Zobacz pełną wersję : Problem z poprawnym podłączeniem chińskiego radia z Androidem
Witam wszystkich.
Zakupiłem Ducato 2.3 z 2007 r.
Próbuję podłączyć radio chińskie z Androidem.
Niestety kostka podaje cały czas zasilanie na dwóch kablach. Czy nie powinno być tak że jeden dostaje zasilanie dopiero po włączeniu zapłonu kluczykiem?
Na innych kablach nie ma zasilania, czy kluczyk przekęcony czy nie, żadnych zmian.
W związku z tym radio dostaje cały czas zasilanie i nie można go wyłączyć.
43099
Ja u siebie podłączałem przez przejściówkę. Ma dwa kabelki z wsuwkami, które można przepiąć i dzięki temu wybierasz, czy radio ma być zasilane po stacyjce, czy bezpośrednio. Przejściówka była w komplecie z radiem. Ale oczywiście kupiłem drugą, rzekomo dedykowaną do Ducato :D
Działa jak trzeba :)
Wiesz, że są spore szanse, że będziesz musiał potem zrobić osiowanie proxi?
Nie wiem co to znaczy osiowanie proxi.
Czy przejściówka ma jakiekolwiek znaczenie jeśli na wyjściu z kostki, z auta nie ma żadnego kabla które wyłącza sie i włącza wraz ze stacyjką?
Tak jest chyba zaprojektowane, żeby radio można było właczyć bez konieczności włączania zapłonu.
Sprawdzę u siebie, co realnie daje zamiana tych kabelków. O ile pamiętam, jak testowałem na stole to przy jednym połączeniu miałem jak pisałeś - radio nie chciało się wyłączyć. Ale głowy sobie za to nie dam uciąć teraz.
Osiowanie proxi to czynność wykonywana w programie diagnostycznym MultiEcuScan mająca na celu pokazanie komputerowi, jakie nowe sprzęty zostały podpięte do szyny CAN. Albo odpięte. U mnie po odpięciu oryginalnego radia nic się spektakularnego nie działo, ale po podłączeniu MESa pojawił się błąd. Skasowanie błędu i potem usunięcie radia z pamięci komputera pomogło.
Sprawdziłem, jak to dokładnie wygląda u mnie.
Napięcie w tej oryginalnej kostce z samochodu mam 'po stacyjce'.
Przejściówka jest wpięta do oryginalnej wtyczki w instalacji samochodu. Kabel żółty jest podpięty do cienkiego niebiesko-zielonego, kabel czerwony do grubszego brązowo-żółtego.
43115
Kabel żółty i czerwony z przejściówki do radia mają szybkozłączki, można je zamienić miejscami, osiągając w ten sposób zmianę zasilania radia.
Podpięte jak na zdjęciu - reset i włączanie androida po każdym użyciu włącznika na radiu.
43114
Podpięte zgodnie z kolorami - włączanie androida tylko po włączeniu stacyjki, potem radio jest tylko uśpione. Więc cały czas gdy stacyjka jest włączona pobiera prąd, nawet jak nie gra.
Dzięki. Sprawdzę i dam znać. Niestety wcześniej nie miałem czasu wrócic do tematu.
Ktoś mi doradzał aby pociągnąć zasilanie z zaplaniczki lub któregoś z bezpieczników.
Moja przejściówka to tylko wtyczka do radia i wtyczka do kostki samochodowej, kupiona na Alledupa, nie mam możliwości rozłączania tych dwóch kabli.
Jeśli masz trochę zdolności i chęci pogrzebania, to bez problemu sam sobie zrobisz na tych dwóch kabelkach końcówki umożliwiające przepięcie. Jak widzisz na zdjęciu złączki u mnie są zabezpieczone takimi silikonowymi kapturkami, ale jak już wybierzesz metodę zasilania, która Ci bardziej odpowiada to możesz to zaizolować koszulką termokurczliwą albo taśmą izolacyjną.
EDIT: wystarczy, że zamienisz kabelki miejscami w jednej z wtyczek:)
Trzeba znaleźć do którego bezpiecznika wchodzi zasilanie od radia w skrzynce przy lewym kolanie kierowcy. I podpiąć do takiego, który jest po stacyjce. Mogę spróbować znaleźć, gdzie jest to podłączone u mnie. Dam znać wieczorem, i tak będę tam grzebać :)
Podpiąłem się pod wtyczke panelu nawiewu, bo znajduje się pod radiem.
Podpiąłem się pod wtyczke panelu nawiewu, bo znajduje się pod radiem.
Ale nie polecam. Na wyłączonych nawiewach wystarczy zasilania dla radia na wlaczonym nie wystarczy i dupa z mojego pomysłu. Musze szukac innego zródla.
Po odkręceniu kilku śrubek można bez problemu pociągnąć kabel w okolice skrzynki z bezpiecznikami przy kolanie kierowcy. Ciągnąłem kabel od mikrofonu do słupka A i w drugą stronę kabel od kamery cofania wzdłuż lewego boku do tyłu radia.
Musiałbyś tylko na schemacie znaleźć bezpiecznik zasilany po stacyjce (może będziesz mieć jakiś pusty) i masz problem z głowy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.