w cylindrach i czy przypadkiem zawory nie są pogięte i jeżeli to silnik 16V to dźwigienki popękały i trzeba zdjąć górną osłonę wałka i sprawdzić co się stało...
Jeżeli miałeś dużo szczęścia nic się nie stało to tylko źle ustawiłeś rozrząd. Jak nie masz blokad do tego silnika to teraz trudno będzie to zrobić. Jeżeli wał się blokuje to tłoki opierają się o zawory i nie wolno tego uruchamiać!!! Wypożycz/kup blokady i ustaw rozrząd jak należy.
tu masz https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-alfa-fiat-opel-1-6-1-9cdti-2-0jtd-11951485361?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=17996352432&gclid=Cj0KCQjw8NilBhDOARIsAHzpbLBwna5pmvJsXtMRpTVl GjbSPJd4lsN5md2axvcq0KCANJC6WUw7xk4aAiSxEALw_wcB

Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam nic niepokojącego (przesyłam foto) w jakim zakresie powinny chodzić te popychacze ?

Link do foto : https://ibb.co/ry6dsCV

lisekg
20-07-2023, 14:20
Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam nic niepokojącego (przesyłam foto) w jakim zakresie powinny chodzić te popychacze ?

Link do foto : https://ibb.co/ry6dsCV

Nie widzę aby dźwigenki oberwały, na zdjęciu są całe. Gdy zawory dostaną od tłoku to zawsze w tym silniku pękają te dźwigenki więc ustaw rozrząd na blokady i wszystko powinno być OK.