Zobacz pełną wersję : Na co warto zamienić Tipo
Nowy wątek gdyby ktoś rozważał zamianę swojego grzechotnika na inne auto. Co warto wziąć pod uwagę, jakie modele, jakie funkcje itp.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobrze jakby admin przeniósł tu początek tej dyskusji
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/czy-nadal-bys-kupil-tipo-jak-nie-czemu-40727/18#post432331
Do tej powyzszej dyskusji dodam jeszcze o puretechu (i zachecam wszystkich aby wrzucali tu fejkowe rozwiązania techniczne zmniejszające trwałość potencjalnego auta do zakupu):
Jak wiadomo w puretechu (który może się znaleźć też w fiatach) problemem jest mokry pasek rozrządu pracujący w oleju i jego elementy wskutek rozpuszczenia czy tez mechanicznego zużycia trafiają do oleju utrudniając lub uniemożliwiając prawidłowe smarowanie. Konsekwencje zą wiadome: szybkie zużycia albo śmierć silnika. Ale jest też inny problem: pierścienie tłokowe. Są one bardzo cienkie i mają tendencję do zapiekania się w tłoku i silnik upala duże ilości oleju(i to z innego powodu niż luźne pasowanie jakie mamy w fiatowskich starjetach). I tak na ten przyklad w tjecie (i tak samo np. w obecnym 1.5 toyoty) mamy grubosci pierscieni (od gory tloka) 1.2, 1.2, 2 mm a w puretechu 1,1.2, 1.5. Wszystko po to żeby palił mniej paliwa (reszte uzupelnia paląc olej ;-)
ochkarol
19-06-2023, 07:43
W nowym Jeepie Avenger już Puretech jest.
I z lektury forum Peugeota i Autokącika potwierdzam,że Puretech to syf jakich mało.
Stara maksyma coraz bardziej aktualna...Nie kupuje się aut na "F", czyli...haha:badgrin:
krowka1978
20-06-2023, 13:06
Stara maksyma coraz bardziej aktualna...Nie kupuje się aut na "F", czyli...haha:badgrin:
Dlatego Grande Punto nie wymieniam na nowe 500X/Renegade, tylko Seata, o którym wcześniej wspominałem, od wczoraj nim śmigam - mam nadzieję, że silnik nie rozczaruje. Z fajniejszych bajerów jest Webasto sterowane z pilota, czy apki - w funkcji grzania/przewietrzania. Ogólnie jak na razie pozytywnie, funkcje Live śmigają, można przedłużać, a nie jak w Uconnect po 5 latach kop w dupę, bezprzewodowe AA śmiga dość fajnie.
Ps. GP coś wyczuło i wczoraj walnęło focha, wysiadł wentylator nawiewu, standard w automatycznej klimie, co jakieś 6 lat - będę wkręcał 4, tylko czekam na przesyłkę.
A jak asystent jazdy w korku? Bo jak czytałem kiedyś (ale pobieznie więc mogę się mylić) to działał w VW od 30 km/h a to nie bardzo spełnia definicje jazdy w korku (akurat dla mnie to kluczowa sprawa jak juz się bawię w zmianę auta).
A to webasto to "prawdziwe" webasto spalinowe czy elektryczne?
krowka1978
20-06-2023, 14:36
A jak asystent jazdy w korku?
Jeszcze nie sprawdzałem.
A to webasto to "prawdziwe" webasto spalinowe czy elektryczne?
Prawdziwe spalinowe firmy Webasto, w zimę dogrzewa też silnik. Paliwo oczywiście bierze ze zbiornika.
jacekviola
21-06-2023, 15:00
Nowy wątek gdyby ktoś rozważał zamianę swojego grzechotnika na inne auto. Co warto wziąć pod uwagę, jakie modele, jakie funkcje itp.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dobrze jakby admin przeniósł tu początek tej dyskusji
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/czy-nadal-bys-kupil-tipo-jak-nie-czemu-40727/18#post432331
jako ze jestem fanem aut względnie budżetowych pewnie bylaby to dacia - moze jogger.
Nie mam wielkich wymagan. Ma byc klima, podlokietnik, tempomat i radio z USB
Jeżeli ktoś nie ma własnego miejsca do ładowania elektryka, to radzę wybrać coś z marek, którym będzie wolno produkować spalinowe również po 2035 r., np. Bugatti, Ferrari, Lamborghini. Moim zdaniem warto ;-)
jacekviola
21-06-2023, 15:20
Jeżeli ktoś nie ma własnego miejsca do ładowania elektryka, to radzę wybrać coś z marek, którym będzie wolno produkować spalinowe również po 2035 r., np. Bugatti, Ferrari, Lamborghini. Moim zdaniem warto ;-)
spokojnie, TEn zakaz pierdyknie. W koncu musi. Jest tez opcja ze nas z unii wypierdzielą :) i bedziemy jezdzic chinczykami. I sugeruję sie z nich nie smiac bo chinskie auta są coraz lepsze.
kartonik
21-06-2023, 15:33
Ja już 6 rok jeżdżę bez grzebania w klimie.
Chłodzi to na wuj to ruszać.
Tylko raz w roku wymiana filtra PP i wypsikanie środka na parownik.
No na razie stanęło na yarisie w hybrydzie.Ciekaw jestem tego rozwiązania na co dzień bo na jeździe próbnej podobało mi sie to bardzo-taka troche nowa jakość (jak dla mnie od zawsze jeżdżącego spaliniakiem w manualu) w posługiwaniu się autem. A szedłem z twardym postanowieniem kupienia jedynie słusznej wersji spalinowej. Jedynie się zastanawiam czy nie czekać na facelift (chyba będę miał jeszczę opcje zmiany zamówienia)bo kilka zmian dochodzi m in mocniejszy napęd. 116 KM jest bardzo żwawe zwłaszcza tak 0-60kmh za sprawą elektrycznego wspomagania, do setki porównywalna z tjetem (9,7 s). Włożenie tam 130 KM sprawia że ten melex będzie wgl wyjadaczem na mieście a nawet poza nim (9,0 s). No ale cięższy pali trochę więcej
Pytanie ile trzeba dołożyc cebulionów.
Oprócz oczywistych zalet jazdy na prądzie (np. korki, parkingi, manewrowanie)podoba mi się tez idea elektrycznej klimy która jest bezstratnie regulowana a nie że sprężarka napierdziela cały czas a mikser tylko dokłada gorącego powietrza. Odpada tu mój kolejny wróg-przesuszone powietrze w kabinie.
Brak pasków (rozrządu bo jest łańcuch, osprzetu) przekładnia prosta w zasadzie niezniszczalna a zarazem genialna:
https://www.youtube.com/watch?v=PEJnnZhOaGI,
lepiej pokazane tu https://youtu.be/O61WihMRdjM
Brak dwumasy, wtrysku bezpośredniego, sprzęgła (czasem wielotarczowego jak np. w dwusprzęgłówkach). Skomplikowane sterowanie realizowane elektroniką ale to się raczej nie psuje. Brzmi to obiecująco no ale zobaczymy. No i oczywiście to są zalety dla klienta takiego jak ja który kupuje auto na dłużej, jak ktoś bierze w leasing a za chwile zmienia to mu to zwisa czy jest trwałe. Itrzeba się nauczyc tym jeździć bo silnik spalinowy żyje swoim życiem i jak pokazano w drugim linku pracuje sobie w obszarze największej sprawnosci cieplnej a nie ściśle pod dyktando pedału gazu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jest tez opcja ze nas z unii wypierdzielą :) i bedziemy jezdzic chinczykami. I sugeruję sie z nich nie smiac bo chinskie auta są coraz lepsze.
Albo Ładą, jak kogoś bedzie stać wgl na samochód. Brexit pokazał że unia może nie jest idealna ale bycie poza, to w naszym przypadku gwóźdż do trumny
bartusssp
21-06-2023, 21:02
No na razie stanęło na yarisie w hybrydzie.Ciekaw jestem tego rozwiązania na co dzień bo na jeździe próbnej podobało mi sie to bardzo-taka troche nowa jakość (jak dla mnie od zawsze jeżdżącego spaliniakiem w manualu) w posługiwaniu się autem. A szedłem z twardym postanowieniem kupienia jedynie słusznej wersji spalinowej. Jedynie się zastanawiam czy nie czekać na facelift (chyba będę miał jeszczę opcje zmiany zamówienia)bo kilka zmian dochodzi m in mocniejszy napęd. 116 KM jest bardzo żwawe zwłaszcza tak 0-60kmh za sprawą elektrycznego wspomagania, do setki porównywalna z tjetem (9,7 s). Włożenie tam 130 KM sprawia że ten melex będzie wgl wyjadaczem na mieście a nawet poza nim (9,0 s). No ale cięższy pali trochę więcej
Pytanie ile trzeba dołożyc cebulionów.
Oprócz oczywistych zalet jazdy na prądzie (np. korki, parkingi, manewrowanie)podoba mi się tez idea elektrycznej klimy która jest bezstratnie regulowana a nie że sprężarka napierdziela cały czas a mikser tylko dokłada gorącego powietrza. Odpada tu mój kolejny wróg-przesuszone powietrze w kabinie.
Brak pasków (rozrządu bo jest łańcuch, osprzetu) przekładnia prosta w zasadzie niezniszczalna a zarazem genialna:
https://www.youtube.com/watch?v=PEJnnZhOaGI,
lepiej pokazane tu https://youtu.be/O61WihMRdjM
Brak dwumasy, wtrysku bezpośredniego, sprzęgła (czasem wielotarczowego jak np. w dwusprzęgłówkach). Skomplikowane sterowanie realizowane elektroniką ale to się raczej nie psuje. Brzmi to obiecująco no ale zobaczymy. No i oczywiście to są zalety dla klienta takiego jak ja który kupuje auto na dłużej, jak ktoś bierze w leasing a za chwile zmienia to mu to zwisa czy jest trwałe. Itrzeba się nauczyc tym jeździć bo silnik spalinowy żyje swoim życiem i jak pokazano w drugim linku pracuje sobie w obszarze największej sprawnosci cieplnej a nie ściśle pod dyktando pedału gazu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Albo Ładą, jak kogoś bedzie stać wgl na samochód. Brexit pokazał że unia może nie jest idealna ale bycie poza, to w naszym przypadku gwóźdż do trumny
No nie wiem niva też chyba koło 100 tyś kosztuje.
jacekviola
22-06-2023, 09:41
No nie wiem niva też chyba koło 100 tyś kosztuje.
ale niva to zabytek
Vestę widziałeś?
43058
Niva to auto z cyklu suzuki jimny. Nie bardzo warte tych pieniędzy ale ma swoich fanów.
No to jeszcze info ze świata toyoty (może się komuś przyda kiedyś przy podejmowaniu decyzji przy zmianie auta): tak jak my mamy FES lub AlfaOBD tak dla toyoty jest soft pod tytułem Techstream. I zapewnia on podobną funkcjonalność: można odczytywać parametry, zmieniać konfigurację auta, włączać opcje itp. Dla mnie to bardzo dobra wiadomość bo po gwarancji unikam serwisów jak diabeł święconej wody i możliwość samodiagnostyki jest dla mnie ważna (chociaż Ziętarski mówił że nic się nie psuje ;-) ale lepiej mieć taka opcję)
krowka1978
26-06-2023, 09:10
A jak asystent jazdy w korku?
Przetestowałem. Działa spoko. W przypadku zatrzymania i ruszenia samochodu z przodu w przeciągu około 3-4s auto rusza samo z delikatnym poślizgiem. Po tym czasie trzeba "pomóc" naciskając na kierownicy RES lub stuknąć geja gazu. Regulacja prędkości jest ustawiana od 30km/h, ale sterowanie śmiga od 0km/h.
No tak w toyce tak samo do kilku sekund postoju startuje samo. Później trzeba wymusić przyciskiem lub gazem.
W międzyczasie taki news:
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29973267,francuzi-sie-doigrali-pozew-zbiorowy-w-sprawie-silnikow-w-citroenach.html#do_w=253&do_v=815&do_st=RS&do_sid=934&do_a=934&s=BoxMotImg4&do_upid=815_ti&do_utid=29973267&do_uvid=1689344041369
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.