Zobacz pełną wersję : TIPO T-JET błąd P2195
Mcgregor
14-07-2023, 14:45
Kupiłem Fiata Tipo 1,4 T-jet z 2017 roku z przebiegiem 86tyś km , aktualnie mam 90 tyś km. Podczas wyjazdu wakacyjnego wyświetlił mi się komunikat skontroluj silnik oraz informacja że system start stop niedostępny i kontrolka czek engine. zapalenie się komunikatów nie wpłynęło zauważalnie na pracę silnika i dojechałem około 200km do punktu docelowego i udałem się do warsztatu gdzie podpięto komputer i stwierdzono błąd P2195 czyli zakłócenie pracy sondy nr 1 przed katalizatorem. Po skasowaniu błędu auto jeździło normalnie i nawet kilkadziesiąt kilometrów po górach nic się nie działo. W drodze powrotnej z urlopu błąd zapalił się ponownie. okoliczności wystąpienia problemu były takie same w obu przypadkach. Jazda autostradowa 120kmH później 40 minut postoju i czek po 3 km po ruszeniu w trasę . Temperatura otoczenia 30 stopni celsjusza. wyświetlenie czeka engine bez wpływu na jazdę. Po uruchomieniu na gorącym silniku trochę nierównomierne obroty biegu jałowego. Po dojechaniu do domu błąd P2195 dał się odczytać i skasować przez aplikację PRESTON i czip V-GATE. Na ta chwilę nie powrócił. na krótkich odcinkach nie występuje. Auto jeździ poprawnie , oleju nie bierze i przyspiesza poprawnie. Spalanie 7 litrów na 100 w normie. Pytanie co mu może być? dopiero po zakupie znalazłem informacje żę T-Jet ma wadę fabryczną pękających kolektorów zintegrowanych z turbiną. Co szanowni użytkownicy Fiatów TIPO myślicie . Proszę o sugestie.
krowka1978
14-07-2023, 14:52
T-Jet ma wadę fabryczną pękających kolektorów zintegrowanych z turbiną.
T-Jet nie ma kolektora zintegrowanego z turbiną. W IHI pękają korpusy turbin.
Mcgregor
14-07-2023, 15:55
T-Jet nie ma kolektora zintegrowanego z turbiną. W IHI pękają korpusy turbin.
To akurat dobra wiadomość że kolektor jest oddzielny od turbiny. Wiadomo o co chodzi z tym pękaniem kolektorów? Niby wprowadzono zmodyfikowane kolektory z nacięciami ale pytanie kiedy i czy w 2017 roczniku mam poprawiony czy nie? Turbina musi być ok bo wyświetlanie błędu P2195 nie ma wpływu na pracę silnika. Mechanik sugeruje zacząć od wymiany pierwszej sondy lambda.
Panie jakby dzisiejsze samochody miały jedynie taką przypadłość jak pękający kolektor to by wszyscy byli szczęśliwi. Branża idzie z postępem i teraz pękają bloki silnika, głowice, ewentualnie zapycha smok pompy oleju strzępami gumy z rozrządu. Jak błąd sondy to wymień sondę drogie to nie jest i łatwe do roboty. Drugi w kolejności jest sklad mieszanki i tu juz gorzej.
Było na forum sporo razy, sonda do wymiany. Aby to potwierdzić zamień miejscami 1 z 2 bo są takie same i patrz czy ten błąd na drugiej się pojawi. Zacznij od najprostszych i sprawdzonych rzeczy.
Mcgregor
14-07-2023, 22:42
Dziękuje za radę. Zaprzyjaźniony mechanik mówi to samo . Kupię nową sondę boscha i zobaczę co będzie. Na krótkich odcinkach auto jeździ przyzwoicie problem wystąpił na autostradzie dwa razy przy identycznych okolicznościach.
Mcgregor
19-09-2023, 21:29
Witam. Mimo wymiany sondy na nową błąd 2195 powraca zawsze w tych samych okolicznościach. Trasa kilkaset kilometrów , krótka przerwa w podróży i kilka kilometrów po wznowieniu jazdy. na krótkich odcinkach problem nie występuje. zapalenie się błędu 2195 nie ma wpływu na ogólną sprawność auta i daje się skasować testerem Vigate i aplikacje preston. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co mu może dolegać? możę to być jakaś bzdura jak uszkodzony jakiś czujnik albo wiązka elektryczna a nikt nie nie jak naprawić auto.
Masz lpg? Skoro zainwestowałeś w nową sondę, to podmień sondy miejscami i sprawdź co się dzieje czy pojawią się inne błędy. Miałem ten sam błąd który później przeszedł w P0036 i wymieniłem sondę za katem i problem znikł. I mam spokój od 120tkm. Zintegrowane kolektory wydechowe z turbinami to pomyliłeś Fiata z Oplem A14NEL, A14NET. Tipo tjet ma po zmianowy kolektor bez wad, jedyni korpus turbiny może pęknąć ale większość ma pęknięte korpusy i jeździ bez objawów.
Mcgregor
20-09-2023, 12:57
Nie mam LPG tylko benzyna. Przebieg 91000 . Dzwoniłem do Fiata w Szczecinie to powiedzieli że problem jest im znany ale wymieniają obie sondy na raz, następnie wiązkę silnika a na końcu jak nie pomoże cały komputer silnika. Więc tam mi nie pomogą. Wymieniają po koleji za 10 tysięcy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wyświetlenie tego błędu występuje zawsze w tych samych okolicznościach. Kilkaset kilometrów trasy, przerwa i postuj i wznowienie podróży na rozgrzanym aucie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wyświetlenie błędu nie ma wpływu na ogólną sprawność auta. Myślę jeszcze nad wymianą drugiej sondy i o założeniu emulatora w miejsce pierwszej. Wygląda na to że kupiłem auto niespodziankę i nikt nie wie co mu dolega.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Udało mi się ustalić jeden konkret. W serwisie Fiata w Gorzowie szef serwisu poinformował mnie że błąd sondy Lambda nr 1 oznacza konieczność wymiany sondy nr 2 za katalizatorem bo w sterowniku silnika są zamienione miejscami i mają na to notę serwisową.
JackTheNight
20-09-2023, 14:56
Ja wiem że ze na ten błąd p2195 była akcja serwisowa
zmiany oprogramowania centralki silnika.
Ciekawe czy polegajacy na zamianie przyporządkowania sond. Bo wtedy mozna sobie zamienić piny we wtyczce sterownika ;-). Wgl to idzie łatwo sprawdzić torquem itp. czy sygnały z sond chodzą
JackTheNight
20-09-2023, 23:23
No nie :)
Komputer dobrze odczytuje sygnały z sond, i wie która jest która.
Tylko ma problem z pokazaniem błędu, bo widzi błąd sondy 2, a pokazuje blad sondy 1.
Takze zmiana pinów nic nie da, a wręcz pogorszy, bo od razu wyjdzie błąd przy nawet sprawnych sondach
Aktualizacja softu komputera silnika jest potrzebna.
Ale jak sie o tym wie to idzie chyba z tym żyć ;-)
Masz lpg? Skoro zainwestowałeś w nową sondę, to podmień sondy miejscami i sprawdź co się dzieje czy pojawią się inne błędy. Miałem ten sam błąd który później przeszedł w P0036 i wymieniłem sondę za katem i problem znikł. I mam spokój od 120tkm. Zintegrowane kolektory wydechowe z turbinami to pomyliłeś Fiata z Oplem A14NEL, A14NET. Tipo tjet ma po zmianowy kolektor bez wad, jedyni korpus turbiny może pęknąć ale większość ma pęknięte korpusy i jeździ bez objawów.
Proponuje zrobić reset parametrów adaptacyjnych - co jest zresztą napisane w procedurach w alfaobd, że po każdej wymianie sondy bądź katalizatora trzeba ją wykonać.
Mcgregor
21-09-2023, 01:00
muszę wymienić drugą sondę według rady serwisu. zamawiam boscha 0 258 030 04H bo taką zamontowałem przed katalizatorem. jak mam wykonać reset parametrów adaptacyjnych? za wgranie nowego softu Fiat skasuje mnie z 1000 zeta. oni za samo podpięcie komputera życzą sobie 300 zeta
Podmień sama sondę, bez kombinowania. U siebie tak zrobiłem, w dodatku zamontowałem używkę za 30pln i nie ma problemu od ponad 120tkm.
Mcgregor
21-09-2023, 14:51
używkę to mogę kupić tak samo uszkodzoną jak mam a mechanikowi muszę zapłacić za usługę. serwis fiata też dla potwierdzenia że sonda za katalizatorem jest uszkodzona kazał mi je zamienić miejscami i jak następnym razem wyświetli się błąd P0036 to będzie pewne żę sonda jest walnięta ale sam tego nie wymienię bo nie mam kanału aby zdemontować dolną sondę . jak pojadę do mechanika raz mu zapłacę i będę miał obie wymienione na nowe. pytanie tylko czy to rozwiąże problem z autem. ASO fiata twierdzi że jak wymiana obu sond nie pomoże następnie wymieniają wiązki silnika a następnie komputer silnika ale to sprawy idące u nich w tysiące ... jeszcze pozostaje kwestia katalizatora czy uszkodzony nie jest. na tą chwilę jestem rozczarowany i wk... zakupem tego tipo. T-Jet w opiniach uchodzi za silnik topowy w fiaciei i tym się sugerowałem kupując to auto. Oby wymiana sondy załatwiła sprawę bo lipa będzie.
Silnik to jedno a wiązki, sterownik to drugie. A sondy to już wgl z fiatem nie mają nic wspólnego bo produkuje je bosch czy inne delphi. Ale jak slysze ze ze trzeba wymienic wiązkę a nikt nie pomyslal o tym żeby sprawdzić obwód w newralgicznych punktach to nie mam pytań. Coś na zasadzie skaleczyłeś się w palec utniemy ci nogę. Sam mialem podobny problem tyle ze nie dzialaly obie sondy i kilka czujników. I to co piszesz potwierdza moją teorię że gdybym sam z odrobiną cierpliwości nie znalazł miejsca w którym nie ma styku to tacy "mechanicy" puscili by mnie z torbami. A wgl tak jak pisalem sciagnijntorque kup intergejs bt za 10 zl i sprawdz na wykresie czy sondy chodzą. W stanie ustalonym cyklicznie mieszanka bogata- uboga, przy bucie bogata itp. bo nie wiadomo dokladnie kiedy ten blad jest generowany bo check moze sie zapalac wgl w innym momencie.
Mcgregor
22-09-2023, 21:37
A gdzie nie miałeś styku? Przejrzałem to forum i widzę co niektórym sondy padły przy 7 czy 14 tysiącach km na gwarancji więc co dopiero po 90 tysiącach km. czekam na termin do mechanika i wymieniam sondę za katalizatorem na taką samą jak wymieniłem przed katalizatorem czyli boscha. Ciekawe jak to możliwe że tureckie rączki coś namieszały że fiat przyznaje się że kody mogą być zamienione powinno być że sonda przed katalizatorem to P2195 a za katalizatorem P0036 i niepotrzebnie wymieniłem przez to pierwszą . Sam nic nie będę kombinował bo nie mam o tym pojęcia. Auto jeździ przyzwoicie i gdybym w dłuższe trasy nie jeździł to nie wiedziałbym że mam jakiś problem bo na krótkich odcinkach żaden problem nie występuje. Błąd wyświetla się zawsze po trasie kiedy robię przerwę i po ponownym rozruchu na ciepłym silniku. Gdybym na drugi koniec Polski pojechał bez gaszenia auta to nic by się nie wyświetliło. jakiegoś kiepskiego dostawce części mieli w tym 2017 roku. Oby to tylko ta sonda była ...
Mcgregor
27-09-2023, 17:49
Wymieniłem sondę za katalizatorem , Przekładać nie było co bo wyglądała jak węgiel. mam nadzieje że teraz będzie już ok . obie sondy są nowe boscha, fabryczne mają oznaczenia FPT Germany 0258030121/122 (55246214) Pewne jest że nikt tego od nowości nie ruszał a auto ma 93 tysiące najechane oby ta sonda była przyczyną wywalania tego błędu bo jak nie to to już nie wiem czego szukać.
pikusfikus
04-05-2024, 09:33
Mam ten sam problem p2195 , silnik 1.4 beż turbo , lpg . A orientujesz się z którego roku była to akcją serwisowa ?
mi nie stykał bezpiecznik w gniezdzie i sypało błędami sondy.
Witam, wyskoczył mi dzisiaj komunikat start stop nie działa i skontroluj silnik. Podpiąłem alfa obd i są dwa błędy P2195 oraz P1D82. Opis błędu że dotyczy dolnej sondy czyli za katalizatorem. Teraz pytanie którą powinienem wymienić skoro mogą być pozamieniane opisy błędów?
Tak jak Ci pisze, sonda za katem.
Dziękuję za odpowiedź steyr. Zamieniłem sondy w sobotę górną na dolną, są takie same. Przejechałem 30km i sprawdziłem alfaobd i wyszedł błąd P0030 opis z alfaobd: bezpieczne odcięcie paliwa, błąd porównania sygnału. Ale jeżeli wpisuje w google ten błąd to wychodzi że to błąd grzania sondy nr 1. Czyli górnej. Nie wiem skąd te opisy w alfaobd czy to jakiś błąd aplikacji. Sondę już zamówiłem i plan jest taki że wymienię tą górną czyli tą ktora była na dole wczesniej. Napiszę czy będzie ok. Jeszcze jedna myśl mnie nachodzi bo jak ta uszkodzona była na górze a ona odpowiada za spalanie dobór mieszanki i jest grzałka uszkodzona błąd P0030 to właśnie komputer pokazywał na początku jak jechałem wysokie spalanie a za kilka kilometrów się ustabilizowało jak się sonda nagrzała od spalin. Sondy przeczyscilem podmieniając je miejscami i chyba działają ale niestety na uszkodzoną grzałkę nic nie pomoże tylko wymiana.
bartekborowik
28-01-2025, 12:38
Podpinając się pod temat - ostatnio też wyskoczył mi błąd dolnej sondy lambda - czy ktoś mógłby mi podesłać źródło skąd miałbym się dowiedzieć jaką sondę miałbym kupić jeśli mam 1.6 diesla? Skąd tak wielki rozstrzał cen nawet wśród jednego producenta jak Bosch? Jeden model za 2 stówki a inna prawie 700? Co to za różnica? Dzięki za rozjaśnienie.
Wymieniłem sondę za katalizatorem , Przekładać nie było co bo wyglądała jak węgiel. mam nadzieje że teraz będzie już ok . obie sondy są nowe boscha, fabryczne mają oznaczenia FPT Germany 0258030121/122 (55246214) Pewne jest że nikt tego od nowości nie ruszał a auto ma 93 tysiące najechane oby ta sonda była przyczyną wywalania tego błędu bo jak nie to to już nie wiem czego szukać.
Czy to pomogło? Mam identyczny problem.
Ostatnio też wywala mi kod 2195. 3lm pokazał korekte paliwa na -98%. Po urlopie wymienie sonde za katem i napisze czy pomogło 44874
Ostatnio też wywala mi kod 2195. 3lm pokazał korekte paliwa na -98%��. Po urlopie wymienie sonde za katem i napisze czy pomogło 44874
Wymieniłem obie i problem zniknął. Być może wystarczy jednak wymienić tylko tą za katalizatorem.
Testowałem kilka tygodni. Kupiłem jedną sondę. Wymieniłem na nową tą za katem. Błąd wywalało dalej. Więc wymienioną wymieniłem z tą sondą przed katem. Kilka tygodni jazdy testowej. Jest ok. Jedna wystarczyła, ta przed katem. Ale dobrze mieć do niej specjalny klucz bo dostęp jest pod kątem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.