PDA

Zobacz pełną wersję : Brak komunikacji z modułem klimatyzacji Punto 2012 1.2 8V 69km



radetzky
29-06-2023, 16:16
Hej.
Pomocy. Problem jak w temacie. Pojazd Fiat Punto 2012 1.2 8V.
Interfejs taki jak poniżej.
https://allegro.pl/oferta/elm-327-adapter-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-11707446217
Program Multiecuscan 4.2
Łączy się pięknie ze wszystkimi (tak na pierwszy rzut oka) modułami tylko nie z klimatyzacją. A po to właśnie został zakupiony interfejs.
Ktoś może się spotkał z problemem? Jakieś sugestie?

rafimali
29-06-2023, 17:36
Witam !!!
Spróbuj przez NADWOZIE (BCM) ECU BODY COMPUTER CALSONIC SUV (E5) , jeżeli wyskoczy komunikat NIEZGODNY KOD ISO POŁĄCZENIE NIEUDANE wchodzimy Y - YES (ignoruj ten komunikat - dlatego wchodzimy w YES). Pojawiają się różne parametry silnika min. klimatyzacja . Można sprawdzić ciśnienie spoczynkowe , pracę sprężarki niskie i wysokie ciśnienie , wykres .
Pozdro !!!

radetzky
29-06-2023, 22:25
Dzięki za odzew. Przyznam, że nie rozumiem tej części: BODY COMPUTER CALSONIC SUV (E5). Zakładam, że to to samo co u mnie BODY\BODY COMPUTER DELPHI (199) my09. Nie ma tam żadnych interesujących opcji związanych z klimatyzacją. Jedynie w ENGINE\MAGNETI MARELLI IAW 5SF8 CF5/EOBD INJECTION (8V) są dwa parametry: AC REQUEST (który jest zawsze OFF cokolwiek bym nie próbował) oraz A/C COMPRESSOR, który jest ON jeśli włączę klimatyzację. Widziałem na filmikach, że ludzie mają A/C PRESSURE SENSOR i wartości podane mBar'ach ale u mnie brak. Jest jednak delikatne światełko w tunelu (pewnie złudne) - czujnik temperatury zewnętrznej wskazuje -40 stopni. Mam teorię, niepopartą żadną wiedzą, iż blokuje załączenie klimatyzacji skoro na zewnątrz jest -40. Aczkolwiek po włączeniu klimy silnik pracuje ciężej. Czujnik wymieniam tak czy siak.

rafimali
30-06-2023, 00:07
Witam !!!
Na obecną chwilę nie mam dostępu do programu i nie pamiętam jaką mam wersję . Ty wchodzisz przez silnik . U mnie też nie mogłem odczytać parametrów przez silnik . Udało się przez nadwozie ogólnie dla programu (nie wybierałem modelu pojazdu) tak jak pisałem . Komunikaty zapisałem w tel. na przyszłość , dlatego Ci podałem .
Pozdro !!!

GrandePunto8V
01-07-2023, 07:29
Dlaczego wy z komputerem (ECU) albo Body chcecie się łączyć przy klimatyzacji?
Może zaszły zmiany, ale starsze FES i MES miały osobno do wyboru "Climate Control" (to chyba klima?).
Oraz program prosi wtedy o przejściówkę żółtą.
Fotka na Allegro nawet pokazuje taki ekran (otwórz obraz w nowej karcie - będzie większy i czytelny)...
https://a.allegroimg.com/s720/11505c/b633743647529b02bc282da8b197

dwag
04-07-2023, 14:48
Dlaczego wy z komputerem (ECU) albo Body chcecie się łączyć przy klimatyzacji?
Może zaszły zmiany, ale starsze FES i MES miały osobno do wyboru "Climate Control" (to chyba klima?).
Oraz program prosi wtedy o przejściówkę żółtą.
Tylko problem właśnie w tym, że z Climate Control nie chce się połączyć, niezależnie czy z żółtą przejściówką, czy bez.

radetzky
14-07-2023, 11:17
Mały update. Sposobu na ogólne łączenie się z ECU w programie MES (jednak mam wersję 4.8) nie widzę - zawsze muszę podać markę i jakiś model. Z Climate Control oczywiście dalej nie mogę się połączyć. Czujnik zewnętrzny wymieniony (w zasadzie sprawdzony bo był dobry- to ten z lusterka (w MES oznaczony jako "from BCM" - body control module)). W zasadzie to celowałem w "from IPC" (Instrument Panel Cluster) bo tam mi MES pokazuje -40. Okazało się, że to nie ten i w zasadzie szukam umiejscowienia tego czujnika (IPC). Jeśli w ogóle istnieje.

GrandePunto8V
15-07-2023, 07:33
Dobra, wygląda na to, że zwykła biedna klima manualna jest sterowana przez ECU, dlatego nie ma modułu Klimy (dlatego nie ma się z czym łączyć). Znalazłem starą fotkę z błędami, były w module ECU, silnik. Wypadania zapłonów (fotka przycięta) oraz klima (jak mi kiedyś słabo działała, a próba uruchomienia w zimie powodowała taki błąd).
43108